MinusPlus

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: MinusPlus

Post by Fredde » 12 Jun 2010 16:03

- Sitta och snora framför datorn när man vill vara ute och cykla
+ Bubblan!
- Till puckot som hällt ut spik på vägen på tjejvättern - fan vad nedrigt.

/Fredde

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: MinusPlus

Post by Linkert » 12 Jun 2010 16:27

+ Fixa polotröja, vantar och ett par hörlurar för att värma öronen. Vipps så blev vädret "Friskt och skönt" :)
- Känslor relaterat till kärlek. (ibland alltså, så jävla hårt..) edit: fan va tragiskt det där lät :P

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: MinusPlus

Post by Ronny » 12 Jun 2010 18:51

Jonatan F wrote:--- Nederländerna har fan inte lärt sig ett skit sedan 30talet, de går fan på exakt samma skit! Jag fattar inte hur någon, i synnerhet inte hur ett helt folk, kan gå på ett parti som öppet redovisar antisemitiska hat-budskap! Det finns inget jag _hatar_ så mycket som främligsfientlighet! Det är som att våldta allt de fina i världen och alla de som gett oss det och sedan säga att vi har rätt till det för vi är så jävla bra! Hade jag inte varit kristen hade jag sympati-konverterat till islam!
http://blogg.aftonbladet.se/2346/2010/0 ... framgangen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gör det, konvertera till Islam och stöd den värsta av alla sekter –gillar du inte demokrati längre? Eller finns det en "light version" av Islam? Att vägra acceptera Islamisering av Europa har då inget med rasism att göra. Jag har alltför negativa erfarenheter sedan 30 år av Islam såväl som under mina resor i Islamska länder men även det privata planet när min fästmö växte upp under muslimskt förtryck. Testa rasism grejen på mig, jag kan på en lätt handvändning trycka ner det i halsen på vem som helst. Det är så PK ofta på fixedgear.se med anti Israel och skön vänster flum. Som sagt vi är ju ganska olika här...
Мясо это убийство

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: MinusPlus

Post by Jonatan F » 12 Jun 2010 20:05

+ Cykla fixedgear
- ha tråkigt

"--- Nederländerna har fan inte lärt sig ett skit sedan 30talet, de går fan på exakt samma skit! Jag fattar inte hur någon, i synnerhet inte hur ett helt folk, kan gå på ett parti som öppet redovisar antisemitiska hat-budskap! Det finns inget jag _hatar_ så mycket som främligsfientlighet! Det är som att våldta allt de fina i världen och alla de som gett oss det och sedan säga att vi har rätt till det för vi är så jävla bra! Hade jag inte varit kristen hade jag sympati-konverterat till islam!
http://blogg.aftonbladet.se/2346/2010/0 ... framgangen" onclick="window.open(this.href);return false;"

Gör det, konvertera till Islam och stöd den värsta av alla sekter –gillar du inte demokrati längre? Eller finns det en "light version" av Islam?

Att vägra acceptera Islamisering av Europa har då inget med rasism att göra. Jag har alltför negativa erfarenheter sedan 30 år av Islam såväl som under mina resor i Islamska länder men även det privata planet när min fästmö växte upp under muslimskt förtryck. Testa rasism grejen på mig, jag kan på en lätt handvändning trycka ner det i halsen på vem som helst. Det är så PK ofta på fixedgear.se med anti Israel och skön vänster flum. Som sagt vi är ju ganska olika här..."

Att säga att islam är den värsta av sekter var en (i mitt tycke) ganska ofin jämförelse. Det är definitivt inte en sekt (i ordets rätta betydelse). Om du tycker Islam är den värsta av alla sekter i världen hoppas jag du inte läst tidningen de senaste decenierna. Massjälvmord, våldtäkt, ritualmord allt understött av religionen vs Islam som, förutom tron på Muhamed och missförståndet över Jesus, är väldigt lik vår känns tveksamt...

Skilj för det första på Islam och muslimska diktatorers politik för allt i världen! Islam är precis lika demokratisk/odemokratisk som vilken religion som helst!


Det står ingen stans i koranen att alla muslimska länder skall styras av män med en skev verklighetsbild, det står ingen stans att kvinnor skall bära slöja, det står ingen stans att alla västerländska medborgare skall dödas. Det är sådant som människan har dragit in i religionen.

Av samma anledning fungerar inte begreppet light-islam. Islam är redan "light" (i betydelsen möjlig att kombinera med demokrati) men det är egoistiska och rädda män som har förvanskat den till att bli det vi ser i dagens världspolitik.

Jag vet att flickor kan råka väldigt illa ut i muslimska länder men inte heller det har något med själva religionen att göra. Det är likadant här, män som är rädda att förlora sin makt har tagit religionen som skydd för att oskadliggöra kvinnors möjlighet till sex, demokratiska rättigheter och egna liv.

Vi i västvärlden gjorde precis samma sak under hela medeltiden men då i skydd av kyrkan. Idag fortsätter vi göra samma sak men i skydd av religionen kapitalism. (nej, jag är ingen vänstersnubbe egentligen, jag tror på kapitalismen men jag tror att det finns ett bättre sätt att strukturera den) Vi skövlar, trycker ner U-länder som annars kan utgöra ett hot och slår ner företag för att våran (landets, företagets eller personens) ekonomi skall gå ihop. Det är också samma sak (även om jag drar det till sin spets här).

Vad jag försöker säga är att det i västvärlden finns demokratiska, jämställda människor såväl som odemokratiska, mansgrisiga egoister. Likaså är det i den muslimska världen, det är bara det att där har de mer otrevliga individerna lyckats hålla sig kvar vid makten vilket legaliserar alla invånare i landet att vara precis lika sviniga. Hade de muslimska länderna varit demokratiska och jämställda hade det inte varit socialt accepterat att vara odemorkatiska osv och fler hade hållit det inom sig vilket under generationernas växlingar hade lett till att folk förstår det och det blir allmänt giltigt. (precis som skett sedan upplysningen här i väst)

Det sista om att trycka ner rasism i halsen förstod jag inte?

Ps
om ni andra tycker det är för ot kanske vi ska ta det i PM? Jag tycker det är intressant som tusan!


Edit: Eftersom andras vardag tydligen är intressantare än teologiska diskussioner...
Last edited by Jonatan F on 13 Jun 2010 00:09, edited 7 times in total.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: MinusPlus

Post by ArvidSvensson » 12 Jun 2010 20:31

FETJÄVLAMINUS: Skitlånga här-är-min-livsåskådning-oj-vad-jag-är-duktig-israel-olja-jesus-semiter-grönsaker-whatever-utläggningar. Det är ont om forum för cykling med fokus på fastnav. Det är gott om andra forum om ALLTING annat.

Jag kommer kanske att ångra inlägget, vi får se om det dyker upp en edit. Tills dess, ha en fortsatt trevlig lördagkväll.

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: MinusPlus

Post by Nomis » 12 Jun 2010 21:26

ArvidSvensson wrote:FETJÄVLAMINUS
+1

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: MinusPlus

Post by Viggen » 12 Jun 2010 21:34

+++ Dagens runda med Pistarderna från Smutsiga Södern, all heder.
++ Benen känns bra, trodde jag skulle vara tröttare efter dryga 7 mil.
+ Film nu.

patchedkid
Posts: 332
Joined: 09 Mar 2009 18:28
Location: tromsø
Contact:

Re: MinusPlus

Post by patchedkid » 12 Jun 2010 23:19

+ köpte en fin pinarello växlad stålhistoria! underbar att cykla på
- ska ge den till min bror
- har ,måste-köpa-en-cyclocrossram-ånget-för-jag-har-inga-pengar
+ marocko resan låter rolig att hänga på...
- judar,muslimer och kristna, jag vet inte riktigt var jag ska börja
+ klorfläcka byxor, kan man klorbleka en jersey eller smälter den då?
http://containerlivet.blogspot.com
- Rädda torneträskdelfinen-

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: MinusPlus

Post by Jonatan F » 13 Jun 2010 00:00

Arvid: ingen klagade på ship-to-gaza... Men det ligger något i att jag var långt utanför topic (vilket jag även påpekade)

+ Jag är jävligt duktig
- ... på att vara ot
+ Det var inte mitt fel :roll: : P

Ok, on topic

+ Cykla en träningsrunda
- hungrig som as halva vägen
+ sprang en sväng på kvällen
- sprang fel, blev dubbelt så långt
+ skitgött endå
+ fastnavslångdistans i morgon (om jag klarar det dvs... )
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: MinusPlus

Post by ArvidSvensson » 13 Jun 2010 09:14

Jonatan F wrote:Arvid: ingen klagade på ship-to-gaza... Men det ligger något i att jag var långt utanför topic (vilket jag även påpekade)
...
Mitt fetjävlaminus var riktat till alla långa livsåskåndande inlägg som inte berör cykling det minsta, Ship-to-Gaza inräknat.

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: MinusPlus

Post by kakan » 13 Jun 2010 10:48

Sluta gnäll på Arvid för fan.

Helat jävla forumet förutom ot tråden ska handla om psykling, helst då fixe men det är inte ett diskussionsforum för hur DU/NI tycker om att nazziterna ska får leva eller judarna, svarta, vita, indianer, vargar eller någon annan sjuk jävla PK åsikt som du/ni nu har.

jag fan svär på att på detta forum har vi:
några nazzister
ett par judar
ett gäng svarta
många vit
vissa är kanske krista
andra hejar på alah
några få är av tjej-sort
några av oss killar gillar att ligga med killar
finns dom som är mycket rika
vissa av oss har slutit för att vi var hungriga
det finns folk här som tar droger
mest troligen så finns det någon som är deprimerad

Så om vi nu ska börja diskutera politik så kommer väldig många trampa på väldigt många tår. så för i helvete sluta diskutera er jävla åsikter om krig/hat/våld/religon/pengar....

Prata om cykling. om det inte passa att prata om cykling så kan du/ni dra.

Image
Image
Tackar
_Kakan

User avatar
snusmumriken
Posts: 288
Joined: 10 Apr 2010 13:15
Location: STOCKHOLM!!!

Re: MinusPlus

Post by snusmumriken » 13 Jun 2010 11:12

kakan wrote:Prata om cykling. om det inte passa att prata om cykling så kan du/ni dra.
Vafan, visste inte att du va president! Nu får man akta sig så man inte säger eller diskuterar nåt som kakan inte gillar! :)

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: MinusPlus

Post by pjocke » 13 Jun 2010 11:52

+ Söndagsmysmekat med Fujin
+ Rotafixa. Det känns bara så smart varje gång.
- Formulanaven rullar trögt och knastrar efter mindre än en mil i regn
- Måste förära Vigorellin en RIKTIG kedja, men hittar ingen tillräckligt lång titankedja

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: MinusPlus

Post by 48/16 magnus » 13 Jun 2010 12:04

Ronny wrote: Att vägra acceptera Islamisering av Europa har då inget med rasism att göra. .....................................PK ........ flum.
Jonatan F wrote: Skilj för det första på Islam och muslimska diktatorers politik för allt i världen! Islam är precis lika demokratisk/odemokratisk som vilken religion som helst!

Ronny vs Jonatan F 0-1

+ civilkurage!

- Att kalla något " PK" eller "flum" istället för att komma med sakliga argument.

/M

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: MinusPlus

Post by calavera » 13 Jun 2010 12:18

pjocke wrote: - Måste förära Vigorellin en RIKTIG kedja, men hittar ingen tillräckligt lång titankedja
Riktig kedja! Visserligen inte i titan.
Image
länk 1 länk 2

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: MinusPlus

Post by fjonk » 13 Jun 2010 14:21

+Söndagstur
-När ens slitna converse fastnar i korgarna vilket resulterar i ett superlöjligt fall i sidled som i sin tur leder till ett par trasiga chinos och en repad dust cap på högerpedalen. :'(

Sista jävla gången jag cyklar med de förbannade lågkvalitetsskitskorna!

User avatar
xericx
Posts: 112
Joined: 30 Oct 2009 12:19
Location: Smutsiga södern

Re: MinusPlus

Post by xericx » 13 Jun 2010 15:35

+ Trevlig gubbe som tyckte min cykel var fin.

- Fastna med foten i strappen och ramla.
- Sadelstolpen satt tydligen inte tillräkligt fast utan börjar glida neråt.
- Punkering på framhjulet.
- Har inte med mig tillräkligt med verktyg här i göteborg för att fixa de två ovanstående.

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: MinusPlus

Post by Jonas414 » 13 Jun 2010 15:52

Ronny wrote: Gör det, konvertera till Islam och stöd den värsta av alla sekter –gillar du inte demokrati längre? Eller finns det en "light version" av Islam? Att vägra acceptera Islamisering av Europa har då inget med rasism att göra. Jag har alltför negativa erfarenheter sedan 30 år av Islam såväl som under mina resor i Islamska länder men även det privata planet när min fästmö växte upp under muslimskt förtryck. Testa rasism grejen på mig, jag kan på en lätt handvändning trycka ner det i halsen på vem som helst. Det är så PK ofta på fixedgear.se med anti Israel och skön vänster flum. Som sagt vi är ju ganska olika här...
- Nu blev jag officiellt mörkrädd...

48/16 magnus wrote:
Ronny wrote: Att vägra acceptera Islamisering av Europa har då inget med rasism att göra. .....................................PK ........ flum.
Jonatan F wrote: Skilj för det första på Islam och muslimska diktatorers politik för allt i världen! Islam är precis lika demokratisk/odemokratisk som vilken religion som helst!

Ronny vs Jonatan F 0-1

+ civilkurage!

- Att kalla något " PK" eller "flum" istället för att komma med sakliga argument.

/M
+ fett plus ett till Jonatan F och 48/16 magnus

ok..on topic

+ jag har alla delar till kommande ram
- ramjäveln kommer ju aldrig

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: MinusPlus

Post by Fredde » 13 Jun 2010 16:00

Kan ni inte köra er islamreklam (kul ord) i OT-tråden eller på annat forum?

/Fredde

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: MinusPlus

Post by kakan » 13 Jun 2010 18:47

- det kom lite regn idag
- ingen klätter kväll med jobbet
- cykla villse med skit tung väska.

+ polo med grabbarna grus på söder
- punka
+ fick en slang av ____ (plz insert name)
+ laga punkan på plats

+++ nu blir det choritzo med pommes
sen blir det xbox.
Tackar
_Kakan

Post Reply