Bilder på snygga komponenter!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 14 Jan 2009 16:32

Image

BaddaBLINGBLINGBLING!!!
--------->>><<<<--------------

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 14 Jan 2009 18:07

Andye wrote:Sturmey Archer[/img]
BaddaBLINGBLINGBLING!!!
Vi gillar färg gör vi. Här finns lite skrivet om navet: http://www.traitorcycles.com/
(tillsammans med en riktigt snygg cykel, sådan kanske det blir till mig till sommaren om jag har flax i livet)
Image Image Image Image

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Post by dan » 16 Jan 2009 14:36

Hittade några riktigt snygga sadlar:

Image

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Post by boon » 16 Jan 2009 17:47

dan wrote:Hittade några riktigt snygga sadlar:

[img]satans%20fina%20sadlar[/img]
VART!
VILL HA!
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 16 Jan 2009 22:04

boon wrote:
dan wrote:Hittade några riktigt snygga sadlar:

[img]satans%20fina%20sadlar[/img]
VART!
VILL HA!
Ser ut som hemma klädda Aero sadlar, har jag rätt dan?

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Post by dan » 16 Jan 2009 22:19

Nej de tycks inte vara hemmaklädda, jag hittade dem på en spanskblog. Detta är tydligen namnet: "kashimax aero limited two"sofa" Där skrev de såhär om sadlarna:

Nuestro querido amigo Charles Lion II natural de Vallvidrera siempre me ha dicho que iría más en bici si pudiera ponerse en vez de sillín, un sillón orejero tipo Chester para poder pasear cual diletante mientras se toma un copazo de Torres XV con un buen Cohibas en la mano, mientras un gran danés le calienta los pies embutidos en babuchas de piel de canario… ese día no se si llegará pero por buen camino vamos… sillines-sofá , solo le falta el capitoné…

edición limitada Kashimax Aero


Jag tog mig därifrån vidare till en Japansk sida där man skriver detta om sadlarna:

未だに"KASHIMAX"といえばプラサドル=叩けばコンコン=オシリイタイ
そう思ってる人も多いようですがコレ等は全てクッション入りでオシリに優しい仕様
ピストは勿論クロモリならロードバイクにセットしてもサマになるしBMXにも◎
トップにはキルティング柄型押し本牛皮を使用
いずれも数量限定ですのでお早めに 各モデル@12,000(税込)

Undra vad det kan betyda, men man kan iaf anta att de kostar 12.000 Yen. De hade även några fler bilder där:

http://beans-tm.cocolog-nifty.com/blog/ ... /post.html
Amores bicis!

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 16 Jan 2009 22:53

dan wrote:Nej de tycks inte vara hemmaklädda, jag hittade dem på en spanskblog. Detta är tydligen namnet: "kashimax aero limited two"sofa" Där skrev de såhär om sadlarna:
http://beans-tm.cocolog-nifty.com/blog/ ... /post.html
Jaha någon slags Limited serie alltså!! fan då måste man ju börja jaga efter dem. Jag som var så nöjd med min splitt nya mocka Concor supercorsa :( så dyker dessa upp!

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Post by carlhenrik » 17 Jan 2009 02:00

Babelfish wrote: if you mention " KASHIMAX ", if [purasadoru] = it hits, [konkon] = [oshiriitai]
So, thinking, the [ru] person it seems the many way, but as for [kore] and the like with all cushion entering in [oshiri] kind specification. If the piste of course [kuromori], setting to the load motorcycle, it becomes [sama] and even in BMX * Using main cow skin of quilting handle pressing a figure to the top. Because each of them is a quantity limitation, ahead of time each model @12,000 (including tax)
Blev inte så mycket klokare av det.. Verkar som de ska sälja dem där på Beans och att de tar pre-orders på dem. Ca 1100sek st.

User avatar
TalliDan
Posts: 408
Joined: 02 Oct 2008 09:54
Location: Malmö

Post by TalliDan » 18 Jan 2009 15:16

tjena. tänkte göra ett försök att sprida ljus över den spanska texten som klipptes in av min namne... Texten lyder mer elle mindre som följande:
Nuestro querido amigo Charles Lion II natural de Vallvidrera siempre me ha dicho que iría más en bici si pudiera ponerse en vez de sillín, un sillón orejero tipo Chester para poder pasear cual diletante mientras se toma un copazo de Torres XV con un buen Cohibas en la mano, mientras un gran danés le calienta los pies embutidos en babuchas de piel de canario… ese día no se si llegará pero por buen camino vamos… sillines-sofá , solo le falta el capitoné…
Vår gode vän Charles Lion II från Vallvidrera, har alltid sagt till mig att han hade cyklat mer om han kunnat- i stället för sadel- sätta sig på/ i en fåtölj (vilfåtölj?) av Chester modell och spatsera samtidigt som han dricker ett stort vinglas Torres XV med en bra Cohibas(?) i handen, samtidigt som en stor Grand Danois (hundrasen) värmer hans fötter som är instoppade i babuchas (innetofflor?) gjorda av kanariefågelhud (what???)... Den dagen kommer nog aldrig inträffa men under tiden kan vi iaf hålla tillgodo med... soff- sadlar, det enda som fattas är capitonén...

Texten har mer eller ingenting att göra med sadeln men den var iaf lite rolig... Och som sagt. Den är inte perfekt översatt men ni fattar iaf de grundläggande dragen i den... Håll till godo

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 21 Jan 2009 15:42

Image
Image
Image

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 21 Jan 2009 22:54

calavera wrote:[img]3%20bilder%20på%20svinjävladyrt%20dischjul[/img]
Rätt sjukt det där dischjulet, det buktar in bara man petar på det.. Dcok är det svinjobbigt att kränga på tub på dom.. Vi var tre pers sist!! Men det har det klart shysstaste discljudet jag har hört.. Man vill bara ha mer..

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 21 Jan 2009 23:41

Kneecap wrote:
calavera wrote:[img]3%20bilder%20på%20svinjävladyrt%20dischjul[/img]
Rätt sjukt det där dischjulet, det buktar in bara man petar på det.. Dcok är det svinjobbigt att kränga på tub på dom.. Vi var tre pers sist!! Men det har det klart shysstaste discljudet jag har hört.. Man vill bara ha mer..
Varför är det svårt att kränga på däck? Svajar hjulet då eller är det däcket som är segt mot fälg?

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 21 Jan 2009 23:48

Ronny wrote:
Kneecap wrote:
calavera wrote:[img]3%20bilder%20på%20svinjävladyrt%20dischjul[/img]
Rätt sjukt det där dischjulet, det buktar in bara man petar på det.. Dcok är det svinjobbigt att kränga på tub på dom.. Vi var tre pers sist!! Men det har det klart shysstaste discljudet jag har hört.. Man vill bara ha mer..
Varför är det svårt att kränga på däck? Svajar hjulet då eller är det däcket som är segt mot fälg?
Fälgens diameter är i största laget.. Riktigt idiotiskt, fast man lär fan inte kränga av tuben även om man skulle glömma limmet..

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Post by dan » 22 Jan 2009 17:57

Kneecap wrote:
Ronny wrote:
Kneecap wrote:
calavera wrote:Image
Rätt sjukt det där dischjulet, det buktar in bara man petar på det.. Dcok är det svinjobbigt att kränga på tub på dom.. Vi var tre pers sist!! Men det har det klart shysstaste discljudet jag har hört.. Man vill bara ha mer..
Varför är det svårt att kränga på däck? Svajar hjulet då eller är det däcket som är segt mot fälg?
Fälgens diameter är i största laget.. Riktigt idiotiskt, fast man lär fan inte kränga av tuben även om man skulle glömma limmet..
Äger du en Lightweight-disk? Jag blir avundsjuk av bara tanken på Lightweight, jag skulle så gärna köpa mig ett par Standard eller kanske rent utav ett par Obermayer, dock skulle jag nog inte kunna känna mig berättigad till de sistnämnda. 8)

Dessutom väldigt snygga:

Image
Amores bicis!

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 22 Jan 2009 21:31

dan wrote:Äger du en Lightweight-disk? Jag blir avundsjuk av bara tanken på Lightweight, jag skulle så gärna köpa mig ett par Standard eller kanske rent utav ett par Obermayer, dock skulle jag nog inte kunna känna mig berättigad till de sistnämnda. 8)
Nej, tyvärr inte, men en av mina stamkunder gör..
Skulle lätt kunna tänka mig att ha ett, bara för att sätta på cykeln riktigt torra dagar och sticka ut en pressarunda för att höra ljudet..

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 23 Jan 2009 09:48

Vet inte om det riktigt är rätt tråd men men...

Image

Klicka bild för större.
Från www.hardcourtbikepolo.com

pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Post by pista-primorska » 23 Jan 2009 12:47

calavera wrote:Vet inte om det riktigt är rätt tråd men men...

Image

Klicka bild för större.
Från www.hardcourtbikepolo.com
Vill ha!! Påminner om dead things 7"an lite grann.

styggavargen
Posts: 135
Joined: 15 Jul 2008 12:26
Location: GBG

Post by styggavargen » 23 Jan 2009 13:40

Har.....ska köpa mer....helt OK kaffe men inget super bra.

pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Post by pista-primorska » 23 Jan 2009 14:02

styggavargen wrote:Har.....ska köpa mer....helt OK kaffe men inget super bra.
Vill mest bara prova det och kanske ha som bjudkaffe för storfrämmande..

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 23 Jan 2009 14:10

TalliDan wrote:
Vår gode vän Charles Lion II från Vallvidrera, har alltid sagt till mig att han hade cyklat mer om han kunnat- i stället för sadel- sätta sig på/ i en fåtölj (vilfåtölj?) av Chester modell och spatsera samtidigt som han dricker ett stort vinglas Torres XV med en bra Cohibas(?) i handen, samtidigt som en stor Grand Danois (hundrasen) värmer hans fötter som är instoppade i babuchas (innetofflor?) gjorda av kanariefågelhud (what???)... Den dagen kommer nog aldrig inträffa men under tiden kan vi iaf hålla tillgodo med... soff- sadlar, det enda som fattas är capitonén...
Jag vill också stoppa in mina fötter i Kanariefågelhud! :lol:

Inte för jag blev så mycket klokare, men de verkar vara lite halvt hemma gjorda endå. Tack för översättningen iaf.

Post Reply