OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by klasolsson » 14 Apr 2011 09:41

Viggen wrote:
klasolsson wrote: Nu när jag är 30 år får jag, utan att skämmas, fråga:

Vad är grejen med Twitter? Kan någon förklara det för jag fattar det verkligen inte...
Gillar integrationen som man har med folk man följer samt att all form av "gammel-media" blir helt värdelös, det som du läste om på twitter igår printas i tidningen/sänds på tv imorgon/övermorgon, grymt mycket politisk debatt förs om man följer "rätt" folk och att det är en ständig källa till kunskap och otroligt mycket roliga personligheter. Bara den saken att jag träffade min tjej och numera sambo över twitter vittnar väl rätt bra om dess breda förmåga! Det är så svårt att förklara twitter för någon som inte "provat på det" och skaffat sig ett gäng followers/folk att följa.

I dagsläget ligger jag på en drygt 260 followers och följer 400 pers, visst kan det kännas stressande ibland men det är bara kul. För att inte nämna alla cyklister som twittrar om allsköns roliga saker, bara Fränk Schleck och Spartacus engelska gör det hela värt!
Nähä du! Att all "gammel-media" är värdelös är helt fel tycker jag. Jag gillar att dricka min helgfrukostkaffe och sakta bläddra igenom veckans Fokus eller dagens SVD i...håll i dig...PAPPERSFORM. Skulle aldrig få för mig att sitta med en iPad och läsa tidningen. Sen köper väl även DU LP-skivor? Så att all "gammel-media" är värdelös - pyttsan!

Följer själv 26 pers på tumblr (där hälften ändå är reggade på fg.se) och det är nog så stressigt. Facebook har ju även det blivit helt galet, det ska checkas in här o där (ja, jag har checkat in nån gång jag erkänner) och det ska kommenteras över väder, politiska vindar och dagens outfit.

Förr i tiden var man stressad över jobbet, nu är man stressad över att man inte hinner följa dagens "tweets" och "updates". Huh...varför måste alla vara så uppdaterade hela tiden?

Nåja, iaf kul att du träffade din nuvarande sambo på Twitter.

#surgubbe #trettioårskris #LP #allgammelmediaärbajs

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: OT-tråden

Post by pjocke » 14 Apr 2011 10:22

Carl wrote:Snälla snälla snälla
http://a6c95f56a5183935.paste.se/

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Viggen » 14 Apr 2011 10:25

klasolsson wrote: Nähä du! Att all "gammel-media" är värdelös är helt fel tycker jag. Jag gillar att dricka min helgfrukostkaffe och sakta bläddra igenom veckans Fokus eller dagens SVD i...håll i dig...PAPPERSFORM. Skulle aldrig få för mig att sitta med en iPad och läsa tidningen. Sen köper väl även DU LP-skivor? Så att all "gammel-media" är värdelös - pyttsan!

Följer själv 26 pers på tumblr (där hälften ändå är reggade på fg.se) och det är nog så stressigt. Facebook har ju även det blivit helt galet, det ska checkas in här o där (ja, jag har checkat in nån gång jag erkänner) och det ska kommenteras över väder, politiska vindar och dagens outfit.

Förr i tiden var man stressad över jobbet, nu är man stressad över att man inte hinner följa dagens "tweets" och "updates". Huh...varför måste alla vara så uppdaterade hela tiden?

Nåja, iaf kul att du träffade din nuvarande sambo på Twitter.

#surgubbe #trettioårskris #LP #allgammelmediaärbajs
Nä all gammelmedia är inte trist och kass, jag gillar också tidningar. Men det har jag inte råd med i dagsläget, men visst är jag med dig också för till en södagsfrukost är det fint med en papperstidning. Visst köper jag uteslutande vinyl i dagsläget, så jag är knappast konsekvent eller helt utan dubbelmoral där heller ;)

Visst är det sjukt att man numer är stressad över att hänga med i en värld som består av ettor och nollor istället för att umgås i köttet, som man så vackert kan uttrycka det. Kan ärligt säga att mina besök på facebook är numer ytterst sporadiska, det känns inte speciellt kul eller motiverande att "umgås" där längre. Det spelade ut sin roll när facebook försökte integrera alla övrga sociala medier i ett gränssnitt, det är totalt kaos och fan och hans moster där. Sen tycker väl en del av mig att "det frivilliga" övervakningssamhället gått lite väl långt när dina 400 polare på fb ska få veta att man checkat in på jobbet, kafét, stugan eller sadeln.. Ja det där med att träffa min sambo kan jag till viss del tacka de hemska filmerna om Johan Falk för, men det är en annan rolig historia. Roligt och oväntat var det verkligen :)

Nej du Klas jag tror faktiskt att vi håller med varandra en hel del i sak i den här frågan, vi borde helt enkelt ta oss ut mer och cykla. Det ska bli kul att möta dig och din incheckade eller o-incheckade sadel inom kort. Nu drar jag och skogar av benen och tar mig ut i den friska urbana stadsluften!

Må fridens liljor skina över ditt nyligen 30 år fyllda anlete.
#fredochkärlek #vinyler #sadlar #friskluft

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: OT-tråden

Post by Prince of the rodeo » 14 Apr 2011 10:41

Är inte twitter bara ett till socialt medium där man ska få bekräftelse?

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: OT-tråden

Post by Jonatan F » 14 Apr 2011 11:07

Finns det något socialt medium som inte går ut på det? Eller något över huvud taget egentligen?
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Otto » 14 Apr 2011 13:58

Jag säger bara.

Image

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by oskarwallin » 14 Apr 2011 14:11

Bra insändare! Att man kan vara anonym är lätt det sämsta med internet.

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: OT-tråden

Post by Prince of the rodeo » 14 Apr 2011 14:56

Kan vi ju skrota forumet här och nu då? :wink:

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Bratt » 14 Apr 2011 16:22

Helt rätt det är allt för lite prat om sjukdomar och döden på det här forumet!

Jag har pollenallergi, någon annan?

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: OT-tråden

Post by Håkan » 14 Apr 2011 16:25

Prince of the rodeo wrote:Kan vi ju skrota forumet här och nu då? :wink:
Precis.

Fast jag har ju mitt namn som nick och bild på mig själv (även om man inte ser att det är jag) som avatar. Får jag vara kvar då?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: OT-tråden

Post by Jonatan F » 14 Apr 2011 16:32

Bratt wrote:Helt rätt det är allt för lite prat om sjukdomar och döden på det här forumet!

Jag har pollenallergi, någon annan?
Yepp! :D
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by oskarwallin » 14 Apr 2011 17:11

Jag också! Skönt att vi har fått kontakt med varann nu, det berättigar ju det här forumets existens. Tur!

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 14 Apr 2011 17:32

Jepp snart drar pollensäsongen igång.

Jag tycker det roligaste är signaturen på insändaren! :D Det är humor...

/Fredde

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by oskarwallin » 14 Apr 2011 17:38

Fredde wrote:Jepp snart drar pollensäsongen igång.

Jag tycker det roligaste är signaturen på insändaren! :D Det är humor...

/Fredde
Haha det missade jag! :D

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: OT-tråden

Post by ana » 14 Apr 2011 17:40

Bratt wrote:Helt rätt det är allt för lite prat om sjukdomar och döden på det här forumet!

Jag har pollenallergi, någon annan?

Jag är sjukt(!) allergisk mot gräspollen, sängliggandes efter jag varit ute i naturen en solig dag i juli... Inte så kul när man börjat få cykling som intresse direkt!

Så nu i november började jag äta Grazax, ett gräspollenvaccin som tas i tablettform. Jag tar en tablett varje dag som ska smälta under tungan. Detta ska jag göra i 3 år och är sedan förhoppningsvis "immun" i 10-15 år. I början mådde jag pyton efter varje tablett - kliade i hela munnen, kändes som om något satt fast i halsen, svullnader i munnen, illamående, ont i magen... Men nu märker jag knappt av dem. :D

Hoppas hoppas hoppas att det fungerar nu bara!!!

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: OT-tråden

Post by Jonatan F » 14 Apr 2011 17:54

ana wrote:
Bratt wrote:Helt rätt det är allt för lite prat om sjukdomar och döden på det här forumet!

Jag har pollenallergi, någon annan?

Jag är sjukt(!) allergisk mot gräspollen, sängliggandes efter jag varit ute i naturen en solig dag i juli... Inte så kul när man börjat få cykling som intresse direkt!

Så nu i november började jag äta Grazax, ett gräspollenvaccin som tas i tablettform. Jag tar en tablett varje dag som ska smälta under tungan. Detta ska jag göra i 3 år och är sedan förhoppningsvis "immun" i 10-15 år. I början mådde jag pyton efter varje tablett - kliade i hela munnen, kändes som om något satt fast i halsen, svullnader i munnen, illamående, ont i magen... Men nu märker jag knappt av dem. :D

Hoppas hoppas hoppas att det fungerar nu bara!!!
Fett! Själv är jag bara yttepytte alergisk (lite trött o snuvig) och har inte märkt något i år (växt bort kanske?) men nasonex är annars hardcore pollenkiller! (talar väll för sig själv att regelbunden användning i över tre månader kan medföra bortfrätt näsvägg...)
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Bratt » 14 Apr 2011 22:30

Jonatan F wrote:
ana wrote:
Bratt wrote:Helt rätt det är allt för lite prat om sjukdomar och döden på det här forumet!

Jag har pollenallergi, någon annan?

Jag är sjukt(!) allergisk mot gräspollen, sängliggandes efter jag varit ute i naturen en solig dag i juli... Inte så kul när man börjat få cykling som intresse direkt!

Så nu i november började jag äta Grazax, ett gräspollenvaccin som tas i tablettform. Jag tar en tablett varje dag som ska smälta under tungan. Detta ska jag göra i 3 år och är sedan förhoppningsvis "immun" i 10-15 år. I början mådde jag pyton efter varje tablett - kliade i hela munnen, kändes som om något satt fast i halsen, svullnader i munnen, illamående, ont i magen... Men nu märker jag knappt av dem. :D

Hoppas hoppas hoppas att det fungerar nu bara!!!
Fett! Själv är jag bara yttepytte alergisk (lite trött o snuvig) och har inte märkt något i år (växt bort kanske?) men nasonex är annars hardcore pollenkiller! (talar väll för sig själv att regelbunden användning i över tre månader kan medföra bortfrätt näsvägg...)
Tur att vi är i OT-tråden. Och ironin över att vi faktiskt börjat diskutera åkommor.

Fan jag är snorig har har ont i halsen från mars till mitten på juli. Som ni skriver, inte så kul med ett cykelintresse. Börjar bli dags att kolla upp vaccin tror jag.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Bubblan » 14 Apr 2011 23:16

Viggen wrote:...
grymt mycket politisk debatt förs om man följer "rätt" folk
...
Politisk debatt med 140 tecken i taget. Tycker det låter skitjobbigt, både att följa och att debattera.
Cogs 'n Kegs

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: OT-tråden

Post by jon » 15 Apr 2011 02:43

I Dalarnas djupa skogar..

troutbum
Posts: 142
Joined: 03 Feb 2010 18:24

Re: OT-tråden

Post by troutbum » 15 Apr 2011 09:13

Nu är det dags för sonen att ärva min gamla skateboard, går i tankarna på att köpa en ny till mig själv. Det var nog en tio år sedan jag köpte en sist, så vart beställer man?

Sitter och kikar på junkyard.se, kostar det verkligen över 2000 att plocka ihop en bräda nu för tiden?
Ska man gå utanför gränserna istället?

Post Reply