Någon som skall till New york snart...

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Telefonplan
Posts: 448
Joined: 24 Jan 2008 08:50
Location: Hägerstensåsen

Någon som skall till New york snart...

Post by Telefonplan » 07 Oct 2008 09:00

...och vill ta med ett stort paket hem?

Jag har köpt en ram, men frakten var tokdyr, 250 dollars. De skulle försöka hitta billigare alternativ (jag har tidigare fått ram skickad för 85 dollars) men har inte hört något från dem på över en månad så jag tänkte om nån har lust att plocka med sig ett paket så bjuder jag på champagne :) (eller alkoholfritt).

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 07 Oct 2008 17:35

Är den klar nu? Våra har några veckor kvar. Insåg att dollarn gick upp eller att vi hade fått en dålig kurs för det saknades visst lite pengar på förskottet/handpenningen.

User avatar
freddie
Posts: 141
Joined: 28 May 2008 15:04
Location: Öland

Post by freddie » 07 Oct 2008 17:49

$250 ska du absolut inte betala för frakt M. Aldrig hört något liknande. Jag kommer bo i NYC i två månader från slutet av denna månad men har tyvärr ingen lust att ta med mig ramar hem åt andra. Men, jag kan hjälpa till att posta ramen på ett korrekt och billigt sätt om behovet fortfarande finns då.

User avatar
Telefonplan
Posts: 448
Joined: 24 Jan 2008 08:50
Location: Hägerstensåsen

Post by Telefonplan » 07 Oct 2008 18:07

calavera wrote:Är den klar nu? Våra har några veckor kvar. Insåg att dollarn gick upp eller att vi hade fått en dålig kurs för det saknades visst lite pengar på förskottet/handpenningen.
Ja, den har varit klar i över en månad! Den samlar väl damm på någon hylla istället för vägsmuts.
freddie wrote:$250 ska du absolut inte betala för frakt M. Aldrig hört något liknande. Jag kommer bo i NYC i två månader från slutet av denna månad men har tyvärr ingen lust att ta med mig ramar hem åt andra. Men, jag kan hjälpa till att posta ramen på ett korrekt och billigt sätt om behovet fortfarande finns då.
Tack, Freddie.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 07 Oct 2008 18:59

calavera wrote:Är den klar nu? Våra har några veckor kvar. Insåg att dollarn gick upp eller att vi hade fått en dålig kurs för det saknades visst lite pengar på förskottet/handpenningen.
Brooklyn Machine Works? :D

Post Reply