Var är alla katter?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Var är alla katter?

Post by bruse » 01 Dec 2008 07:36

Förra året var många alley cats, men iår har de varit frånvarande. Är alla grändkatter utrotade, eller vad händer?

Visst, et är inte "någon" som ska göra allt, det är upp till var å en å rodda ihop en. Men var är alla roliga idéer, iniativförmågor?

Skulle sitta fint med en lussekatt, snart kanske jag kan cykla tom, ananrs kan jag väl va funkis.

Kom igen där ute, mer katter åt folket!!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 01 Dec 2008 07:48

Ta en rälsbuss till Danmark och kör Lussekatten i Malmö! :roll: :twisted:

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 01 Dec 2008 08:20

Tysta Marie var den första katten jag deltog i, sedan dess har jag varit med och kommit sist i ytterligare två katter och suttit som funkis i en.

Jag tror att "problemet" ligger i att den enda som tar tag i saker och ting här i Stockholm är Calavera. Han har stått som arrangör för alla dom jag närvarat vid. Hiwatt gjorde ett tappert försök under Velo Sthlm, men då var inte uppslutningen av cyklister allt för stor, så den sköts på framtiden. Ja just ja, det var ju även en katt arrangerad av ett cykelbud jag inte vet namnet på.

Så personligen tycker jag att det nu är upp till oss andra att styra upp något, så att Axel själv får vara med och cykla någon gång. Om jag har drivet att styra upp någon vet jag inte, har haft lite funderingar men aldrig fått tummen ur arslet...
Cogs 'n Kegs

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 01 Dec 2008 08:43

Bubblan wrote: Ja just ja, det var ju även en katt arrangerad av ett cykelbud jag inte vet namnet på.

Så personligen tycker jag att det nu är upp till oss andra att styra upp något, så att Axel själv får vara med och cykla någon gång. Om jag har drivet att styra upp någon vet jag inte, har haft lite funderingar men aldrig fått tummen ur arslet...
Det var bud Martin som arrangerade den katten, start från Sofia kyrkan.
Jag har lite små ideér på en eller två katter. Dock har tid och lust sprungit iväg, men finns det intresse på att köra, så?

/STEFAN

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by bruse » 01 Dec 2008 09:57

Lust att cykla? Konstig fråga Stefan! Klart vi har lust!

Behöver du hjälp med planeringen? Jag har bara gjort en, men den var roliga tt göra och tydligen kul att cykla fick jag höra. Nattkatten i Gamla stan var det. Dags för en repris? Finns material över.

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 01 Dec 2008 14:13

Mera katter!!Lussekatten i Stockholm?? Dock inte på lucia tack då jag har släktmiddag =)
---------------------BIKE ON-----------------------

hejdå

Post by hejdå » 01 Dec 2008 16:36

Image

Namnet lussekatten ägs av Pista Malmø Corps. och vi förbehåller oss rätten att enhälligt och utan domare eller rättegång bestämma vem det är som har rätt att använda namnet i samband med cykeltävlingar. Våran advokat "Monifa Wasted" från antipati-byrån låter hälsa att "enbart dom jävlarna som cyklar THE REAL LUSSEKATT har rätt att använda namnet till en katt i en annan stad!!!!!"

Så... kom till malmö cykla alleycat, drick fulvin med vänsterpoeter och se tappa bort dig bland arbetslösa och apatiska skåningar!

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 01 Dec 2008 17:27

Men då kör vi väl Lussepatten i Stockholm då.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 01 Dec 2008 17:28

...men vänta nu, är det inte till och med Pista Malmöaoe som har snott Lussekatten från Speedman? För jag tror minsann att han var först.

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 01 Dec 2008 17:46

svennelainen wrote:...men vänta nu, är det inte till och med Pista Malmöaoe som har snott Lussekatten från Speedman? För jag tror minsann att han var först.
Stockholm - Malmö 1-0 :P

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 02 Dec 2008 09:43

svennelainen wrote:...men vänta nu, är det inte till och med Pista Malmöaoe som har snott Lussekatten från Speedman? För jag tror minsann att han var först.
Det stämmer Svennelainen , så nu är det ni pseudodanskar som tar och döper om eran katt !

hejdå

Post by hejdå » 02 Dec 2008 17:18

Image

Det handlar inte om att vara först utan om att branda hårdast! Pista Malmø Corps har en hord av blodtörstiga advokater som vi är redo att släppa lös på alla som inträktar på våra imateriella rättigheter!

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 03 Dec 2008 02:08

Fixade inte Speedman en katt också? Den som utgick från Nytorget? Faktum är att jag tycker det är kul att anordna... cyklar gör jag på jobbet! =) Men det skulle vara kul att cykla nån ibland också. Är väl därför man längtar till mästerskapen under somrarna.

13 Broar sköts på framtiden för jag och Jojo kände att det inte riktigt var läge att släppa loss en massa cyklister på lite för halt underlag. Man kör hårdare på en katt och tar lite fler risker och jag har iaf ingen lust att stå som arrangör ifall nån skadar sig ordentligt. Plus att katten vi hade knåpat ihop krävde en hel del funktionärer och vi ville inte tvinga dom att stå ute i kylan och snöfallet för länge.

Hiwatt har ju fortfarande en katt liggandes som kan köras.

Förra året så försökte jag/vi få till en AlleyCatCup med inspiration från den som fanns (finns?) København för nått år sen. Idén var att få fler att vilja ordna, man fick poäng som arragnör för antal deltagare, och man fick poäng som deltagare för placeringar, DFL och liknande... För att få poäng som arrangör så skulle den dessutom vara öppen för alla typer av cyklar, varför Boes och =Davids fixed only katt inte var med i cupen plus att ordnade man en katt så skulle det finnas spokecards för att få poäng som arrangör. Fanns väl några fler regelidéer, minns inte just nu. Tyvärr rann det mesta ut i sanden till slut. Kanske skulle det funka lite bättre nu när det här forumet känns lite roligare att diskutera i, snarare än ett visst annat. I slutändan så handlar det bara om att ha kul, träffas och cykla och inte ta allt för på stort allvar. Det är bara lek det handlar om och så länge det inte är några jättesummor/vinster/priser i potten så kanske det inte blir tråkig stämning som jag hör att det blivit på katter i NYC.

Lite svamlande nu, det är halvsent och Fucked Up ringer fortfarande i öronen. Godnatt.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 03 Dec 2008 10:04

Jag har en katt liggandes, jag väntar bara på rätt tillfälle.

Varför inte köra en kattcup nästa år då? Jag kommer iofs att med stor sannolikhet missa rätt många tävlingarna, men jag kan helt klart ställa upp och arra minst en katt för en cup!

Äh, va fan, jag drar igång en Cup-tråd på en gång. :)

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Post by Panos » 03 Dec 2008 18:10

Tjena!

Som nybörjare så kan man undra en hel del och vill inte ställa allt för dumma
frågor..men...Vad menar ni med katt? Vad är det för sorts cup/katt...???
Jag sitter här med ett stort frågetecken över min sönderbrända hjärna :?

Hoppas ni kan hjälpa mig :wink:

//panos
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 03 Dec 2008 18:24


User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Post by Panos » 03 Dec 2008 18:29

Aha...now I see!
Nu har jag o läsa lite...tackar så mycket :wink:
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 04 Dec 2008 00:01

SimonBusk wrote:Image

Det handlar inte om att vara först utan om att branda hårdast! Pista Malmø Corps har en hord av blodtörstiga advokater som vi är redo att släppa lös på alla som inträktar på våra imateriella rättigheter!
Apropå branda hårdast...

De här personerna bor i Stockholm. Inte Malmø...

Image

Image

Här äts de 200lussekatterna upp, som jag hade bakat till Lussekatten 2007. (Jag gick upp 2kg)

Image

Känner ni inte er besegrade där nere kan vi fortsätta name-branding-fighten via PM ;-)

Image

hejdå

Post by hejdå » 04 Dec 2008 01:09

speedo, åt du 200 lussekatter på en och samma gång? Du är min idol... min jul-idol i alla fall! Idag har jag själv ätit närmare ett kilo jule-gröt och jag sitter nu här och tindrar under en advents-stjärna!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 04 Dec 2008 02:19

PM = Pista Malmø

Kom inte och säg att du var först med det oxå :cry:
I Dalarnas djupa skogar..

Post Reply