Era erfarenheter av Bussgods

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
HS-Etuna
Posts: 13
Joined: 08 May 2013 00:11

Era erfarenheter av Bussgods

Post by HS-Etuna » 30 May 2013 23:01

Hej, jag hämtade ut en cykel idag på bussgods och behövde varken visa legg eller det där numret, utan istället räckte det med efternamn och en kråka på ett papper så kastade killen i princip fram lådan. (som för övrigt hade fått sina smällar här och där men som tur hade cykeln klarat sig)
Tyvärr verkar det som att de även lyckades slarva bort en sadel som skulle finnas med..

Och när jag läser på nätet så finns det fler skräckhistorier angående detta skitföretag, allt detta är för mig alldeles tillräckligt för att inte utnyttja dem i framtiden.

Har någon annan på forumet fått problem med bussgods?

User avatar
tsarpjotyr
Posts: 376
Joined: 20 Sep 2012 10:53
Location: Gbg 413

Re: Era erfarenheter av Bussgods

Post by tsarpjotyr » 30 May 2013 23:25

Har skickat, och fått skickat till mig, en drös gitarrer och förstärkare. Aldrig haft några problem, men som du säger så har andra det. Avbrutna halsar, saker som försvunnit etc. Tror att det beror mycket på varifrån och vart du skickar. Men för mig har det som sagt fungerat bra.
Från Norrbotten till Göteborg

User avatar
Petrolhead
Posts: 42
Joined: 08 Dec 2009 10:10
Location: Farsta/Sthlm
Contact:

Re: Era erfarenheter av Bussgods

Post by Petrolhead » 31 May 2013 09:54

Hej,

Min erfarenhet av Bussgods är att det blir som man packar!
Är man noga med embalage och tape så försvinner inget och inget går sönder, visst kan godset/embalaget vara lite mer kantstött än med tex posten eller Schenker men gör man rätt så blir det rätt...

//JOhan
___________________________________
http://www.petrolheads.se

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Era erfarenheter av Bussgods

Post by Fixen » 31 May 2013 10:01

Skickat fälgar till stockholm med dem, inga problem mer än att de inte ringde mottagaren så de låg 3 dagar mer än behövligt.

Fick min Rossin från Boffe skickat med dem, inga problem.

Som Pistolen säger: Det blir som man packar.

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Era erfarenheter av Bussgods

Post by ana » 31 May 2013 10:02

En bekant glömde sin laptop när han var och hälsade på sina föräldrar i norra Sverige. Föräldrarna skickade ned den till Borås med bussgods.

Den laptopen syntes aldrig mer till...

Det är min enda erfarenhet av bussgods.

User avatar
Chapter 2
Posts: 225
Joined: 11 Oct 2011 20:09
Location: Eskilstuna

Re: Era erfarenheter av Bussgods

Post by Chapter 2 » 31 May 2013 10:32

Har också skicka och fått saker från Bussgods. Första gången skickades en förstärkare till mig. Den dök aldrig upp. De andra gångerna har det gått bättre.
Förstärkaren skickades tydligen i sin originalförpackning så det syntes nog väl, vad det var däri. Fick tillbaka vad jag betalat för förstärkaren efter uppvisande av överföringskvitto. Men den var tvungen att vara borta i 3 månader först innan den räknades som borta.

Post Reply