UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: SNODD Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by NKDMS » 26 Apr 2012 11:58

john the man wrote:CYKELN ÄR UPPHITTAD! Efter en hederlig insats av Boris så är cykeln i rätta händer igen. På vägen hem träffade jag även Arvid som var helt säker på att jag var tjuven. Förlåt om jag stammade Arvid men du var så stor och läskig så jag trodde att du skulle klappa till mig! Men tack för att du var uppmärksam och skräckinjagande!
Som sagt cykeln är UPHITTAD!
haha, jag skulle heller inte vilja bli ertappad som cykeltjuv av Arvid.
FISTASTHLM

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: SNODD Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by john the man » 26 Apr 2012 14:00

NKDMS wrote:
john the man wrote:CYKELN ÄR UPPHITTAD! Efter en hederlig insats av Boris så är cykeln i rätta händer igen. På vägen hem träffade jag även Arvid som var helt säker på att jag var tjuven. Förlåt om jag stammade Arvid men du var så stor och läskig så jag trodde att du skulle klappa till mig! Men tack för att du var uppmärksam och skräckinjagande!
Som sagt cykeln är UPHITTAD!
haha, jag skulle heller inte vilja bli ertappad som cykeltjuv av Arvid.
Jag bad för mitt liv.. Sen var jag så rädd att jag knappt kunde prata och säga förnuftiga saker.. Slutade med att jag lät som tjuven även fast jag precis hade fått tillbaka min cykel..
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

Gustavo
Posts: 246
Joined: 25 Apr 2008 19:09
Location: Sthlm

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by Gustavo » 26 Apr 2012 14:33

Haha.
I fortsättningen borde man kanske även bifoga en bild av sig själv då man efterlyser stulna grejer här för att undvika dylika incidenter. Men bra att folk agerar!

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by Indurain » 26 Apr 2012 16:15

Image
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
Naugas
Posts: 915
Joined: 31 May 2010 08:40
Location: Kiruna

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by Naugas » 27 Apr 2012 20:14

Hur fick Roller/Boris tag på den då?

Kul när grejer kommer tillbaks! Men vad är oddsen för att stöta på någon som känner igen cykeln när man är på väg hem med den? Skulle vara kul att höra historien från Arvids sida...!

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by ArvidSvensson » 27 Apr 2012 22:31

Naugas wrote:Hur fick Roller/Boris tag på den då?

Kul när grejer kommer tillbaks! Men vad är oddsen för att stöta på någon som känner igen cykeln när man är på väg hem med den? Skulle vara kul att höra historien från Arvids sida...!
Jag stod vid Kungsgatan 34 (Panduro typ) och väntade på en kollega. Jag såg cykeln passera öster ut och kände igen den direkt. Jag var just då i radion och sa någonting i stil med "jag ser en cykeltjuv vid kung/vasa, jag jagar efter!". Jag visste att kollegan skulle vara där när som helst. Det var rött så "cykeltjuven" stod stilla. Jag gled upp bredvid, stannade nära, och sade att cykeln är stulen och undrade var han fått tag på den. Jag var beredd att låsa hans bakhjul med mitt bygellås (jag har blivit ganska snabb att hantera mitt lås). Han sade att han precis hämtat den och hörde väl själv hur fel det lät. Han sade att han kände igen mig från fixedgear och att han visste vad jag hette. Där någonstans kände jag att det var rätt kille på cykeln. Jag tog ett kort på honom och sade att jag skulle använda det om det visade sig vara fel kille. Vi sade hej då till varandra och jag rullade tillbaka ner till min mötesplats.

User avatar
NOOB
Posts: 151
Joined: 03 Jul 2011 19:34

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by NOOB » 27 Apr 2012 22:41

ArvidSvensson wrote:
Naugas wrote:Hur fick Roller/Boris tag på den då?

Kul när grejer kommer tillbaks! Men vad är oddsen för att stöta på någon som känner igen cykeln när man är på väg hem med den? Skulle vara kul att höra historien från Arvids sida...!
Jag stod vid Kungsgatan 34 (Panduro typ) och väntade på en kollega. Jag såg cykeln passera öster ut och kände igen den direkt. Jag var just då i radion och sa någonting i stil med "jag ser en cykeltjuv vid kung/vasa, jag jagar efter!". Jag visste att kollegan skulle vara där när som helst. Det var rött så "cykeltjuven" stod stilla. Jag gled upp bredvid, stannade nära, och sade att cykeln är stulen och undrade var han fått tag på den. Jag var beredd att låsa hans bakhjul med mitt bygellås (jag har blivit ganska snabb att hantera mitt lås). Han sade att han precis hämtat den och hörde väl själv hur fel det lät. Han sade att han kände igen mig från fixedgear och att han visste vad jag hette. Där någonstans kände jag att det var rätt kille på cykeln. Jag tog ett kort på honom och sade att jag skulle använda det om det visade sig vara fel kille. Vi sade hej då till varandra och jag rullade tillbaka ner till min mötesplats.
Rooooligt!! Jag förstår att du blev spak när Arvid rullade upp!
~~ P I S T A . M A L M O E ~~

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by atomlab » 28 Apr 2012 08:52

Jag gillar dig Arvid!

Image
Image

Roller
Posts: 44
Joined: 21 Sep 2010 07:31
Location: Stockholm

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by Roller » 28 Apr 2012 17:31

Naugas wrote:Hur fick Roller/Boris tag på den då?

Kul när grejer kommer tillbaks! Men vad är oddsen för att stöta på någon som känner igen cykeln när man är på väg hem med den? Skulle vara kul att höra historien från Arvids sida...!
Jag hittade den på bron till fältöversten när jag var påväg till biblioteket, kände inte igen den men tyckte det var märkligt att en så fin cykel stod olåst och till synes övergiven, väntade en 15 minuter på att någon skulle hämta den, rullade sen hem den och surfade in på fixedgear.se för att kolla om någon efterlyste den... resten är historia!

Annars hade polisen varit nästa steg men det gick ju smidigare att lämna dem utanför den här gången.

Kohlis
Posts: 6
Joined: 10 Jun 2014 16:55

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by Kohlis » 18 Jun 2014 16:29

Fy fan vilekn fin cykel. Vad är det för tillverkare?

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by john the man » 25 Jun 2014 17:06

Kohlis wrote:Fy fan vilekn fin cykel. Vad är det för tillverkare?
Det var ett jävla vis att bump:a en tråd på.. Och även fast det är min gamla hoj kan jag inte svara på frågan! Köpte den av Sönke och to this day vet ingen av oss vad det är för något..
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

User avatar
Q&D
Posts: 449
Joined: 29 Aug 2013 22:38
Location: Helsingborg

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by Q&D » 25 Jun 2014 20:30

Det var en riktig solskenshistoria.

Jag är också lite nyfiken på ramen, någon som kan gissa på nåt?

User avatar
Q&D
Posts: 449
Joined: 29 Aug 2013 22:38
Location: Helsingborg

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by Q&D » 25 Jun 2014 21:10

Är det helt enkelt inte en Dolan?

Image

User avatar
Q&D
Posts: 449
Joined: 29 Aug 2013 22:38
Location: Helsingborg

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by Q&D » 25 Jun 2014 21:10

Är det helt enkelt inte en Dolan?

Image

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by måns » 25 Jun 2014 22:19

Nä, monostay(karbon?) och lite för mycket topprörs-slope.

Edit; jag pratar i nattmössan. Monostay nog bara en synvilla, är nog som du säger en track champ.

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: UPPHITTAD! Fixedgear Vasastan Stockholm

Post by john the man » 26 Jun 2014 15:24

[quote="Q&D"]Är det helt enkelt inte en Dolan?
Ingen Dolan. Hade 1" ahead.. Och downslope på TT
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

Post Reply