Väntar otåligt på paket

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by pjocke » 28 Sep 2009 19:23

Beställde mitt livs första Campa-pryl idag!

Ett Campagnolo Mirage bromsset. 300 spänn inkl. frakt, nytt i kartong. Sitter nog som gjutet på Scramblern jag hoppas lägga vantarna på inom kort...

Image

Andra saker som är på väg är BLB trackdrops med longgrip och Kalloy styrstam, samt lite småkrafs till vinterhjulen. Paket är the bomb!

User avatar
Lefthand
Posts: 88
Joined: 05 May 2009 18:57
Location: Umeå

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Lefthand » 29 Sep 2009 11:43

Väntar just nu på en sadel till vinterprojektet.

Image

Den vita, som ska pryda Bianchin när den är omlackerad!
BOMBACLOT!

User avatar
hedström
Posts: 270
Joined: 20 Aug 2009 13:51
Location: Kungsbacka

Re: Väntar otåligt på paket

Post by hedström » 29 Sep 2009 11:52

I brist på en vettig cykel att köra fort på så väntar jag otåligt på kroppspansar så att jag kan ge mig ut i parken igen med min bmx!

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by måns » 29 Sep 2009 13:49

Förresten, nån som har erfarenhet av Italienska postens Paccocelere Internazionale?

Har kunnat spåra mitt vevparti till svenska gränsen, men sen verkar status ligga kvar på "INVIATA CARTOLINA DEST. PER RICHIESTA INFO". Det här var igår. Posten verkar inte ha registrerat kollinumret än, så kan det vara möjligt att de kör med nån extern åkerifirma när paketet kommit till Sverige?

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Väntar otåligt på paket

Post by AndreasVH » 29 Sep 2009 14:30

Lefthand wrote:Charge Bucket
Berätta gärna vad du tycker om den! Är den skön så är den ju vansinnigt prisvärd!
pjocke wrote:Ett Campagnolo Mirage bromsset. 300 spänn inkl. frakt, nytt i kartong.
Från nån webshop? Kan komma på en hoj ett sånt kit skulle sitta fint på!
Pflanzgarten stole my virginity

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by pjocke » 29 Sep 2009 14:57

AndreasVH wrote:Från nån webshop? Kan komma på en hoj ett sånt kit skulle sitta fint på!
Japp!
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0091622351" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by olebole » 29 Sep 2009 15:02

pjocke wrote:Beställde mitt livs första Campa-pryl idag!

Ett Campagnolo Mirage bromsset. 300 spänn inkl. frakt, nytt i kartong. Sitter nog som gjutet på Scramblern jag hoppas lägga vantarna på inom kort...

[img]mirage[/img]

Andra saker som är på väg är BLB trackdrops med longgrip och Kalloy styrstam, samt lite småkrafs till vinterhjulen. Paket är the bomb!
Det kommer ju fastna lera i dom där! ;)

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Andye » 29 Sep 2009 15:07

olebole wrote:
pjocke wrote:Beställde mitt livs första Campa-pryl idag!

Ett Campagnolo Mirage bromsset. 300 spänn inkl. frakt, nytt i kartong. Sitter nog som gjutet på Scramblern jag hoppas lägga vantarna på inom kort...

[img]mirage[/img]

Andra saker som är på väg är BLB trackdrops med longgrip och Kalloy styrstam, samt lite småkrafs till vinterhjulen. Paket är the bomb!
Det kommer ju fastna lera i dom där! ;)
Hysh, låt honom upptäcka det själv.. myycket roligare.. ;)
--------->>><<<<--------------

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by pjocke » 29 Sep 2009 15:13

olebole wrote:Det kommer ju fastna lera i dom där! ;)
Jaaaa... :(

Jag får nöja mig med att cykla växlad cross i höst, för nu orkar jag inte sitta fler nätter (*host* arbetsdagar *host*) på Holländska, Belgiska, Franska, Tyska, Engelska och Amerikanska eBay och söka planlöst på "cyclocross", "cyclo cross", "cyclo-cross", "cyclo x", "cyclecross", med flera mer eller mindre fantasifulla sökord... :)

Joha
Posts: 216
Joined: 15 May 2009 18:27
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Joha » 29 Sep 2009 20:16

Image

+

Image

Ska bli fruktansvärt kul att få hem det här paketet.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Ronny » 29 Sep 2009 20:24

måns wrote:Förresten, nån som har erfarenhet av Italienska postens Paccocelere Internazionale?

Har kunnat spåra mitt vevparti till svenska gränsen, men sen verkar status ligga kvar på "INVIATA CARTOLINA DEST. PER RICHIESTA INFO". Det här var igår. Posten verkar inte ha registrerat kollinumret än, så kan det vara möjligt att de kör med nån extern åkerifirma när paketet kommit till Sverige?
Troligen har UPS paketet och meddelandet är att de har försökt leverera till dig men du har inte funnits på adressen! Problemet är också att det kolli nr man får från Italienska posten inte går att söka på hos UPS.

edit: dem har skickat en avi till dig.
Мясо это убийство

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by måns » 29 Sep 2009 21:07


Troligen har UPS paketet och meddelandet är att de har försökt leverera till dig men du har inte funnits på adressen! Problemet är också att det kolli nr man får från Italienska posten inte går att söka på hos UPS.

edit: dem har skickat en avi till dig.

Okej, tackar så mycket för svar! Då känner jag mig rätt lugn. Har aldrig haft med UPS att göra tidigare men är de bara hälften så kassa som DHL så ska det nog inte vara nåt problem. En sak jag inte hajar bara är, hur samtliga speditions/fraktföretag kan undgå att skicka detaljerad info om frakten till t.ex. mail, mobil eller liknande när tekniken är så utvecklad som idag. Man får inte höra nåt på flera dagar, och har man tur dimper det ner en avi på posten vilken dag som helst. Har man otur missar man budet(som oftast kommer sådär runt 9:50-tiden när man garanterat inte är hemma), ringer nån signal från ett okänt nummer så man inte kan ringa upp, och försvinner sedan spårlöst. Är det så svårt att skicka ett automatiserat mail/sms om var paketet finns? Eller kanske man kan få veta i förväg NÄR paketet kommer levereras så man faktiskt kan vara hemma då?

/klagostund över

User avatar
Lefthand
Posts: 88
Joined: 05 May 2009 18:57
Location: Umeå

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Lefthand » 29 Sep 2009 21:54

AndreasVH wrote:
Lefthand wrote:Charge Bucket
Berätta gärna vad du tycker om den! Är den skön så är den ju vansinnigt prisvärd!
Jodå, jag ska berätta, jag kan även ta lite bilder om så önskas.
För 246:- inkl. frakt så är den ett riktigt fynd estetiskt sett.
BOMBACLOT!

User avatar
mojhoj
Posts: 303
Joined: 28 Nov 2008 22:51
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by mojhoj » 30 Sep 2009 12:58

Andye wrote:
olebole wrote:
pjocke wrote:Beställde mitt livs första Campa-pryl idag!

Ett Campagnolo Mirage bromsset. 300 spänn inkl. frakt, nytt i kartong. Sitter nog som gjutet på Scramblern jag hoppas lägga vantarna på inom kort...

Image

Andra saker som är på väg är BLB trackdrops med longgrip och Kalloy styrstam, samt lite småkrafs till vinterhjulen. Paket är the bomb!
Det kommer ju fastna lera i dom där! ;)
Hysh, låt honom upptäcka det själv.. myycket roligare.. ;)
Image

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Väntar otåligt på paket

Post by K-dregg » 30 Sep 2009 17:37

Vänter ohyggligt,otåligt på paketet från Pashley innehållandes en Guv´nor..Skulle eventuellt,kanske komma den här veckan enligt shunon på Gamlastanscykelaffär..Pepp!

Sen vore det kul om SanMarco sadeln dök upp.. Min röv säger bestämt nej till mer ostoppad plast..

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Ronny » 30 Sep 2009 21:42

Simpel cykelväska.
Image
Мясо это убийство

Dazzi
Posts: 39
Joined: 10 Dec 2007 15:49
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Dazzi » 01 Oct 2009 09:36

Nyförvärv

Image.

Joha
Posts: 216
Joined: 15 May 2009 18:27
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Joha » 01 Oct 2009 14:58

Dazzi wrote:Nyförvärv
Usch, vad kul. Vart hittade du den?

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Prince of the rodeo » 01 Oct 2009 15:37

Vad fick du slanta upp för den där Ronny?

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Ronny » 01 Oct 2009 16:17

Prince of the rodeo wrote:Vad fick du slanta upp för den där Ronny?
Blott 26,66€ Finns en till ute här nu på ebay.de
Ser bra ut på fotona sen vill jag inte ha en sådan stor och tung väska som de hårda brukar vara.
http://cgi.ebay.de/Fahrradkoffer-Fahrra ... 93626810QQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Мясо это убийство

Post Reply