Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
acke
Posts: 98
Joined: 17 Feb 2008 19:54
Location: göteborg

Re: Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Post by acke » 30 Jul 2012 22:29

Svenne, du verkar lite förblindad av din ilska. Trots dina intetsägande "referenser" ifrågasätter jag inte din bojkott(?) utan påstår bara att jag inte tror att de skulle ha kunnat/velat bojkottat om det funnits ett större intresse.

Tror du svt hade kunnat bojkotta fotboll/hockey mm om sportchefen ogillat dessa sporter?

Rökt är jag säkert på massor av vis men med personer som använder din upplyftande argumentationsteknik behöver cykelsporten inte direkt några fiender...

Hej hej!

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Post by svennelainen » 30 Jul 2012 23:37

acke wrote:Svenne, du verkar lite förblindad av din ilska. Trots dina intetsägande "referenser" ifrågasätter jag inte din bojkott(?) utan påstår bara att jag inte tror att de skulle ha kunnat/velat bojkottat om det funnits ett större intresse.

Tror du svt hade kunnat bojkotta fotboll/hockey mm om sportchefen ogillat dessa sporter?

Rökt är jag säkert på massor av vis men med personer som använder din upplyftande argumentationsteknik behöver cykelsporten inte direkt några fiender...

Hej hej!
Du har ju hittills inte kommit med något annat än "jag tror"-åsikter, så även om du tycker att min argumentation suger har du fortfarande inte lyckats komma med något annat än eget tyckande. Jag är ju jättearg nu, jjjjäättearg.

acke
Posts: 98
Joined: 17 Feb 2008 19:54
Location: göteborg

Re: Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Post by acke » 31 Jul 2012 04:44

Nä det stämmer men du har inte kommit med någonting som motsäger min åsikt förutom att du tycker jag är dum. Det enda dina inlägg gett mig var att en person som var sportchef 05 till 09 tyckte samma sak som mig; att efterfrågan styr innehållet i svt.

Jag har nog inte träffat någon som varit intresserad av sporten förutom på träning och tävling men jag känner rätt många som spelar/spelat innebandy. Det är vad som gör att jag tror som jag tror.

Jag tror dock att dopingen påverkar och att intresset ökar lite långsammare än möjligt på grund av dels svartmålning men dels även för att de som bryr nu är dryga griniga gubbar som inte klarar av att sprida ett positivt budskap.

Hade du inte börjat med att kalla Vino för en kuksugare och verkat så bitter hade inte inte orkat slösa någon tid på dig och på det här skitsnacket men nu ligger jag istället här sömnlös och försvarar mig... :)

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Post by Rokkoko » 31 Jul 2012 06:03

Nej, vad tråkigt!

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Post by svennelainen » 31 Jul 2012 08:16

acke wrote:Nä det stämmer men du har inte kommit med någonting som motsäger min åsikt förutom att du tycker jag är dum. Det enda dina inlägg gett mig var att en person som var sportchef 05 till 09 tyckte samma sak som mig; att efterfrågan styr innehållet i svt.

Jag har nog inte träffat någon som varit intresserad av sporten förutom på träning och tävling men jag känner rätt många som spelar/spelat innebandy. Det är vad som gör att jag tror som jag tror.

Jag tror dock att dopingen påverkar och att intresset ökar lite långsammare än möjligt på grund av dels svartmålning men dels även för att de som bryr nu är dryga griniga gubbar som inte klarar av att sprida ett positivt budskap.

Hade du inte börjat med att kalla Vino för en kuksugare och verkat så bitter hade inte inte orkat slösa någon tid på dig och på det här skitsnacket men nu ligger jag istället här sömnlös och försvarar mig... :)
Men Acke, du ska nog sluta tolka in andras personliga humör genom inlägg på Internet. Att du har kallat mig bitter, må så vara, men jag är varken bitter eller ilsken. Dessutom har jag aldrig kallat dig dum, jag kallade dig rökt. Helt klart en tolkningsfråga vad det innebär dock.

Att tro att SVT styrs av efterfrågan är faktiskt helt fel. Det räcker med att du läser deras regeringsuppdrag så bör du förstå varför, och letar du lite så hittar du debattinlägg i både SVD och DN från kulturminister Liljeroth och SVT-chef Hamilton att statlig television ska visa annat än enbart efterfråganstyrda program för att täcka alla behov av befolkningens intressen. Ett klassiskt sportexempel, där Albert själv var tvungen att försvara sig i efterhand, var när TV-sporten valde att inte sända speedway-finalen och istället visa Solheim Cup med argumentet "Richardsson var ju redan världsmästare" - samtidigt som samme person själv hävdade att det inte finns ett intresse från allmänheten att se golf på TV. Om gossarna på Happy har mailat Svanis flitigt under åren så var det nog inget mot vad sporten fick ta emot den gången.
Jag känner _en_ som spelar innebandy.

Ta sovmorgon vetja.
För egen del så ska jag ringa till 11 kunder och berätta att de kan fortsätta cykla på sina nyreparerade ramar.


PS @abaxaci; Du använder så svåra ord, men det kanske var retoriskt?

acke
Posts: 98
Joined: 17 Feb 2008 19:54
Location: göteborg

Re: Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Post by acke » 31 Jul 2012 08:31

Problemet med internet är ju att det är omöjligt att veta om folk är arga, ironiska med mera. Drar man sig med uttryck som kuksugare och rökt låter det argt i mina öron. Man kan ju enbart försöka tolka tonen och i ditt senaste inlägg känns den för första gången någorlunda förnuftig så nu vet vi båda vad vi tycker... (Men jag tycker fortfarande inte att jag har fel hehe)
Jag önskar jag kunde sova lite längre men tyvärr måste jag laga en tunnel.


Image

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Post by abacaxi » 01 Aug 2012 23:19

svennelainen wrote:PS @abaxaci; Du använder så svåra ord, men det kanske var retoriskt?
nej, jag tycker bara ad hominemargument låter mer civiliserat än personangrepp och jag försöker hålla mig i skinnet. :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Livsfarlig Ledning
Posts: 159
Joined: 09 Nov 2009 05:51
Location: Stockholm, Solna

Re: Tveksamt, men grattis då Vinokurov

Post by Livsfarlig Ledning » 04 Aug 2012 21:47

Apropå svensk cykeljournalistik. Här är ett ganska skrattretande klipp från nyhetsmorgon med Arne och Patrick Ekwall. Vilken jävla sopa Patrick Ekwall är! Det tycker nog alla iofs men det tåls att påpekas många gånger om. Jag köper att Arne Hegerfors drar en vals för att han vet att alla där hemma sväljer skiten. Men Ekwall hakar ju bara på skitsnacket och låtsas att han är polare med Per Elofsson dessutom.

Post Reply