OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: OT-tråden

Post by Prince of the rodeo » 12 Sep 2011 14:50


User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by NKDMS » 13 Sep 2011 22:39

Sökte på google (bilder) på orden: trä gorilla
Och fick se ett bekant ansikte.

Jag letade efter
Image
Men det är mindre intressant
FISTASTHLM

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 13 Sep 2011 22:56

Trä gorillan heter Hanno och görs av New York baserade firman Areaware. Finns att köpa på Grandpa.

/ChRobin

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by NKDMS » 13 Sep 2011 23:01

chrobin wrote:Trä gorillan heter Hanno och görs av New York baserade firman Areaware. Finns att köpa på Grandpa.

/ChRobin
De är sjukt fina.
Det skulle vara till min syrra, det visade sig sen att hon inte ville ha nån gorilla hon ville ha den danska chimpansen.
FISTASTHLM

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 13 Sep 2011 23:07

NKDMS wrote:
chrobin wrote:Trä gorillan heter Hanno och görs av New York baserade firman Areaware. Finns att köpa på Grandpa.

/ChRobin
De är sjukt fina.
Det skulle vara till min syrra, det visade sig sen att hon inte ville ha nån gorilla hon ville ha den danska chimpansen.
Annars är ju den här fin.....

Image

User avatar
j galland
Posts: 433
Joined: 05 Jan 2008 18:41
Location: Årsta Stockholm

Re: OT-tråden

Post by j galland » 17 Sep 2011 09:52

Avro Shackleton spottad 3:02

http://www.youtube.com/watch?v=Nnpil_pRUiw

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 19 Sep 2011 22:52

Sur wrote:
chrobin wrote:Har faktiskt video dokumenterat hela bygget. Hade väl tänkt mig nån hipster läcker kortfilm. Men man kanske ska köra lite mer på det exentriska stuket. Jag kan köra med tempohjälm, solglasögon och två rävar som sidekicks och berätta för kameran om min kärlek till cyklar och om hur jag ska plåga min kropp i en timme.
Riktigt, riktigt, riktigt förbannat kul och spännande att det blir en film! Även en hip kortrulle låter ju fantastiskt intressant!

Jag tycker dock du bör fundera över en Werner-remix! Långa klipp utan musik. Inzoomat sandpapper som gnids fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och... En film där timmarna, slitet, svetten, hoppet och förtvivlan visas i sin helhet och inte förskönas med klipp och annan MTV-kosmetika.
Jag ser t.ex. en sekvens med ett barn som uttråkat står i ett hörn, längtar efter sin far och bara vill hem men far befinner sig inte i dennes dimension. Han är långt borta med total fokus på någon obetydlig/superviktig detalj. En detalj som iaf inte jag, och få andra dödliga, skulle ha tålamod att bry sig om (tänker närmast här på den fantastiska däckrakningen!) men som också är det som gör det hela så intressant.
Det är passion, det är beundransvärt, det är inspirerande på många plan och sträcker sig långt utöver cyklandet och hela vägen ut i universum!

Borde ju gå att bara ta dylika Werner monologer och lägga som ljudspår. Jag kastar in lite mer Werner samt lovar dyrt och heligt att mitt Wernertjat härmed är över...

HA!! Idag kom den!!!

Image

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: OT-tråden

Post by K-dregg » 20 Sep 2011 11:32

Satt och kollade Ideale sadlar på ebay i går och tyckte dom var lite dyra..

Image

Hittade TVÅ idag för 400 spänn hos cykeltomten vid nynäsvägen.. :D

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: OT-tråden

Post by Prince of the rodeo » 21 Sep 2011 10:47



Oldie but goldie...

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: OT-tråden

Post by Jonatan F » 21 Sep 2011 20:42

Eftersom jag nu mer arbetar som parkarbetare/trädgårdsmästare/vaktmästare är jag i behov av ett par riktiga arbetsbyxor (efter 2 månader börjar mina kostymbyxor bli lite jobbiga)

Jag har tre enkla krav som verkar fruktansvärt svåra att uppfylla.

#1 Bekväma - jag går mycket med skottkärra och det får inte ta emot att gå i byxorn, eller böja sig ner eller knäa. Här är mina kostymbyxor underbara!
#2 Slitstarka och gärna lätt stänkskyddade. Får jag en minimal droppe på benet som det är nu suger byxerna upp den och transporterar den genom tyget och deponerar den på huden. Behövs inte mer än en keps vattentålighet.
3# Vaxduk på knäna, jag knäar som sagt i jobbet, plockar saker på marken, gräver knästående osv. Jag vill inte ha vanliga knäskydd då de suger att gå med utan bara en ruta på var knä med fullständigt vattentätt material.

Någon som vet något? Vore heelt fantastiskt!
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
aeiouy
Posts: 200
Joined: 21 Sep 2009 23:02
Location: 414 :)

Re: OT-tråden

Post by aeiouy » 21 Sep 2011 20:51

Du har knegat runt som trädgårdsmästare i två månader i kostymbyxor? Du har inte funderat på att äska ett par brallor av herr Chef?

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: OT-tråden

Post by Jonatan F » 21 Sep 2011 21:35

Jo, saken är att jag inte har något emot mina kostymbyxor (har ett annat par som mjukisbyxor) och framförallt så har vi ett lager med kläder som man tar av, finns dock inga som passar :) Nackdelen med att vara mainsstream-storlek med standardben.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: OT-tråden

Post by carlhenrik » 21 Sep 2011 21:38

Jonatan F wrote:Någon som vet något? Vore heelt fantastiskt!
http://www.billigaarbetsklader.se/byxa- ... c-153.aspx
I knäna kan du sedan stoppa ned ett par http://www.billigaarbetsklader.se/skydd ... 294-1.aspx om du vill.

Men som sagt, såvida du inte frilansar som trädgårdsmästare så borde din arbetsgivare nog kunna köpa dig ett par som passar.

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: OT-tråden

Post by K-dregg » 21 Sep 2011 22:35

Eller dom här kanske?


http://www.idefixteko.se/open_produkter ... plats=1303

Ett alternativ till knäskydd i byxan är att ha med sig en bit liggunderlag i skottkärran då man rensar ogräs eller dylikt. Om det regnar kan man stoppa en dagstidning i en plastpåse som man kan skicka i en soptunna då man geggat klart

Jobbade med trädgårdsarbete i drygt tio år och det jag kom fram till var att även med funktions kläder och regnrockar så blir man ändå blöt tillslut, men att man vänjer sig.. :D

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: OT-tråden

Post by Jonatan F » 22 Sep 2011 21:33

^Amen, kör på 70-talsrock+orangea regnbyxor alá ubåt. Tätt och kondens-fuktigt som satan men man blir aldrig blöt (utifrån)! :D

Edit: Carlhenrik - precis vad jag letat efter! Underbart!
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Edin
Posts: 55
Joined: 24 May 2011 23:32
Location: Eaglemeadowhill

Re: OT-tråden

Post by Edin » 22 Sep 2011 21:38

En kvinna på cykel (tvivlar på att det var fixie dock) blev idag påkörd av en buss vid slussen, i den så kallade "pelikansvängen", och dock senare under dagen på sjukhuset. :(

papplo
Posts: 373
Joined: 25 Feb 2010 10:29
Location: Stockholm/ Santiago
Contact:

Re: OT-tråden

Post by papplo » 22 Sep 2011 21:46

Edin wrote:En kvinna på cykel (tvivlar på att det var fixie dock) blev idag påkörd av en buss vid slussen, i den så kallade "pelikansvängen", och dock senare under dagen på sjukhuset. :(

Cyklade förbi där bara strax efter (antar jag) olyckan och blev så sjukt illamående av att se två cyklar liggandes på vägen intill en grupp sjukvårdare på huk.

"-1000"

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: OT-tråden

Post by snarkus » 22 Sep 2011 21:55


User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by klasolsson » 23 Sep 2011 14:25

Såg precis att Eniro minsann har lagt in alla VM-etapperna i sin kartfunktion:

http://kartor.eniro.se/m/azUQE

Kolla till höger i fönstret "Cykel-VM 2011"

Orwar
Posts: 425
Joined: 19 Jun 2009 15:46
Location: Göteborg, 416

Re: OT-tråden

Post by Orwar » 24 Sep 2011 15:28

Jonatan F wrote:Eftersom jag nu mer arbetar som parkarbetare/trädgårdsmästare/vaktmästare är jag i behov av ett par riktiga arbetsbyxor (efter 2 månader börjar mina kostymbyxor bli lite jobbiga)

Jag har tre enkla krav som verkar fruktansvärt svåra att uppfylla.

#1 Bekväma - jag går mycket med skottkärra och det får inte ta emot att gå i byxorn, eller böja sig ner eller knäa. Här är mina kostymbyxor underbara!
#2 Slitstarka och gärna lätt stänkskyddade. Får jag en minimal droppe på benet som det är nu suger byxerna upp den och transporterar den genom tyget och deponerar den på huden. Behövs inte mer än en keps vattentålighet.
3# Vaxduk på knäna, jag knäar som sagt i jobbet, plockar saker på marken, gräver knästående osv. Jag vill inte ha vanliga knäskydd då de suger att gå med utan bara en ruta på var knä med fullständigt vattentätt material.

Någon som vet något? Vore heelt fantastiskt!
Du behöver ett par Fristads Fas-255. Vid närmare eftertanke så behöver nog de flesta människor ett par Fristads Fas-255 även om de kanske inte vet om det. Vaxduk har du förvisso inte på knäna, men jag har alltid knäskydd i mina byxor och jag tycker då inte de är de minsta jobbiga att gå med. Finns nog dessutom inte många byxor som är skönare att ha på sig än ett par vältvättade Fristads.

EDIT: När vi ändå var i OT-tråden kan jag lägga till att jag idag för första gången har suttit på dass och skitit med ett bockstyre i händerna. Var en lätt bizarr upplevelse.
Ringklocka, hjälm, reflexer och bromsar.

Post Reply