Varning för DZR skor

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Varning för DZR skor

Post by kalis » 06 Sep 2012 08:45

Tja,

tänkte bara lägga in en liten varning för DZR's skor. Plockade upp ett par Minna igår som var fel på alla sätt och vis.

Sulan var dåligt limmad, SPD-plattan satt 1.5cm snett på ena skon varvid klossen inte gick att få på överhuvudtaget plus att knät kommer implodera.

Vet inte om det var just bara detta ex som var knas, men jag har sett lite liknande rapporter på nätet nu på morgonen.

/* Kalis */
.:: Infixiecated ::. твёрдыйступица велосипедист

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Varning för DZR skor

Post by Bratt » 06 Sep 2012 09:16

Jag har tänkte på att det borde finnas en tråd där man kunde lägga upp dåliga erfarenheter. Men så kom jag på att det redan gör det på sätt och vis:

http://www.fixedgear.se/forum/viewtopic ... &start=260

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Varning för DZR skor

Post by backspinsimo » 22 Sep 2012 20:11

Jag har fått tillbaka det exemplaret och allt var fel som kunde vara fel så måndags ex är bara förnamnet MEN det är det första jag får tillbaka som ser ut så. Otto (cykelbud) hade ett par vars platta flyttade på sig efter några månader och han fick ett par nya.

Själv har jag haft mina i 2 år dagligen och de funkar hur bra som helst. Ett tips är att lägga lite silikon runt plattan och klossen när man är säker på placering. På det sätt får man också lite skydd mot väta som kommer in underifrån när man plaska i en vattenpöl t ex. Men som sagt tråkigt att du fick ett dåligt exemplar. Hoppas reklamationen hanterades bra av Addnature får det var väl där du köpte dem? det är enda Minna jag har fått tillbaks.
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Varning för DZR skor

Post by Batman » 22 Sep 2012 22:29

Mina minna är grymma!
WarHeadCouriers

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Re: Varning för DZR skor

Post by kalis » 23 Sep 2012 11:04

backspinsimo wrote: Men som sagt tråkigt att du fick ett dåligt exemplar. Hoppas reklamationen hanterades bra av Addnature får det var väl där du köpte dem? det är enda Minna jag har fått tillbaks.
AddNature hanterade det kanonbra, inga problem alls. Hoppas att de nya vinterskorna trillar in i butik i Stockholm snart, de är jag sugen på.

/* Kalis */
.:: Infixiecated ::. твёрдыйступица велосипедист

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Varning för DZR skor

Post by backspinsimo » 23 Sep 2012 20:13

De har inte beställt än och eftersom de säges vara vattentäta måste jag testa sen köper jag in. De ser skitbra ut men jag vill vara säkert att de håller måttet i det svenska vädret ju!
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

Post Reply