Filmshoot abot FIXED BIKES

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
kalleman
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2008 00:58
Location: gothenburg sweden
Contact:

Filmshoot abot FIXED BIKES

Post by kalleman » 11 Feb 2008 10:23


Hi, my name is Karl Johan Larsson, and I´m starting up a new international Webtv community
that´s called www.lifeinthecity.com
If you wanna check it out, it´s still for the next couple of days at www.lifeinthecity.se, and we lauch it spring 2008.
I wanna shoot a thing on a Fixed Bikes race in Sweden (or else) as long as it´s visual and fun,

Du you people know any dates coming up? The bigger race, the better,

All the best, Kalle

kalle@lifeintehcity.se
Kalleman

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 12 Feb 2008 00:39

Cogs 'n Kegs

kalleman
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2008 00:58
Location: gothenburg sweden
Contact:

Post by kalleman » 12 Feb 2008 10:29

Tack! Det är lite för kort varsel, men jättebra med svar. Dokumenterar ni ngt på era race, alltså; fins det rörligt material i dag att använda som klippbilder? Hemsida?

MVH Kalle
Kalleman

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 12 Feb 2008 13:32

Tog mig en titt på sidan, ursäkta om jag låter negativ men har fått nog av sån där sliskpaketerad, ytlig, MTV smörja. Vet dock ingenting om vad som kommer ligga sidan i framtiden, utan kan bara vara en spegel av det som ligger där nu och det intryck som det ger.

kalleman
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2008 00:58
Location: gothenburg sweden
Contact:

Post by kalleman » 12 Feb 2008 13:54

solomon wrote:Tog mig en titt på sidan, ursäkta om jag låter negativ men har fått nog av sån där sliskpaketerad, ytlig, MTV smörja. Vet dock ingenting om vad som kommer ligga sidan i framtiden, utan kan bara vara en spegel av det som ligger där nu och det intryck som det ger.
LITC.COM är idag en independent Webtv sajt/community helt utan sponsorer eller reklam, med ambitioner att göra MTV som den var i sin start - handheld punkrock TV. Inte "Pimp My Ride" som det är idag. Målgruppen är 18-35. Fokus är inte kändisar, utan den vanliga människan med ett brinnande intresse av någon av våra kategorier.

MVH Kalle
Kalleman

autobahn
Posts: 34
Joined: 01 Jan 2008 22:17

Post by autobahn » 12 Feb 2008 13:57

..................................
Last edited by autobahn on 06 Jan 2009 11:38, edited 1 time in total.

kalleman
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2008 00:58
Location: gothenburg sweden
Contact:

Post by kalleman » 12 Feb 2008 14:16

Stefan wrote:
solomon wrote:Tog mig en titt på sidan, ursäkta om jag låter negativ men har fått nog av sån där sliskpaketerad, ytlig, MTV smörja. Vet dock ingenting om vad som kommer ligga sidan i framtiden, utan kan bara vara en spegel av det som ligger där nu och det intryck som det ger.
Svårt att avgöra vad satsningen går ut på, men handlar det om något som kan visa upp Sverige för en trendkänslig ung internationell publik så får det vara hur MTV som helst. De som är satta att sköta marknadsföringen (läs: myndigheter och kommuner) av vårt land är helt världelösa, de tror att alla turister vill kika på kyrktorn och äta planksteg på Drottninggatan.

Till trådstartaren:
Om det finns pengar att köpa material för så är http://www.digave.com/videos/ ett gott alternativ. Ligger en video från kungliga huvudstaden där.

Och du, dags att köpa upp omkringliggande domännamn nu, du har nämnt två stycken som inte verkar vara aktiva...
Hej och tack, både .se och .com är våra, .com är inte aktivt förrän om 2 dar eller så. Bra med arkivmaterial. Som jag skrev så är vi varken online, eller sponsrade i dagsläget. Vi gör gärna inspelningar/reportage på ett koolt sätt på någon tävling/event/happening,

Intervjuer med eldsjälar och tips på hur man börjar med Fixed Bikes är också sånt vi vill ha med. Idag är brädsporter, wrestling och motor reppat, jag vill ha allt som är udda och extremt,

Kalle
Kalleman

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 12 Feb 2008 14:20

Stefan wrote:Och du, dags att köpa upp omkringliggande domännamn nu, du har nämnt två stycken som inte verkar vara aktiva...
testa att ta bort ","-teknet bakom adresen.
http://www.lifeinthecity.se/

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 12 Feb 2008 15:01

"handheld punkrock" är inte direkt den känsla jag får av pokerturneringar och presentatörer med namn som "Baby J".

kalleman
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2008 00:58
Location: gothenburg sweden
Contact:

Post by kalleman » 12 Feb 2008 15:29

solomon wrote:"handheld punkrock" är inte direkt den känsla jag får av pokerturneringar och presentatörer med namn som "Baby J".
Well it´s up 4 us to know and you to find out then. Det är kotym som proffesionell DJ att ha artist namn, och Poker är idag en allemanssport. Vi filmar alla våra inslag på frihand. Te x den 18 årige killen som vann 930.000 EURO i Dortmund som vi filmade förra veckan. Nervigt värre.
Men det är upp till alla att tycka om allt, och vi försöker vara breda med underground känsla på våra fem kategorier.
Du är välkommen att se våra filmer utan kostnad när vi lanserar - over and out.

MVH Kalle
Kalleman

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Post by carlhenrik » 12 Feb 2008 15:40

kalleman wrote:LITC.COM är idag en independent Webtv sajt/community helt utan sponsorer eller reklam, med ambitioner att göra MTV som den var i sin start - handheld punkrock TV. Inte "Pimp My Ride" som det är idag. Målgruppen är 18-35. Fokus är inte kändisar, utan den vanliga människan med ett brinnande intresse av någon av våra kategorier.

MVH Kalle
Kul projekt! Men ärligt talat så känns allt som ligger uppe just nu exakt som den numera nedlagda svenska satsningen hos MTV. Och fashion-trailern skulle kunna vara plockad direkt från härliga kabelkanalen Fashion TV, hehe.

För mer punkig webtv rekommenderar jag www.vbs.tv. Avsnitten om screw är legendariska! Rodeo och Diesels Go See www.rodeo.net/go-see är rätt bra mode-tv för web, och lite mer närproducerat än Vice grejer.
kalleman wrote:Idag är ... wrestling ... reppat
Say what?? Under fashion då eller?

kalleman
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2008 00:58
Location: gothenburg sweden
Contact:

Post by kalleman » 12 Feb 2008 15:50

carlhenrik wrote:
kalleman wrote:LITC.COM är idag en independent Webtv sajt/community helt utan sponsorer eller reklam, med ambitioner att göra MTV som den var i sin start - handheld punkrock TV. Inte "Pimp My Ride" som det är idag. Målgruppen är 18-35. Fokus är inte kändisar, utan den vanliga människan med ett brinnande intresse av någon av våra kategorier.

MVH Kalle
Kul projekt! Men ärligt talat så känns allt som ligger uppe just nu exakt som den numera nedlagda svenska satsningen hos MTV. Och fashion-trailern skulle kunna vara plockad direkt från härliga kabelkanalen Fashion TV, hehe.

För mer punkig webtv rekommenderar jag www.vbs.tv. Avsnitten om screw är legendariska! Rodeo och Diesels Go See www.rodeo.net/go-see är rätt bra mode-tv för web, och lite mer närproducerat än Vice grejer.
kalleman wrote:Idag är ... wrestling ... reppat
Say what?? Under fashion då eller?

Hej och tack för mail! VBS.TV är jättebra, det bästa som jag hittat. Wrestling ligger naturligtvis under XSports. Välkommen och kika när vi är online, denna tråden gällde kontakter till Fixed Bikes/BMX och den infon har jag fått nu,

MVH Kalle
Kalleman

Post Reply