MinusPlus

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Peter S
Posts: 208
Joined: 29 Jan 2009 22:26
Location: Malmö

Re: MinusPlus

Post by Peter S » 07 Dec 2009 22:41

Ronny wrote:
Peter S wrote:+ Fick äntligen anledning att anlita budboys. Hoppas kaffet smakade eodd!
- Mina DuraAce ax/ex vevar måste ständigt spännas. Vet någon varför?

/Peter S
Låter mest troligt att det är någon form av slitage på antingen veven eller axeln. Finns det glapp när veven är monterad? Kan även vara bulten men den brukar ge problem om det finns slitage vev/axel.
Vevarna sitter kanon när jag har spänt och axeln är helt ny. Sedan är ju vevarna lite slitna men det förbryllar mig ändå. Nåväl kanske fel tråd för fortsatt diskussion om detta. Tack ändå för svar Ronny.

chrobin

Re: MinusPlus

Post by chrobin » 08 Dec 2009 00:29

+ att Snobben har börjat gå på Barnkanalen

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: MinusPlus

Post by eodd » 08 Dec 2009 08:22

Peter S wrote:+ Fick äntligen anledning att anlita budboys. Hoppas kaffet smakade eodd!
- Mina DuraAce ax/ex vevar måste ständigt spännas. Vet någon varför?

/Peter S
Det var höjdpunkten på alldeles lysande måndag!
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Mischko
Posts: 87
Joined: 05 Oct 2008 21:10
Location: Malmö
Contact:

Re: MinusPlus

Post by Mischko » 08 Dec 2009 14:09

+ Skall över och buda i Köpenhamn om några timmar.
- Försökte samarbeta med annan cykelbudsfirma på andra sidan sundet, men de hade stooooooora svårigheter med att kunna tillfredställa mina behov. Trist!
budboys.se
"We ride together, we die together - budboys 4-life"

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: MinusPlus

Post by Busken » 08 Dec 2009 17:21

Mischko wrote:+ Skall över och buda i Köpenhamn om några timmar.
- Försökte samarbeta med annan cykelbudsfirma på andra sidan sundet, men de hade stooooooora svårigheter med att kunna tillfredställa mina behov. Trist!
Hur gick det att buda i CPH? Är det grejer som ska över till Malmö som du hämtar eller är det tvärt om? Vilka firmor snackade du med? Är mycket intresserad av det här!

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Re: MinusPlus

Post by Panos » 08 Dec 2009 21:12

+ Har cyklat idag, sååå skönt
+ Dricker en kall öl nu
+ Cykla imorrn igen för att hämta delar till en bil som jag ska laga på lördag

- Känner av nacken efter dagens cykling
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: MinusPlus

Post by eodd » 08 Dec 2009 21:36

Busken wrote:
Mischko wrote:+ Skall över och buda i Köpenhamn om några timmar.
- Försökte samarbeta med annan cykelbudsfirma på andra sidan sundet, men de hade stooooooora svårigheter med att kunna tillfredställa mina behov. Trist!
Hur gick det att buda i CPH? Är det grejer som ska över till Malmö som du hämtar eller är det tvärt om? Vilka firmor snackade du med? Är mycket intresserad av det här!
Det var saker som skulle över och firman var din Budstiken. Sjukt trist men de kunde helt enkelt inte lösa så som vi ville ha det löst. Vi skall över på torsdag igen och köra tre jobb till. Har du tid kanske vi skulle kunna ta en öl?
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: MinusPlus

Post by Busken » 08 Dec 2009 22:43

eodd wrote:
Busken wrote:
Mischko wrote:+ Skall över och buda i Köpenhamn om några timmar.
- Försökte samarbeta med annan cykelbudsfirma på andra sidan sundet, men de hade stooooooora svårigheter med att kunna tillfredställa mina behov. Trist!
Hur gick det att buda i CPH? Är det grejer som ska över till Malmö som du hämtar eller är det tvärt om? Vilka firmor snackade du med? Är mycket intresserad av det här!
Det var saker som skulle över och firman var din Budstiken. Sjukt trist men de kunde helt enkelt inte lösa så som vi ville ha det löst. Vi skall över på torsdag igen och köra tre jobb till. Har du tid kanske vi skulle kunna ta en öl?
Ja, kan tänka mig att cheferna inte var så "sammarbetsvilliga", trist men jag hoppas ni hittar någon som är lite mer open minded. Hör med DKT (http://www.dkt.nu) dom har inte så mycket att göra och brukar vara väldigt smidiga att ha att göra med! Jag är i stan på torsdag, jobbar till 17 så en öl kan vi appsolut klämma in, om du är kvar i stan så sent dvs!

User avatar
Mischko
Posts: 87
Joined: 05 Oct 2008 21:10
Location: Malmö
Contact:

Re: MinusPlus

Post by Mischko » 09 Dec 2009 10:12

Busken wrote:Hur gick det att buda i CPH? Är det grejer som ska över till Malmö som du hämtar eller är det tvärt om? Vilka firmor snackade du med? Är mycket intresserad av det här!
Det gick finfint, förrutom att en av adresserna var lite svårfunnen i google-maps vilket ledde till en stunds förvirring.

Jag insåg hur mycket bättre utbyggt cykelbanenätet är där, hur mycket bättre danska pendel-cyklister cyklar i jämförelse med sina svenska motsvarigheter och hur mycket sämre skyltade vägarna är på andra sidan sundet.

Summa sumarum så var det en trevlig upplevelse =)
budboys.se
"We ride together, we die together - budboys 4-life"

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: MinusPlus

Post by Busken » 09 Dec 2009 18:41

Mischko wrote:
Busken wrote:Hur gick det att buda i CPH? Är det grejer som ska över till Malmö som du hämtar eller är det tvärt om? Vilka firmor snackade du med? Är mycket intresserad av det här!
Det gick finfint, förrutom att en av adresserna var lite svårfunnen i google-maps vilket ledde till en stunds förvirring.

Jag insåg hur mycket bättre utbyggt cykelbanenätet är där, hur mycket bättre danska pendel-cyklister cyklar i jämförelse med sina svenska motsvarigheter och hur mycket sämre skyltade vägarna är på andra sidan sundet.

Summa sumarum så var det en trevlig upplevelse =)
Köp ett "krak-kort" en liten bok med alla köpenhamns gator (utom kronprinsensgade typ) kostar 70 kronor och är en väl värd investering om du ska här över och buda lite.

min + och - idag:

+ hittade sjukt god lasagne till lunch 35 SPÄNN!
+ Kört lite turer idag
+ Bra väder
- Sjukt mycket snutar i stan till COP15, obehagligt!

User avatar
hedström
Posts: 270
Joined: 20 Aug 2009 13:51
Location: Kungsbacka

Re: MinusPlus

Post by hedström » 09 Dec 2009 22:30

- lyckades inte ställa in växeln ordentligt idag heller :oops:
+ gav upp och plockade bort allt vad växlar heter, behöll kassetten för att kunna prova ut lite olika utväxlingar
+ gött att kunna cykla lite utan att kedjan hoppar till hela tiden! :twisted:

Joha
Posts: 216
Joined: 15 May 2009 18:27
Location: Sundsvall
Contact:

Re: MinusPlus

Post by Joha » 10 Dec 2009 02:21

+ Dan Berglund!
- Torsdag

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Re: MinusPlus

Post by Panos » 10 Dec 2009 13:19

+ Cyklat en sväng in till stan.
+ Köpte två sadlar idag

- Inget än
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

User avatar
hedström
Posts: 270
Joined: 20 Aug 2009 13:51
Location: Kungsbacka

Re: MinusPlus

Post by hedström » 10 Dec 2009 21:37

+ Cyklat ner på stan
+ Fick tag på korta klingbultar
+ Vaccinerat mig
- Öm i ärmen efter vaccinet

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Re: MinusPlus

Post by Panos » 10 Dec 2009 21:40

+ supernöjd med dagens inköp utav sadlar
+ dricker en kall öl
+ inväntar morgondagens cykeltur

- trött och lite ont i nacken
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

User avatar
Peter S
Posts: 208
Joined: 29 Jan 2009 22:26
Location: Malmö

Re: MinusPlus

Post by Peter S » 10 Dec 2009 21:58

+ fortfarande chans att vinna nya hjul på lotto
- vidrigt cykelväder
- sista ölen

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: MinusPlus

Post by boon » 11 Dec 2009 00:45

+ Pursuiten på premiärtur
+ Rullade bättre än väntat

- Enligt USPS har mitt paket blivit mottaget av dom den 1 dec, sen har det stått still i 10 dagar ( Kanske dags att inse att vevarna inte kommer dyka upp :? )

+ Svenska Skategalan i morrn.
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: MinusPlus

Post by Gustav » 11 Dec 2009 01:03

+++ Hjulklappar!
Image

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: MinusPlus

Post by Bubblan » 11 Dec 2009 01:51

boon wrote:...
- Enligt USPS har mitt paket blivit mottaget av dom den 1 dec, sen har det stått still i 10 dagar ( Kanske dags att inse att vevarna inte kommer dyka upp :? )
Jag tycker att USPS online tracking funkar riktigt riktigt dåligt. 1 av 4 så är den med i matchen. Står det något i stil med nedanstående på ditt paket?
USPS.com wrote:Label/Receipt Number: LJ63 7175 620U S
Service(s): International Letter
Status: Electronic Shipping Info Received

The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on November 23, 2009 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. No further information is available for this item.
Om vi tar ovanstående försändelse som ett exempel så borde jag vid det här laget vara smått irriterad över att det fortfarande inte har hänt något. I början var jag det också, men så den 30:e när jag var hos min lokala Allt-i-allo & Post för att hämta ut ett paket så reflekterade han över att han hade ytterligare ett paket till mig. Det var just ovanstående paket, så jag tog med mig även det. Men enligt USPS så har det inte hänt något. Det hände samma sak med en ram. Även då stod det samma sak som ovan, efter 1 månad ledsnade jag och ringde till USPS. "Oj, den skickades från Texas dagen efter att den postades. Men den skickades visst till vår postterminal i New Jersey istället för till Sverige. Ditt paket ligger kvar där.", fick jag till svar. Sen dök den upp här i Sverige två dagar senare.

Använd ditt USPS:iska trackingnummer på posten.se, där brukar det registreras om den finns i Sverige. Annars skulle jag ringa till USPS: 1-800-275-8777
Cogs 'n Kegs

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: MinusPlus

Post by boon » 11 Dec 2009 10:46

Tack för infon.
Så här står det:
Your item was accepted at 2:47 PM on December 1, 2009 in SANTA ANA, CA 92799. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Mailade dom inatt men inte fått något svar, vilket jag hoppas betyder att dom jobbar på att få fram paketet :?

Har det inte hänt något på tisdag nästa vecka ringer jag.
Den som lever få se...
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply