Väntar otåligt på paket

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Post by klasolsson » 25 Jun 2009 13:53

Tokyofixedgear genom eBay.

Mustang, nja...hade nog tänkt mig nåt lite mer Japansk track eller nåt i den stilen. :wink:

User avatar
ap-ungen
Posts: 411
Joined: 12 Apr 2009 19:27

Post by ap-ungen » 25 Jun 2009 14:11

klasolsson wrote:Tokyofixedgear genom eBay.

Mustang, nja...hade nog tänkt mig nåt lite mer Japansk track eller nåt i den stilen. :wink:
Ok! Ne, förstår de. Jag ska göra en fulfixie/polo av den ramen, hehe.

Vet du hur de blir me tull? Färdigbyggda? Pris? :lol:

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Post by klasolsson » 25 Jun 2009 15:20

ap-ungen wrote:
klasolsson wrote:Tokyofixedgear genom eBay.

Mustang, nja...hade nog tänkt mig nåt lite mer Japansk track eller nåt i den stilen. :wink:
Ok! Ne, förstår de. Jag ska göra en fulfixie/polo av den ramen, hehe.

Vet du hur de blir me tull? Färdigbyggda? Pris? :lol:
Ingen tull, köpta från http://www.tokyofixedgear.com/ i London. Färigbyggda ska de vara ja...pris? Tja, 3275 inkl frakt! De ska tydligen vara oanvända...ett kap skulle jag säga. Tji-Tjing!

chrobin

Post by chrobin » 11 Jul 2009 05:24

Trodde bara att det var herrar med skägg, glasögon , gubbkeps och anglosaxiska namn som köpte sånna här.
Men vänta..
Jag är ju en herre med skägg, glasögon, gubbkeps och ett anglosaxiskt namn :D

Image
Image

User avatar
nelp
Posts: 436
Joined: 31 Mar 2009 12:47
Location: Umeå

Post by nelp » 12 Jul 2009 01:09

Indurain wrote:OT:wink:
Image
Är det M42 på den där?
Råkar du vara sugen på några fler har jag 10-15 st till övers 8)
Tyvärr inga från Leitz men iallafall...

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Post by Nils » 13 Jul 2009 20:43


User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Post by Carl » 13 Jul 2009 21:02

chrobin wrote:Trodde bara att det var herrar med skägg, glasögon , gubbkeps och anglosaxiska namn som köpte sånna här.
Men vänta..
Jag är ju en herre med skägg, glasögon, gubbkeps och ett anglosaxiskt namn :D

[img]gentlemanna-väska[/img]
Men shit va fint! Hoppas den ska sättas på gentlemanna-cykeln?

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 14 Jul 2009 12:46

Image

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 14 Jul 2009 12:57

5 min senare van jag även dessa!

Image

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 14 Jul 2009 13:02

otto_r wrote:5 min senare van jag även dessa!

[img]pedaler[/img]
Kul men högerpedalen har fått en snyting. Värm ordentligt när du böjar tillbaka den så att inte aluminiumgodset går av.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 14 Jul 2009 13:07

ArvidSvensson wrote:
otto_r wrote:5 min senare van jag även dessa!

[img]pedaler[/img]
Kul men högerpedalen har fått en snyting. Värm ordentligt när du böjar tillbaka den så att inte aluminiumgodset går av.
Aj fan. Det missa jag! Men för 50kr kan man kanske ta det. Lade ett skambud bara för att det va samma säljare som vevpartiet.

Nu är det bara bromsreglage, bromsar och växelförare fram/bak kvar.

Edit: Och dom där förbannade naven!

User avatar
rayy
Posts: 65
Joined: 08 Feb 2009 22:04

Post by rayy » 14 Jul 2009 13:13

Inte för att låta jobbig, men är inte det där vevpartiet det mest jobbiga som någonsin har tillverkats? Dura ace med specialmooooooonstergängor till pedalerna. Går ju inte att få tag i pedaler knappt, och om man får tag i ett par är ju inte lagrena oanvända och från igår direkt.

Eller har jag sökt för lite på bejjan?

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 14 Jul 2009 13:20

rayy wrote:Inte för att låta jobbig, men är inte det där vevpartiet det mest jobbiga som någonsin har tillverkats? Dura ace med specialmooooooonstergängor till pedalerna. Går ju inte att få tag i pedaler knappt, och om man får tag i ett par är ju inte lagrena oanvända och från igår direkt.

Eller har jag sökt för lite på bejjan?
Svar ja! Det är inte direkt det mest mångfacetterade vevpartiet man kan skaffa sig. Men om man har hittat värdens ballaste ram som är gjord i samarbete med Shimano och deras Dura ace AX-grupp så är man ju rätt sugen på att bygga ihop en just sådan cykel. Sen är det ju inte jättesvårt att hitta NOS pedaler, kommer upp några i månaden. Det handlar mest om att vara ihärdig och har rätt plånbok.

User avatar
rayy
Posts: 65
Joined: 08 Feb 2009 22:04

Post by rayy » 14 Jul 2009 13:29

otto_r wrote:
rayy wrote:Inte för att låta jobbig, men är inte det där vevpartiet det mest jobbiga som någonsin har tillverkats? Dura ace med specialmooooooonstergängor till pedalerna. Går ju inte att få tag i pedaler knappt, och om man får tag i ett par är ju inte lagrena oanvända och från igår direkt.

Eller har jag sökt för lite på bejjan?
Svar ja! Det är inte direkt det mest mångfacetterade vevpartiet man kan skaffa sig. Men om man har hittat värdens ballaste ram som är gjord i samarbete med Shimano och deras Dura ace AX-grupp så är man ju rätt sugen på att bygga ihop en just sådan cykel. Sen är det ju inte jättesvårt att hitta NOS pedaler, kommer upp några i månaden. Det handlar mest om att vara ihärdig och har rätt plånbok.
Gött att få det att funka till slut i alla fall! Väntar ivrigt på lite bilder på den cykeln.. Hur ser ramen ut och så? Årtal?

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 14 Jul 2009 13:38

rayy wrote:
otto_r wrote:
rayy wrote:Inte för att låta jobbig, men är inte det där vevpartiet det mest jobbiga som någonsin har tillverkats? Dura ace med specialmooooooonstergängor till pedalerna. Går ju inte att få tag i pedaler knappt, och om man får tag i ett par är ju inte lagrena oanvända och från igår direkt.

Eller har jag sökt för lite på bejjan?
Svar ja! Det är inte direkt det mest mångfacetterade vevpartiet man kan skaffa sig. Men om man har hittat värdens ballaste ram som är gjord i samarbete med Shimano och deras Dura ace AX-grupp så är man ju rätt sugen på att bygga ihop en just sådan cykel. Sen är det ju inte jättesvårt att hitta NOS pedaler, kommer upp några i månaden. Det handlar mest om att vara ihärdig och har rätt plånbok.
Gött att få det att funka till slut i alla fall! Väntar ivrigt på lite bilder på den cykeln.. Hur ser ramen ut och så? Årtal?
Den är troligen från början av 80-talet. Kommer inte ihåg exakt datum. Har kollat upp det.

http://farm4.static.flickr.com/3564/345 ... 16e7_b.jpg

matti
Posts: 44
Joined: 16 May 2008 10:41
Location: sthlm

Post by matti » 14 Jul 2009 13:49

Jag har ett par såna pedaler/vevarmar, fast i 600-serien. Shimano Dyna Drive. Kullagret sitter i den del som skruvas i vevarmen, och ingen pedalaxel behövs. Själva pedal-plattoformen sitter mao under axeln.

F.ö. är dom där triangelformade pedalerna jävligt snygga.

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Post by Teodor » 14 Jul 2009 15:32

otto_r wrote:
Den är troligen från början av 80-talet. Kommer inte ihåg exakt datum. Har kollat upp det.

http://farm4.static.flickr.com/3564/345 ... 16e7_b.jpg
Snygg! Den ser ut att vara ganska kort? (passar min kroppsform isåfall, långa ben med minitorso :/ )

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 14 Jul 2009 16:23

Teodor wrote:
otto_r wrote:
Den är troligen från början av 80-talet. Kommer inte ihåg exakt datum. Har kollat upp det.

http://farm4.static.flickr.com/3564/345 ... 16e7_b.jpg
Snygg! Den ser ut att vara ganska kort? (passar min kroppsform isåfall, långa ben med minitorso :/ )
Sadelrör: 62 Toprör: 56. Men jag har en matchande styrstam på 130mm.

Mycket snack nu. Kanske skall starta en separat byggtråd.

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Post by Elmer » 15 Jul 2009 13:01

rayy wrote:
otto_r wrote:
rayy wrote:Inte för att låta jobbig, men är inte det där vevpartiet det mest jobbiga som någonsin har tillverkats? Dura ace med specialmooooooonstergängor till pedalerna. Går ju inte att få tag i pedaler knappt, och om man får tag i ett par är ju inte lagrena oanvända och från igår direkt.

Eller har jag sökt för lite på bejjan?
Svar ja! Det är inte direkt det mest mångfacetterade vevpartiet man kan skaffa sig. Men om man har hittat värdens ballaste ram som är gjord i samarbete med Shimano och deras Dura ace AX-grupp så är man ju rätt sugen på att bygga ihop en just sådan cykel. Sen är det ju inte jättesvårt att hitta NOS pedaler, kommer upp några i månaden. Det handlar mest om att vara ihärdig och har rätt plånbok.
Gött att få det att funka till slut i alla fall! Väntar ivrigt på lite bilder på den cykeln.. Hur ser ramen ut och så? Årtal?
Den är tillverkad -82, vecka 5-6 vill jag minnas.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Post by Gustav » 16 Jul 2009 10:27

Jag hade helt och hållet glömt att jag hade en prickskytt på dessa:

Image
Grattis till mig.

Post Reply