Rambygge - Bike Mielec

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Kolan1
Posts: 210
Joined: 25 Jan 2011 21:43

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Kolan1 » 09 Apr 2013 21:05

RZ-1 wrote:Jag tycker också hjulen är riktigt snygga. Dock synd att de inte gör dem i helsvart då de ändå tillverkar svarta nav.
Som Huliganen säger, sjukt prisvärda och snygga.
Kan dock hålla med RZ-1 om att de borde göra en helsvart modell också.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Huliganen » 09 Apr 2013 23:39

Varför bygger du hojar med komponenter du tycker är rent av fula Tolij? Bygg ett par open pro med typ formulanav eller nåt istället. Kan antagligen tom bli billigare än ett par miche pistard. Eller nåja, nästan iaf..

Aja, jag kommer ändå att ha den fetaste Mielecen medan alla ni andra kommer sitta där med alpinagafflar, aheadstammar, märkliga lacker och gråten i blicken. :lol:
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 10 Apr 2013 00:05

Huliganen wrote:Varför bygger du hojar med komponenter du tycker är rent av fula Tolij? Bygg ett par open pro med typ formulanav eller nåt istället. Kan antagligen tom bli billigare än ett par miche pistard. Eller nåja, nästan iaf..
Äsch vadå nu låter de ju helt stört. Mitt Mielec-bygge är bara lite stört.. Och lite kan ja ju skylla på dålig rutin.. Dessutom är ja en otålig jävel, o som nybörjare vill man gärna förenkla. Förresten har ja inte haft ångest för dom övriga komponenterna. Jo, ok, lite. Men va fan. Jag tror faktiskt att min Mielec kommer vara riktigt hardcore när allt är på plats. Och apropå hjulen tänkte jag emellan mina dissningar att de vore bra med två par hjul till två cyklar, så kan jag bygga open pro + nått nice under sommaren. Det känns som ett ansenligt projekt (med osäker utgång) och under tiden vore det bra med nått enkelt o prisvärt tills vidare.
Huliganen wrote:Aja, jag kommer ändå att ha den fetaste Mielecen medan alla ni andra kommer sitta där med alpinagafflar, aheadstammar, märkliga lacker och gråten i blicken. :lol:
Haha va fan jaa precis så

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 10 Apr 2013 00:15

Kiliam wrote:
frank.h wrote:
Kiliam wrote:
frank.h wrote:
Kiliam wrote:Pistard är ju skitsnygga! Loggan, profilen, naven.. allt.
Missförstå mig rätt. Men är det något du inte tycker är snyggt? Tror inte att jag läst en enda post från dig, som inte handlat om att något är snyggt.
Det finns mycket som jag inte tycker är snyggt men jag tycker inte att det finns någon anledning att posta det. Det är roligare med en trevlig och positiv stämning på forumet (nu lät jag ju som nån jävla soc-kärring men jag hoppas att du förstår vad jag menar).
Jag är alltid på dåligt humör, inget du kan rå för.
None taken :wink:
Haha! Veckans dialog!

User avatar
crookbert
Posts: 80
Joined: 31 Aug 2012 20:46
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by crookbert » 10 Apr 2013 06:44

tolij wrote:Jag vet faktiskt inte vilken av dem som är fulast, men sen gillar ja inte designen i övrigt heller.
V-sprint wheels verkar ju bra, då kan du välja färger, fälgprofil och 2-korsekrat framhjul. Och de skickar internationellt:
http://www.v-sprintwheels.com/pages/tra ... ustom.html

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by frank.h » 10 Apr 2013 09:22

bankiren wrote:va inte det här en mielec tråd? 8)
"Report as spam"
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by frank.h » 10 Apr 2013 09:25

Huliganen wrote:Aja, jag kommer ändå att ha den fetaste Mielecen medan alla ni andra kommer sitta där med alpinagafflar, aheadstammar, märkliga lacker och gråten i blicken. :lol:
Hmm... Fast nej Acke! Din är som så många andras en blygsam kopia av något, i vissa fall, bättre.
Jag vet vem som kommer att gråta floder. Det är inte vi.
Last edited by frank.h on 11 Apr 2013 14:08, edited 1 time in total.
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Huliganen » 10 Apr 2013 09:34

frank.h wrote:
Huliganen wrote:Aja, jag kommer ändå att ha den fetaste Mielecen medan alla ni andra kommer sitta där med alpinagafflar, aheadstammar, märkliga lacker och gråten i blicken. :lol:
Hmm... Fast nej Acke! Din är som så långa andras en blygsam kopia av något, i vissa fall, bättre.
Jag vet vem som kommer att gråta floder. Det är inte vi.
Hiphop slave bikes ftw!
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by frank.h » 10 Apr 2013 09:35

Huliganen wrote:
frank.h wrote:
Huliganen wrote:Aja, jag kommer ändå att ha den fetaste Mielecen medan alla ni andra kommer sitta där med alpinagafflar, aheadstammar, märkliga lacker och gråten i blicken. :lol:
Hmm... Fast nej Acke! Din är som så långa andras en blygsam kopia av något, i vissa fall, bättre.
Jag vet vem som kommer att gråta floder. Det är inte vi.
Hiphop slave bikes ftw!
Precis min tanke.
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 10 Apr 2013 23:09

crookbert wrote:
tolij wrote:Jag vet faktiskt inte vilken av dem som är fulast, men sen gillar ja inte designen i övrigt heller.
V-sprint wheels verkar ju bra, då kan du välja färger, fälgprofil och 2-korsekrat framhjul. Och de skickar internationellt:
http://www.v-sprintwheels.com/pages/tra ... ustom.html
Tack! grymt tips

User avatar
nicklas1210
Posts: 307
Joined: 27 Jul 2009 11:56
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by nicklas1210 » 11 Apr 2013 12:53

Min Mielec snabbt uppbyggd - ska bort med spacers, något längre styrstam, några klibbor och kanske ett bullhorn.

Jag är hyggligt nöjd givet priset. Färgen är fel men det blev helt ok ändå. BB dropen är lite off men vinklar och mått i övrigt verkar stämma (vilket är konstigt?)... Kul som fan att cykla på i vilket fall!

Image

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 11 Apr 2013 14:03

^^BAAM! ja tycker färgen blev grym, lite military liksom, asscoolt. Vad är det för hjul?

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by frank.h » 11 Apr 2013 14:11

nicklas1210 wrote:Min Mielec snabbt uppbyggd - ska bort med spacers, något längre styrstam, några klibbor och kanske ett bullhorn.

Jag är hyggligt nöjd givet priset. Färgen är fel men det blev helt ok ändå. BB dropen är lite off men vinklar och mått i övrigt verkar stämma (vilket är konstigt?)... Kul som fan att cykla på i vilket fall!
Alltså, det är ju själva fan att han gör samma fel på de flesta ramarna. Har sett flera med extremt lite bb-drop. Det blir en väldigt hög ram, om än rätt längd på st.

Ses kanske på rundan ikväll då?
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
nicklas1210
Posts: 307
Joined: 27 Jul 2009 11:56
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by nicklas1210 » 11 Apr 2013 14:28

tolij wrote:^^BAAM! ja tycker färgen blev grym, lite military liksom, asscoolt. Vad är det för hjul?
Tack! :D Velocity Fusion på Phil Wood högfläns, byggda av Arvid Svensson..

@ Frank - har en kvällskurs varje torsdag, riktigt pissig tajming, men uppdatera gärna i torsdagsrundatråden om det blir ölhäng nånstans så kommer jag gärna förbi runt 22.. Kommer på katten på lördag också - pepp!! :D

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 11 Apr 2013 16:20

OT igen då, men va fan de här händer inte...! Wiggle gjorde de IGEN!!! Hur är det möjligt?! Hur jvla inkompetent får man bli? De är ju en mardröm de hära! Nu har dom dumma jvlarna fan överträffat sig själva, dom har godkänt returen o skulle skicka det korrekta styrlagret, men istället så skickar dom tillbaks ÄNNU FÄRRE DELAR, dvs endast den övre koppen (igen!) med kullager PLUS nån jävla plastvals som inte ens ska va där! Dessutom har dom skickat med en installationsinstruktion som tydligt visar alla delar dom INTE har skickats. Den här cyklen kommer ju aldrig bli klar!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Image

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 11 Apr 2013 16:21

gaaaaaaaaaaaaaah! :cry: :cry: :cry:

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Kiliam » 11 Apr 2013 17:03

Köp hos din LBS!

Du kan även redigera dina inlägg så att du slipper dubbelposta.

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 12 Apr 2013 15:06

Svårt att få tag på FSA Orbit Extreme Pro i det utförandet jag söker på LBS (?), dubbelposten var avsiktlig! Vet att de här e OT men har lite dåligt samvete så för sakens skull svar från Wiggle:

"We have checked the product location in our warehouse and have found there are several headset packages that have burst open. I have asked that our warehouse team look into this and correct the stock so that further orders can be dispatched without the issues you have raised regarding the headsets only having half of the contents."

to be continued..

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by frank.h » 12 Apr 2013 15:29

tolij wrote:Svårt att få tag på FSA Orbit Extreme Pro i det utförandet jag söker på LBS (?), dubbelposten var avsiktlig! Vet att de här e OT men har lite dåligt samvete så för sakens skull svar från Wiggle:

"We have checked the product location in our warehouse and have found there are several headset packages that have burst open. I have asked that our warehouse team look into this and correct the stock so that further orders can be dispatched without the issues you have raised regarding the headsets only having half of the contents."

to be continued..
Inte speciellt svårt, om nu inte din LBS är ett pucko.. Vilken stad bor du i?
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 12 Apr 2013 15:43

Det var mest att lagret inte verkade vara vanligt på nätet (i den senare matta designen), WIggle hade överlägset billigast och jag tänkte att LBS förmodligen skulle ta längre tid o kosta en massa mer. Å andra sidan behöver jag nog hjälp med inmonteringen.. Bor I sthlm, kanske ska höra med cykelcity eller Cykellabbet, får se hur de utvecklar sig me Wiggel..

Post Reply