OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 19 Aug 2013 17:22

el gato wrote:
chrobin wrote:Det är en tatuerings maskin, en liner för att vara precis.
Har inte lindat dom här spolarna själv, men dom är handgjorda från nån snubbe i england. Lindade 8 varv. Har även köpet armature bar och grepp, annars hemgjord.

/ ChR
Grymt! Gillar den avskalade designen, trött på alla drakar och skit som blaffiga ornament på sidan. Första du gör eller har du gjort flera? Har varit sugen på att försöka själv men fegat ur innan jag kommit till skott.
Tack! Ja hua vad många fula maskiner det finns..Finns en del duktiga byggare men som nästan alltid överarbeter maskinerna. Har tittat på många äldre maskiner, där finns en hel del fina.
Ja det är min första maskin. Om den här blir bra blir det nog en shader/ colour packer också.

/ChR

olletrens
Posts: 539
Joined: 12 Jul 2012 18:41
Location: GBG/414

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by olletrens » 20 Aug 2013 15:00

Image

RIP Ronny.

bo_martin
Posts: 436
Joined: 08 Apr 2008 10:24
Location: Bodafors

Re: Väntar otåligt på paket

Post by bo_martin » 26 Aug 2013 11:20

atomlab wrote:Klas har dragit in mig i träsket!

Image

GAY!

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Viggen » 26 Aug 2013 11:55

bo_martin wrote:GAY!
Du kan fuck right off med det "skällsordet".

Allvarligt, har du inget bättre att säga/ta till än det då kan du knipa käft.
Du är en vuxen människa och kan kliva upp ur sandlådan nu.
Sen kan du tycka vad du vill om att folk skaffar växlade plaståk.

@atomlab: Kul att Klas smittar av sig!

Så det var allt för mig.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Väntar otåligt på paket

Post by abacaxi » 26 Aug 2013 12:40

^ fast man säger ju så på engelska, det må vara lite känsligt men betyder inte alls samma sak som bögig. om man säger att något är fucked up så har det inget med att knulla att göra heller liksom.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Viggen » 26 Aug 2013 14:15

Nej man säger inte så på engelska heller, inte om man inte vill basha folk som identifierar sig som homosexuella eller försöka påskina att det är på något sätt dåligt/fult/fel/avvikande. Visst jag kanske inte är homo själv och att min personliga läggning inte är ett så träffande skällsord, men jag tar ändå illa vid mig.

Man kan säga att ramen är ful eller tråkig istället om det är det man faktiskt vill säga.

bo_martin
Posts: 436
Joined: 08 Apr 2008 10:24
Location: Bodafors

Re: Väntar otåligt på paket

Post by bo_martin » 26 Aug 2013 15:25

Atomlab and I are together. You didn't know that?

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Post by abacaxi » 26 Aug 2013 15:44

Nej man säger inte så om man inte vill såra någon därför säger jag inte så själv, men det är fortfarande en rätt vanlig svordom som inte har så mycket med böghat att göra, som "bögig" har. Därför tycker jag du överreagerade.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

bo_martin
Posts: 436
Joined: 08 Apr 2008 10:24
Location: Bodafors

Re:

Post by bo_martin » 26 Aug 2013 16:10

abacaxi wrote:Nej man säger inte så om man inte vill såra någon därför säger jag inte så själv, men det är fortfarande en rätt vanlig svordom som inte har så mycket med böghat att göra, som "bögig" har. Därför tycker jag du överreagerade.
correct. I have Gay friends and they use the word like this more than i do.

salta_killen
Posts: 291
Joined: 10 Oct 2012 13:39

Re: OT-tråden

Post by salta_killen » 27 Aug 2013 08:58

I can't believe people are actually arguing against this. You are using the word gay to describe something you don't like, how can it be anything but derogatory and homophobic? If you'd use the word cunt it'd be sexist and if you use jew / paki / whatever it would be racist. No matter the race / gender / sexual orientation of the person using the word.

Now please note, before this thread goes to shit again, i'm not saying either of you are racist, sexist or anything. I don't know you, maybe you are the greatest people i've never met. But, i know the words you use and what they are so that's what i'm talking about. I'm not talking about either of you as a person i'm just talking about language, ok?

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 27 Aug 2013 09:40

cunt är ett bra exempel, det används också som en rätt oskyldig svordom. tro fan det vore bättre om folk slutade använda svordomar som förtrycker andra människor, men då får man väl som det brukar heta jobba för en förändring istället för att antyda att den som säger gay och cunt skulle vara homofob och sexist. ingen argumenterar nog emot dig när du som du säger pratar om orden i sig.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Viggen » 27 Aug 2013 10:53

@salta_killen: Äntligen någon som jobbar med begreppet tolkningsföreträde.
Jag kan inte nog hålla med mer om det du skrivit.
abacaxi wrote:....tro fan det vore bättre om folk slutade använda svordomar som förtrycker andra människor, men då får man väl som det brukar heta jobba för en förändring istället för att antyda att den som säger gay och cunt skulle vara homofob och sexist.....
abacaxi wrote:^ fast man säger ju så på engelska, det må vara lite känsligt men betyder inte alls samma sak som bögig. om man säger att något är fucked up så har det inget med att knulla att göra heller liksom.

abacaxi wrote:Nej man säger inte så om man inte vill såra någon därför säger jag inte så själv, men det är fortfarande en rätt vanlig svordom som inte har så mycket med böghat att göra, som "bögig" har. Därför tycker jag du överreagerade.


Ja man kan ju jobba för förändring på olika sätt, ett av dom är tex att inte försvara/ursäkta användadet av en sexuell läggning som ett skällsord eftersom man ändå inte "menar något illa" eller att det inte är lika illa som att kalla någon/något "bögig". Eller så kan man ju sopa saker lite snyggt under mattan genom att säga att man bara överreagerar. Eller vända på steken och anklaga personen som protesterar för att kalla sin meningsmotståndare homofob/sexist. Eller kanske skoja till det och säga att man egentligen själv är gay och "visste du inte det?" (OBS JÄTTEROLIGT!). Eller någon annan valfri metod.

Ett annat sätt är att säga att det inte är okej att använda gay som synoym för dålig/ful/kass etc, oavsett vem som säger det och oavsett vilka intentioner personen som sa/skrev det hade.

Det är skillnad på att vara sexist/homofob i själ och hjärta och att säga sexistiska/homofoba saker eller för den delen utföra sexistiska/homofoba handlingar. De kan gå hand i hand som lera och långhalm men behöver inte alltid göra det.

Fortsätt du jobba för förändring på ditt sätt så fortsätter jag på mitt, då efter freddes förslag med att anmäla/rapportera inlägg för allas trevnad.

Mvh
forumets lilla queer-fjäril.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 27 Aug 2013 11:20

Viggen wrote:Ett annat sätt är att säga att det inte är okej att använda gay som synoym för dålig/ful/kass etc, oavsett vem som säger det och oavsett vilka intentioner personen som sa/skrev det hade.
men jag tycker ju det är ok. inte oproblematiskt men generellt ok. det är ju inte konstigare än att de flesta äter djur och knullar lite då och då utan att älska varandra (båda företeelserna är ju förenade med en hel del problem) och bara tycker du är en dryg jävel om du säger åt dem att de gör fel.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Otto » 27 Aug 2013 12:58

abacaxi wrote:
Viggen wrote:Ett annat sätt är att säga att det inte är okej att använda gay som synoym för dålig/ful/kass etc, oavsett vem som säger det och oavsett vilka intentioner personen som sa/skrev det hade.
men jag tycker ju det är ok. inte oproblematiskt men generellt ok.
Ursäkta men vilken grotta bor du i? Generellt ok, sen när då?
Så om du tycker det är det ok så har du rätt att slänga dig med förolämpningar till höger och vänster för att du tycker det är ok?

Vet att du brukar vilja provocera men snälla tänk dig för.

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 27 Aug 2013 13:11

Har precis köpt den här, fast utan motor.
Känns skönt att ha höst vinter projektet kirrat.
Sen ska jag köra ifrån JE2000 :D

Image

Image

Image

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 27 Aug 2013 13:24

Otto wrote:Ursäkta men vilken grotta bor du i?
Jag tror jag bor i samma grotta som bo martin , den där både de som säger sånt och de som eventuellt drabbas bor. Som tur är ligger den långt från grottan den svenska medelklassen ligger och fiser i.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Re: OT-tråden

Post by Otto » 27 Aug 2013 13:31

abacaxi wrote:
Otto wrote:Ursäkta men vilken grotta bor du i?
Jag tror jag bor i samma grotta som bo martin , den där både de som säger sånt och de som eventuellt drabbas bor. Som tur är ligger den långt från grottan den svenska medelklassen ligger och fiser i.
Ursäkta min dåliga metafor, men vad menar du?
Kan du inte svara på mina andra frågor också.

pareto
Posts: 12
Joined: 13 Apr 2013 22:50

Re: OT-tråden

Post by pareto » 27 Aug 2013 14:18

Om man är straight edge.. Vad tycker man då generellt om Tyler The Creators engagemang? Är han en hädare?

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 27 Aug 2013 15:22

abacaxi wrote: men jag tycker ju det är ok. inte oproblematiskt men generellt ok. det är ju inte konstigare än att de flesta äter djur och knullar lite då och då utan att älska varandra (båda företeelserna är ju förenade med en hel del problem) och bara tycker du är en dryg jävel om du säger åt dem att de gör fel.
Jo, men det är inte den med högst tolerans som sätter ribban utan det sker efter någon "minsta gemensamma nivå"-modell.

Det finns ingen anledning att uttrycka sig med ord som gör andra forummedlemmar upprörda vilket uttrycket uppenbarligen gjorde.

bo_martin
Posts: 436
Joined: 08 Apr 2008 10:24
Location: Bodafors

Re: OT-tråden

Post by bo_martin » 27 Aug 2013 17:28

Fredde wrote:
abacaxi wrote: men jag tycker ju det är ok. inte oproblematiskt men generellt ok. det är ju inte konstigare än att de flesta äter djur och knullar lite då och då utan att älska varandra (båda företeelserna är ju förenade med en hel del problem) och bara tycker du är en dryg jävel om du säger åt dem att de gör fel.
Jo, men det är inte den med högst tolerans som sätter ribban utan det sker efter någon "minsta gemensamma nivå"-modell.

Det finns ingen anledning att uttrycka sig med ord som gör andra forummedlemmar upprörda vilket uttrycket uppenbarligen gjorde.

If certain members didn't say things to make other members "upprörda" then those other members wouldn't even be on the forum. They live for it.

Post Reply