Allicatto Di Malmø

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 06 Dec 2008 23:44

olebole wrote:
Todd wrote:Hur många tävlande blev det?
28 tror jag!
Härligt!
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 07 Dec 2008 00:25

Låter som en grym katt!
Kommer det inte några bilder snart?? :D

Stenqvist
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2008 19:54
Location: Malmö
Contact:

Post by Stenqvist » 07 Dec 2008 00:28

Det var en mäktig syn att se er dra iväg idag. Snacka om att jag var sugen att köra själv. Jag får ta ledigt nästa år. Pista Malmö är mina älsklingar. Vilket fantastiskt jobb med att arrangera detta underbara evenemang.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 07 Dec 2008 01:40

Malmö är hårt. Nu sitter vi på akuten... Vad har hänt? Spännande.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 07 Dec 2008 02:09

Bubblan wrote:Malmö är hårt. Nu sitter vi på akuten... Vad har hänt? Spännande.
Spännande? - Absolut! Men efter att ha läst vad du tidigare upplevt av malmös uteliv vid korvmojar (eller liknande) kanske det inte handlade om en cykelolycka?
Hoppas att det är, efter omständigheterna, bra med den som behövt uppsöka aukten.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 07 Dec 2008 02:31

Bubblan wrote:Malmö är hårt. Nu sitter vi på akuten... Vad har hänt? Spännande.
eller var det nån som gjorde en retaard på upploppet??

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 07 Dec 2008 08:45

olebole wrote:
Todd wrote:Hur många tävlande blev det?
28 tror jag!
Shit vad många!
Kul! :)

/Fredde

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 07 Dec 2008 10:03

Shit, inga bilder och skvaller.... :shock:

User avatar
Scrapper
Posts: 6
Joined: 24 Nov 2008 13:41
Location: Malmö

Post by Scrapper » 07 Dec 2008 10:50

Fan va roligt det va, tack för en kanon dag!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 07 Dec 2008 12:29

Ett stort, stort tack till alla i Pista Malmö som styrde upp den här helgen. Hela konceptet med uppvärmningsöl i fredags, en otroligt bra katt och en gemensam avsluting på kvällen, helt perfekt! Tack!

Det var riktigt roligt att det dök upp så många och det var kul att träffa alla trevliga personer bakom signaturerna här på forumet. Tack till Boon också för cykelsällskapet.

Edit: Besöket på akuten berodde på en vurpa under kvällen. Martin B hade oturen att få framhjulssläpp på några våta kullerstenar vilket resulterade i ett trasigt finger. Jag vet dock inte riktigt vad som sas på akuten när vi åkt därifrån. Hoppas att det inte var något allvarligt.
Cogs 'n Kegs

Johannes
Posts: 39
Joined: 16 Nov 2008 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Post by Johannes » 07 Dec 2008 13:19

Tack själva alla ni som kom ner, utan er hade det inte blivit så lyckat! Jävligt rolig fest igår kväll, sjukt sliten nu. Snarkus your rule, länge sedan jag såg någon så peppad och ful i munnen.

wenzlaff
Posts: 14
Joined: 18 Aug 2008 16:00
Location: Helsingborg
Contact:

Post by wenzlaff » 07 Dec 2008 13:24

Jag måste utlysa ett enormt tack till alla i Pista Malmoe! De var mycket lägen sedan som jag upplevde ett sådant cykel sug som jag har idag. Men jag skulle även villa tacka alla som ställde upp, till alla som spydde, och till alla som stannade kvar och blev vittnen till Sveriges första mästare i Dansk tackstand: den Svensktalande danska engelsmannen Liam! Jag längtar redan till nästa kat!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 07 Dec 2008 15:08

johndoe wrote:
Bubblan wrote:Malmö är hårt. Nu sitter vi på akuten... Vad har hänt? Spännande.
eller var det nån som gjorde en retaard på upploppet??
Vi råkade ut för exakt samma skadefrekvens som Retaarden.
1 krossad/bruten/stukad armbåge & SAMMA lillfinger som bröts i Göteborg är nu omgipsat.
Men Martin kom tillbaka till efterfesten och kläckte ur sig vid 6-tiden på morgonen utanför Sibylla att "Den här kvällen blir ju bara roligare och roligare!"
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 07 Dec 2008 15:14

Ahh shit! Samma finger gipsat igen....ojoj...nu får man ju ännu mer ångest att man inte var där!!

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Post by Hommus » 07 Dec 2008 16:01

Ja långt var det, men väääldigt roligt. Tänk att man alltid blir lika förvånad när Manifest nr 2 dyker upp utan förvarning. Känslan när vi såg kontrollerna på ön i Limhamn och Kirseberg på samma manifest var underlig. Synd att jag missade efterfesten men fick en spritfest på annat håll. Nu är det bara att bjuda in PistaMalmö.

Tackar och bugar.

hejdå

Post by hejdå » 07 Dec 2008 16:20

Jag tror jag vågar att tala för Pista Malmø som grupp att vi är ALLA otroligt lyckliga just nu. Personligen så är min hals helt förstörd, så många cigg har jag nog aldrig rökt i hela mitt liv innan. KCR borde komma med varningstext som på cigarettpaketen! Dagen var underbar, känslan att se så många cyklister springa iväg när vi blåste i båttutan var fantastisk! Lika fantastiskt var det att möta reaktionerna när det andra manifestet visades fram! Någonstans mellan 5 och 6 mil fick ni cykla och de flesta gjorde det på runt 3h resultatlistan sitter upptejpad på väggen i johannes atelje men den skall digitaliseras och läggas upp på internet.

Geschwindten roade oss med historier långt in i natten, otto oroade oss när han råkade somna. Jonatan bjöd på korv och bubblan på whiskey! Ibland är det fantastisk att vara cyklist och det var fantastiskt att det kom så många utomsocknes, ni ska veta att det var otroligt stort av er att köra en hel dag för att få sova på en soffa, betala pengar för att i december ge sig ut och tokcykla i en stad man inte känner till, imponerande!

Jag hoppas verkligen att alla hade det lika trevligt som jag hade, det var grymt härligt och vi gjorde det tillsammans! Nu väntar en söndag i soffan med en familje-pizza garnerad med grillad aubergine, grillad squash & grillad paprika, kronärtskocka och gorgonzola. Åter igen, STORT TACK!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 07 Dec 2008 16:31

Johannes wrote:Tack själva alla ni som kom ner, utan er hade det inte blivit så lyckat! Jävligt rolig fest igår kväll, sjukt sliten nu. Snarkus your rule, länge sedan jag såg någon så peppad och ful i munnen.
Jag ar sa bakfull att jag borde vara med i ett lakemedelslexikon.

Abolf
Posts: 390
Joined: 29 Jan 2008 17:05
Location: Malmö

Post by Abolf » 07 Dec 2008 19:54

Fast man inte hann delta i katten var det en sjukt lyckad och trevlig tillställning!!!! tack alla!
Själv somnade man på tåget hem o vakbnade en station för sent... ergo, vurpade nånstans mellan gunnesbo och hemmet... Fan vad man mår bra!

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 07 Dec 2008 20:22

Ja den här helgen kommer att gå till historien...

Trevlig liten träff på fredagen, GRYM alleycat på lördagen och en riktigt trevligt fest med danish trackstand. Det var för övrigt länge sen jag skratta så mycket som när geschwindten hade sagostund om sitt lilla projekt.
Helt klart värt att sitta ihoptryckta i folkabussen i 6 timmar säger jag!

Och jag är nöjd över mitt lilla pris jag vann efter fyra punkor under alleycaten, och en i duschen efter alleycaten. Jag fick faktiskt användning av den fasta nyckeln jag vann när jag plocka ur cykeln ur bilen hemma i Sthlm och bakdäcket var tomt! SEX punkor på ett dygn varav två skedde när jag inte ens satt på cykeln...det måste vara nåt rekord!

TACK!!! PISTA MALMÖ, KCR och alla ni andra för det trevliga sällskapet!

Filmer och bilder dyker upp snart!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 07 Dec 2008 20:42

SimonBusk wrote:...Någonstans mellan 5 och 6 mil fick ni cykla och de flesta gjorde det på runt 3h resultatlistan sitter upptejpad på väggen i johannes atelje men den skall digitaliseras och läggas upp på internet.
...
Image

Till alla oss som fick ett par fina jeans. Det är fan riktiga cykeljeans, kolla på lappen i byxorna.
Image
Cogs 'n Kegs

Post Reply