Söker boende Gbg

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Söker boende Gbg

Post by Flazzh » 10 Aug 2013 16:36

Tanken är att flytta upp och plugga på Chalmers nu i september, är i akut behov av boende. Lite snabb info om det nu råkar vara så att någon känner någon som har ett skrymsel, soffa, rum eller mot förmodan en rimlig lägenhet att hyra ut. Före detta yrlesmilitär. Har legat på K3 som luftburenjägare. Jag har koll på min skit och festar sällan. Stadig ekonomi, men det lär väl förändras nu när jag blir student ;). Hade varit kanon om Gbgarna skulle kunna höra sig om. Jag står ju givetvis i evig skuld till personen som lyckas nysta fram något. Är ämnet kvar är jag fortfarande i behov.

Givetvis menar jag inte bara Gbgarna, är det så att flickvännen eller släkt är från Gbg får ni jätte gärna höra med dem.


Väl mött

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: Söker boende Gbg

Post by Teodor » 11 Aug 2013 12:07

Har ingen akut lösning åt dig, men hursomhelst ställ dig i kö på sgs studentbostäder och boplats göteborg, det kan ju om inte annat vara nyttigt till nästa lägenhet

User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Re: Söker boende Gbg

Post by Flazzh » 11 Aug 2013 14:33

Står redan i kö på både SGS och boplats. Tack för tipsen :)

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Söker boende Gbg

Post by merkur » 14 Aug 2013 00:30

Long shot, men en före detta polare till mig fick utan några vidare meriter en jävligt schysst lägenhet på landalagången hos ett bolag som heter diligentia.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Söker boende Gbg

Post by Otto » 14 Aug 2013 08:37

Ja, det "lättaste" sättet att snabbt få en lägenhet i Göteborg utan kontakter är att ringa runt till olika privata värdar. Ju mindre desto bättre.

Om man skall få en lägenhet via boplats så får man räkna med minst ett år om inte mer.

Post Reply