Kan det här stämma?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
nahoj
Posts: 25
Joined: 19 Jul 2013 09:54
Location: Göteborg

Kan det här stämma?

Post by nahoj » 19 Jul 2013 18:42

Hej forumet. Jag har köpt en Charge Plug Prestige från evanscycles.com. På deras sida står det att den här storleken (Large) ska passa 175-183 cm långa personer (jag är 180). Ok, dumt att lita på det där men jag chansade.

När jag får cykeln så märker jag att den är för stor :( Nu när jag mäter ramen så får jag 62 cm! Hur lång ska man inte vara för att det ska passa, typ 190 cm iaf? Någon som är 175 cm kan ju inte ens klättra upp på den här med en stege!

Min skrevhöjd eller vad det nu heter är 82 cm, alltså borde jag ha en ramstorlek på runt 55cm (82*0,67)

Jag är nybörjare på det här så jag har bara googlat på hur man ska mäta osv. Har jag gjort rätt? I så fall är storleksguiden på evanscycles.com jäkligt off... :|

Ismeno
Posts: 16
Joined: 23 Jun 2012 16:27

Kan det här stämma?

Post by Ismeno » 19 Jul 2013 19:30

Låter som det står fel på deras hemsida. De där "small, medium, large" är ju högst ungefärligt, men en medium borde passa dig bäst. Är själv 184cm lång och de "medium" ramar jag provat passar bäst. Men det borde väl gå att byta?

mille
Posts: 165
Joined: 13 Oct 2011 11:13
Location: Vö / Hlmstd
Contact:

Re: Kan det här stämma?

Post by mille » 19 Jul 2013 20:21

http://chargebikes.com/products/plug-prestige/

Seat tube: S-56,9 M-59 L-62,6 jag gissar att det är C-T

User avatar
nahoj
Posts: 25
Joined: 19 Jul 2013 09:54
Location: Göteborg

Re: Kan det här stämma?

Post by nahoj » 19 Jul 2013 21:26

Ismeno wrote:Men det borde väl gå att byta?
Det är ett sånt projekt att skicka tillbaka. Har förstört lådorna så jag måste fixa nya. Plus att jag måste betala frakten både upp och ner även om jag får tillbaka pengarna för cykeln.