Väntar otåligt på paket

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Hommus » 13 Dec 2010 12:18

[quote="klasolsson"]Spontanköpte en racer från Holland förra veckan...VR-2011 here we come!
Mmm, komplett 600 grupp, gottegris där. Sub6?

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by klasolsson » 13 Dec 2010 12:51

Hommus wrote:
klasolsson wrote:Spontanköpte en racer från Holland förra veckan...VR-2011 here we come!
Mmm, komplett 600 grupp, gottegris där. Sub6?
Yepp, Tutti TriColori, förutom styrlager som är Tange men det kan jag leva med.

Sub6 är la lite att ta i men väl sub10 hade jag tänkt mig.

BamCe
Posts: 106
Joined: 26 Jun 2010 20:20

Re: Väntar otåligt på paket

Post by BamCe » 13 Dec 2010 13:14

perp wrote:
Fredde wrote: Det är ju inte råmaterialet man betalar för när man köper en tub klister, det är jobbet de lagt ner på att få in klistret i en tuben... :)

/Fredde
ta en gammal tandkrämstub , klipp av botten, skölj av, ta två plast/trä/metallbitar som du har liggandes och borra i hål i dem och botten av tuben, fyll på med solution, skruva ihop hela paketet och snurra nåt varv, tada!
(så kan du även göra om du inte vill släpa på 130g tandkräm/tvål i onödan när du ska vandra:-)
+1
Anatomorph Aestetic Upgrades
Södra Sveriges BodyMod Center

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Fredde » 13 Dec 2010 22:56

pettermagnus wrote:
Slangen wrote:Stört att de bara kostar 70:- på eBay i USA:

http://cgi.ebay.com/Foot-heaters-MS-Toe ... 5196ac9cb8" onclick="window.open(this.href);return false;

/O
Men det är ju utan att räkna med frakt, tull och moms. Dessutom beställde jag dem sent på torsdag eftermiddag och så låg de hemma och väntade på mig när jag kom hem på fredagen - svårslaget. (vägrar att bli missnöjd över den här affären innan jag vet hur det kommer kännas på riktigt)
Beställde på fredag, fick på måndag. Bra gubbe!

/Fredde

User avatar
arla-haren
Posts: 502
Joined: 06 Jun 2010 16:19
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by arla-haren » 14 Dec 2010 19:50

Lite OT, men kunde inte låta bli.

Image

Image

Image

pse
Posts: 1074
Joined: 07 Aug 2009 23:59
Location: Örebro

Re: Väntar otåligt på paket

Post by pse » 14 Dec 2010 22:28

Bra skit.

Frans
Posts: 78
Joined: 05 Aug 2010 16:48
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Frans » 15 Dec 2010 08:27

Beställde en Pompino den 27 november och det har strulat lite i englad med delar som saknats och annat mysko. Mailade igår och frågade vad som händer, fick ett snabbt svar om att det var vevarmarna som saknades men att de kunde byta till ett par lite billigare. Jag sa att det var ok, för de nya armarna var snyggare, och så förhandlade/smörade jag till mig en merinotröja för att det tog lång tid.
Snabba svar och bra service!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Ronny » 15 Dec 2010 11:52

:roll:
Image
Image
Мясо это убийство

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Gustav » 15 Dec 2010 12:02

Prototyp x2 :shock:
Image

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Ronny » 15 Dec 2010 12:12

Gustav wrote:Prototyp x2 :shock:
Ja kompletta med bromshandtagen. Det är en komplett tempocykel. Lär inte få hit den till nästa vecka- Posten är lite seg för tillfället. Otroliga grejer är det!
Blir utställningen av i Stockholm kommer jag och en kompis upp med ett kanske tiotal cyklar inkl. delta bromsar :-)
Мясо это убийство

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Fixen » 15 Dec 2010 15:23

Image

Höger Vänster + NOS San Marco Concor Supercorsa i vit.

Sadeln är till flickvännen och hennes bygge. :?

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Ronny » 15 Dec 2010 18:23

En Cinelli 1A svart och nos. Såld som XA Tack för tipset petterovski.
Image
Мясо это убийство

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Gustav » 15 Dec 2010 19:14

Ronny wrote:
Gustav wrote:Prototyp x2 :shock:
Ja kompletta med bromshandtagen. Det är en komplett tempocykel. Lär inte få hit den till nästa vecka- Posten är lite seg för tillfället. Otroliga grejer är det!
Blir utställningen av i Stockholm kommer jag och en kompis upp med ett kanske tiotal cyklar inkl. delta bromsar :-)
Syftar på ramen också, det ser riktigt lajbans ut.
Image

Freeskier
Posts: 82
Joined: 04 Aug 2008 18:40
Location: Östersund

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Freeskier » 15 Dec 2010 22:54

Först väntade jag otåligt på paketet med dubbdäck och drevet för min tänkta vinterutväxling.
Nu väntar jag otåligt på returföljesedeln så att jag kan skicka tillbaka drevet, det blev nämligen lite fel vid plockandet hos CycleComponents (eller deras leverantör, vem vet?)
Sedan återstår bara att vänta, otåligt(?), på att rätt drev ska anlända från USA, via CC.
"I lager" betyder tydligen "i lager hos leverantör på andra sidan jorden". :roll:

Under tiden får jag slita lite hårdare, "du blir ju i alla fall stark" som LBS kommenterade...

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Nils » 16 Dec 2010 14:05

Freeskier wrote:Först väntade jag otåligt på paketet med dubbdäck och drevet för min tänkta vinterutväxling.
Nu väntar jag otåligt på returföljesedeln så att jag kan skicka tillbaka drevet, det blev nämligen lite fel vid plockandet hos CycleComponents (eller deras leverantör, vem vet?)
Sedan återstår bara att vänta, otåligt(?), på att rätt drev ska anlända från USA, via CC.
"I lager" betyder tydligen "i lager hos leverantör på andra sidan jorden". :roll:

Under tiden får jag slita lite hårdare, "du blir ju i alla fall stark" som LBS kommenterade...
Fick vänta i treveckor på en gaffel från CycleComponents, samma grej. Jag ringde och frågade varför det tog så lång tid iochmed att den fanns i lager varpå snubben i luren lät riktigt dryg och listig när han förklarade deras tolkning av "i lager".

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Nomis » 16 Dec 2010 15:20

Nils wrote:
Freeskier wrote:Först väntade jag otåligt på paketet med dubbdäck och drevet för min tänkta vinterutväxling.
Nu väntar jag otåligt på returföljesedeln så att jag kan skicka tillbaka drevet, det blev nämligen lite fel vid plockandet hos CycleComponents (eller deras leverantör, vem vet?)
Sedan återstår bara att vänta, otåligt(?), på att rätt drev ska anlända från USA, via CC.
"I lager" betyder tydligen "i lager hos leverantör på andra sidan jorden". :roll:

Under tiden får jag slita lite hårdare, "du blir ju i alla fall stark" som LBS kommenterade...
Fick vänta i treveckor på en gaffel från CycleComponents, samma grej. Jag ringde och frågade varför det tog så lång tid iochmed att den fanns i lager varpå snubben i luren lät riktigt dryg och listig när han förklarade deras tolkning av "i lager".

CC gör sig bäst på nätet då man slipper prata med dem. Hade beställt en del prylar som skulle finnas i lager. Men efter ett antal dagar ringde jag kollade hur det gick med sakerna. Fick då till svar att de var på väg från Usa och skulle dröja ca 1 vecka till. Då sa jag att jag kunde få tag på sakerna på annat håll och ville avbryta min order. Blev rejält utskälld. Nu för tiden mailar jag alltid innan och kollar så att grejerna verkligen finns...

Edit: Fast jag måste ge de credd för att ibland går det sjukt snabbt att få sakerna och ibland ligger det även med slang utan att jag beställt det..
Last edited by Nomis on 16 Dec 2010 15:36, edited 1 time in total.

Freeskier
Posts: 82
Joined: 04 Aug 2008 18:40
Location: Östersund

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Freeskier » 16 Dec 2010 15:30

Jag har inget att klaga på vad gäller bemötandet hos CC!

Killen jag pratade med på kundtjänst var hur trevlig och hjälpsam som helst och på reklamationsavdelningen var de lite frågande, men efter förklaring från mig hjälpsamma.
Idag kom returföljesedeln så de får tillbaka det felskickade drevet innan jul.
Förhoppningsvis ligger rätt och väntar på mig när jag kommer hem efter jul.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Fredde » 16 Dec 2010 17:57

Freeskier wrote:Jag har inget att klaga på vad gäller bemötandet hos CC!
Inte jag heller, tvärt om. De brukar vara bra på att svara på mailen.

/Fredde

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Väntar otåligt på paket

Post by atomlab » 20 Dec 2010 12:07

Magiska köp skedde inatt...

Image

Image
Image

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Rokkoko » 20 Dec 2010 12:26

atomlab wrote:Magiska köp skedde inatt...

Image

Image
Magiskt var ordet! Var hittade du dessa? Ligger en Crystemblue på Ebay för $400. Lite för mycket!

Post Reply