OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: OT-tråden

Post by Carl » 30 Aug 2010 06:59

Sur wrote:Ta en Pago!

Skicka "PRESENT PAGO (ditt eller polarens mobilnummer)" till 72130 så får du en kod som funkar både här och där.

Kostnad? Sms-taxa.
jag älskar sånt här! klockrent tips

User avatar
hedström
Posts: 270
Joined: 20 Aug 2009 13:51
Location: Kungsbacka

Re: OT-tråden

Post by hedström » 30 Aug 2010 20:47

Sur wrote:Ta en Pago!

Skicka "PRESENT PAGO (ditt eller polarens mobilnummer)" till 72130 så får du en kod som funkar både här och där.

Kostnad? Sms-taxa.
Hittade det här på "Bloggen om allt som är gratis":
Koden gäller på Pressbyrån, 7-Eleven, VI-butikerna, Direkten, City gross, COOP, Shell/7-Eleven enligt sms:et jag fick

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: OT-tråden

Post by Linkert » 30 Aug 2010 20:51

Vad säger fixedgear.se panelen om jag säger nakencykling genom Stockholm (m.fl i sync) i lagom takt nästa sommar? Tänkte att man drar ihop ca 30 fixare, drar av kläderna och skapar reaktioner. Eller kanske under vintern till och med?
Allt ska vara helt omotiverat, med undantaget att leka attention whores under dagen.

Nå, vad tycks? (Boon, jag räknar med episka fotografier tagna med din Leica)

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: OT-tråden

Post by ArvidSvensson » 30 Aug 2010 22:38

Linkert wrote:Vad säger fixedgear.se panelen om jag säger nakencykling genom Stockholm (m.fl i sync) i lagom takt nästa sommar? Tänkte att man drar ihop ca 30 fixare, drar av kläderna och skapar reaktioner. Eller kanske under vintern till och med?
Allt ska vara helt omotiverat, med undantaget att leka attention whores under dagen.

Nå, vad tycks? (Boon, jag räknar med episka fotografier tagna med din Leica)
Kan tyvärr inte, jag är upptagen nästa sommar och vinter med att ... ehh.. det var någonting viktigt, kommer inte på vad det var men jag kan inte dyka upp. Sorry.

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: OT-tråden

Post by Linkert » 30 Aug 2010 22:40

ArvidSvensson wrote:
Linkert wrote:Vad säger fixedgear.se panelen om jag säger nakencykling genom Stockholm (m.fl i sync) i lagom takt nästa sommar? Tänkte att man drar ihop ca 30 fixare, drar av kläderna och skapar reaktioner. Eller kanske under vintern till och med?
Allt ska vara helt omotiverat, med undantaget att leka attention whores under dagen.

Nå, vad tycks? (Boon, jag räknar med episka fotografier tagna med din Leica)
Kan tyvärr inte, jag är upptagen nästa sommar och vinter med att ... ehh.. det var någonting viktigt, kommer inte på vad det var men jag kan inte dyka upp. Sorry.
Haha, awww. Dissad..

Edit: är ju galet taggad nu, problemet är att jag blir arresterad om jag cyklar naket helt själv :P

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: OT-tråden

Post by perp » 30 Aug 2010 23:59

Linkert wrote: Edit: är ju galet taggad nu, problemet är att jag blir arresterad om jag cyklar naket helt själv :P
ja det är ju det stora problemet

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: OT-tråden

Post by jon » 05 Sep 2010 02:28

I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Viggen » 05 Sep 2010 09:18

jon wrote:
Mind=Blown.. :shock:

User avatar
långan
Posts: 162
Joined: 06 Jan 2010 13:28
Location: Göteborg

Re: OT-tråden

Post by långan » 07 Sep 2010 20:02

Jag kikade på cycleuropes hemsida igår och hittade bilder på de kommande 2011-cyklarna. (kollar bland deras bilder de har på drivehq.com, där de laddar upp bilderna för alla att se)
Bland annat hittade jag en räser som jag inte kommer ihåg mer än att det var integrerad sadelstolpe och DA-utrustning. Jag kollar igen idag och då är den cykeln borta.
Letar i historiken i webläsaren och hittar en sida som heter "y1c_640_01_svart_orange.jpg". När jag trycker på den sidan kommer jag dock till ett felmeddelande som säger att filen inte finns på drivehq.com längre.

Någon som vet något om cykeln eller som vet hur/om man kan leta upp bilden i nån slags cashe-minne i datorn? (mac, safari)

edit: Hittade ett program som hette filejuicer och kunde däri leta igenom all casche i safari. Har ögnat igenom ca 15000 bilder nu och hittar fan inte den. Synd. Den var fin. Hoppas den kommer upp igen.

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: OT-tråden

Post by boon » 07 Sep 2010 20:59

"Man on Wire" på SVT1 kl 22.00, mao nu.
Grymt bra dokumentärfilm om killen som gick på lina mellan World Trade Center.

SE DEN!!!
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: OT-tråden

Post by Linkert » 07 Sep 2010 22:04

boon wrote:"Man on Wire" på SVT1 kl 22.00, mao nu.
Grymt bra dokumentärfilm om killen som gick på lina mellan World Trade Center.

SE DEN!!!
Ah, det är grym! :D Jävla tokfan den där snubben alltså :P

User avatar
Sur
Posts: 205
Joined: 25 Jun 2008 15:52

Re: OT-tråden

Post by Sur » 07 Sep 2010 23:35

Man on wire, mycket mycket bra men låt mig slå ett slag för mästarnas mästare, Werner Herzog.

De flesta är ju bekanta med filmen Grizzly Man men mindre känd är Werners tidigare mästerverk Little Dieter Needs To Fly. Se denne man med löjlig intensitet och barnslig fascination för sitt självupplevda inferno återberätta hur jävelusiskt vidrigt krig kan vara.


Och ytterligare ett av Werners mästerverk, White Diamond. I denna guldklimp får vi genom Werners kameralins, kloka ord och sköna tyska brytning följa ytterligare en excentriker, Dr.Graham Dorrington, på hans resa och dröm om att susa just över trädtopparna i Amazonas. Denna man, också besatt av att flyga, sprängde bort ett par fingrar som barn under ett misslyckat raketbygge och led sednare i livet ytterligare svåra nederlag men lät sig minsann inte stoppas.

Klippet visar en skön side-kick då jag inte fann någon trailer för denna film heller...


Det är väl bara en tidsfråga innan vi för höra Werners speakerröst ackompanjera forumets egna halvtok Chrobins resa mot just hans timme. :)

EDIT:Little Dieter Needs To fly
The White Diamond
Hardy - Bruce and Walker

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: OT-tråden

Post by Jonis! » 08 Sep 2010 14:32

Sur wrote:Man on wire, mycket mycket bra men låt mig slå ett slag för mästarnas mästare, Werner Herzog.
(klipp)
Introt till Rescue dawn är så jävla vackert på något sjukt sätt. Bra film f.ö också. (Spelfilm om Dieter Dengler)
sökes: nervex bangaffel.

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 08 Sep 2010 22:23

Sur wrote: Det är väl bara en tidsfråga innan vi för höra Werners speakerröst ackompanjera forumets egna halvtok Chrobins resa mot just hans timme. :)

EDIT:Little Dieter Needs To fly
The White Diamond
Har faktiskt video dokumenterat hela bygget. Hade väl tänkt mig nån hipster läcker kortfilm. Men man kanske ska köra lite mer på det exentriska stuket. Jag kan köra med tempohjälm, solglasögon och två rävar som sidekicks och berätta för kameran om min kärlek till cyklar och om hur jag ska plåga min kropp i en timme.

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: OT-tråden

Post by carlhenrik » 08 Sep 2010 23:07


Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: OT-tråden

Post by Linkert » 08 Sep 2010 23:09

Ah, tackar lite skratt behövdes :P

User avatar
Sur
Posts: 205
Joined: 25 Jun 2008 15:52

Re: OT-tråden

Post by Sur » 08 Sep 2010 23:14

chrobin wrote:Har faktiskt video dokumenterat hela bygget. Hade väl tänkt mig nån hipster läcker kortfilm. Men man kanske ska köra lite mer på det exentriska stuket. Jag kan köra med tempohjälm, solglasögon och två rävar som sidekicks och berätta för kameran om min kärlek till cyklar och om hur jag ska plåga min kropp i en timme.
Riktigt, riktigt, riktigt förbannat kul och spännande att det blir en film! Även en hip kortrulle låter ju fantastiskt intressant!

Jag tycker dock du bör fundera över en Werner-remix! Långa klipp utan musik. Inzoomat sandpapper som gnids fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och... En film där timmarna, slitet, svetten, hoppet och förtvivlan visas i sin helhet och inte förskönas med klipp och annan MTV-kosmetika.
Jag ser t.ex. en sekvens med ett barn som uttråkat står i ett hörn, längtar efter sin far och bara vill hem men far befinner sig inte i dennes dimension. Han är långt borta med total fokus på någon obetydlig/superviktig detalj. En detalj som iaf inte jag, och få andra dödliga, skulle ha tålamod att bry sig om (tänker närmast här på den fantastiska däckrakningen!) men som också är det som gör det hela så intressant.
Det är passion, det är beundransvärt, det är inspirerande på många plan och sträcker sig långt utöver cyklandet och hela vägen ut i universum!

Borde ju gå att bara ta dylika Werner monologer och lägga som ljudspår. Jag kastar in lite mer Werner samt lovar dyrt och heligt att mitt Wernertjat härmed är över...

Hardy - Bruce and Walker

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 08 Sep 2010 23:56

^ Här har du en tung rulle i Herzog anda. 57min med en gubbe som bygger en kanot.
Från att han fäller trädet tills att han paddlar iväg. Fantastisk!!!

Och du har rätt, Werner style it is från och med nu. Inga läckra klipp, ingen ball ljussättning, och framförallt inga hipster panoreringar över san fransisco eller annan creddig urban miljö.

http://www.nfb.ca/film/Cesars_Bark_Canoe/#" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: OT-tråden

Post by Jonatan F » 09 Sep 2010 19:30

Vill inte avbryta er diskussion, gillar den, men om någon har tips på bra Whitch house och framförallt! Var man kan lyssna! Varken Grooveshark eller Sptfy verkar ha mer än feverray och två låtar av white ring... youtube funkar väll men är tråkigare. Myspace?
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Sur
Posts: 205
Joined: 25 Jun 2008 15:52

Re: OT-tråden

Post by Sur » 10 Sep 2010 01:37

Lungan Jonatan. Text är bara ytterligare ett onödigt brus. Framtida meningsutbyten i ämnet ovan sker hädanefter telepatiskt med hjälp av dubbla regnbågar och dylikt.

Chrobin ska iaf ha ett stort tack för tipset! Ser riktigt smarrig ut och ska avnjutas i helgen. Jag lovar att återkomma med en kommentar.

Angående häxpop har det skickats ett PM till Herrljunga.
Hardy - Bruce and Walker

Post Reply