Boende i Malmø

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Boende i Malmø

Post by Sector » 09 Aug 2013 17:18

Hej alla glada cykelkamrater. Fick igår till min glädje reda på att jag blivit antagen till studier på Malmöhögskola och är nu i behov av en bostad/rum att plugga,sova och befinna mig i när jag inte är i plugget eller cyklar runt och försöker se cool ut. Är det någon trevligt människa på detta forum med några bra tips/kontakter eller som rentav har ett rum eller bostad de skulle vilja hyra ut? som tack för hjälp som leder till boende så skänker jag bort min eightinch scrambler ram med vev/styr lager.

Mvh Jesper Anderrson

jespera86@gmail.com

0734-4fyra8858
"Skidda bör man, annars dör man"

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Boende i Malmø

Post by merkur » 09 Aug 2013 22:40

Enda tipset jag kan ge är bostaden förvaltning ab, de har pissesmå lägenheter vid början av sallerupsvägen vid värnhem.

Ganska dyrt med tanke på kvm, men billigare än MBK:s studentlägenheter på rönnen tex.

Nötsprattlan (sant , ed heter så) äger kåken och http://www.bostaden.se/ sköter förvaltingen.

Ring dem och ligg på samt om du kan så skaffa en borgenär, de säger säkert "ring i slutet av månaden men skit i det och ring varje dag.

Bra läge för lokal och fjärrbussar men rätt mycket stereotypa studenter som super knullar och skitar ner.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
zef
Posts: 248
Joined: 26 Mar 2013 12:28
Location: Malmö

Re: Boende i Malmø

Post by zef » 09 Aug 2013 23:09

inget boende, men skall också studera på högskolan/cykla och se cool ut.
Jag hittade mitt lilla rum (7kvm :evil:) på kvalster.se, sedan fanns annonsen på blocket också. Happy hunting!
Image

Post Reply