Väntar otåligt på paket

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Fixen » 05 May 2011 18:05

Gustav wrote:^
Ett sånt nav pajar man inte. Hittade tyvärr ingen "Väntar otåligt på växelkomponent"-tråd :wink:
:P

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by oskarwallin » 05 May 2011 18:11

Väntar otåligt på vevparti och drev från Velodromshop. Kundservice sa att de hade skickat den i tisdags förra veckan, men imorse fick jag ett mail som sa att de nu hade skickat paketet. Ligger på sorteringsterminal i Birmingham nu... :(

User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Flazzh » 05 May 2011 20:08

De där engelsmännen är inte det klipskaste människorna, samma sak har hänt mig. Skulle egentligen fått en jersey,bibs, hjälm samt en kedja från velodromshop nu i början på veckan. Fick ett mail i måndags att kedjan jag beställt inte längre fanns i lager.. stod klart och tydligt att de hade den i lager när jag la min beställning och den accepterades. Hoppas bara jag hinner få resten av sakerna imorgon så jag kan vara med i girot.
Fick istället dela upp min beställning och beställa en ny kedja från childstore!

quakerstate
Posts: 7
Joined: 07 Mar 2011 16:53

Re: Väntar otåligt på paket

Post by quakerstate » 09 May 2011 08:10

Jag väntar på min cykel jag beställde via en svensk Triathon stjärna , som nu inte behagar svara el. gå att få tag på ens med mail. Paypal är numera inkopplad på det hela och snart en polisanmälan..
Så jävla surt å tråkigt , då jag äntligen hade en nytändning med cykel, men det blev ingen bra start tydligen.. Blåsning

User avatar
bizzarro
Posts: 188
Joined: 08 Mar 2011 21:55
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by bizzarro » 09 May 2011 08:33

Väntar jävligt otåligt på ett paket från Velodrome shop, som beställdes för 1 månad sedan. Har har mail kontakt med dem, i i tisdags förra vecka sa dem att jag skulle ja grejerna inom 48 Tim. Och har inte dykt upp något än!

Någon som har erfarenhet av dessa sega jäklarna?
Sjukt grinig och otålig nu när det är det sista för att få ihop mitt sjukt utdragna bygge

User avatar
aeiouy
Posts: 200
Joined: 21 Sep 2009 23:02
Location: 414 :)

Re: Väntar otåligt på paket

Post by aeiouy » 09 May 2011 10:17

bizzarro wrote:Väntar jävligt otåligt på ett paket från Velodrome shop, som beställdes för 1 månad sedan. Har har mail kontakt med dem, i i tisdags förra vecka sa dem att jag skulle ja grejerna inom 48 Tim. Och har inte dykt upp något än!

Någon som har erfarenhet av dessa sega jäklarna?
Sjukt grinig och otålig nu när det är det sista för att få ihop mitt sjukt utdragna bygge
Mitt rekord är 3 månader, hade i princip glömt bort paketet själv. Skickade ett mail och de svarade lite spydigt att något var restat - därav hade de inte skickat något i ordern. Föreslog då för dem att de kanske skulle meddela detta och föreslå en ersättningsprodukt eller liknande.. vilket fick bra effekt efter ytterligare en månad.

Men, har de grejerna inne kommer de ganska omgående.

User avatar
bizzarro
Posts: 188
Joined: 08 Mar 2011 21:55
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by bizzarro » 09 May 2011 11:28

aeiouy wrote:
bizzarro wrote:Väntar jävligt otåligt på ett paket från Velodrome shop, som beställdes för 1 månad sedan. Har har mail kontakt med dem, i i tisdags förra vecka sa dem att jag skulle ja grejerna inom 48 Tim. Och har inte dykt upp något än!

Någon som har erfarenhet av dessa sega jäklarna?
Sjukt grinig och otålig nu när det är det sista för att få ihop mitt sjukt utdragna bygge
Mitt rekord är 3 månader, hade i princip glömt bort paketet själv. Skickade ett mail och de svarade lite spydigt att något var restat - därav hade de inte skickat något i ordern. Föreslog då för dem att de kanske skulle meddela detta och föreslå en ersättningsprodukt eller liknande.. vilket fick bra effekt efter ytterligare en månad.

Men, har de grejerna inne kommer de ganska omgående.


Afan, precis de dom sagt till mig också. Får nog bara hålla tummarna att det dyker upp snart

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Väntar otåligt på paket

Post by jon » 09 May 2011 14:02

bizzarro wrote:Väntar jävligt otåligt på ett paket från Velodrome shop, som beställdes för 1 månad sedan. Har har mail kontakt med dem, i i tisdags förra vecka sa dem att jag skulle ja grejerna inom 48 Tim. Och har inte dykt upp något än!

Någon som har erfarenhet av dessa sega jäklarna?
Sjukt grinig och otålig nu när det är det sista för att få ihop mitt sjukt utdragna bygge
Ja dom är ju tyvärr en av de sidor som inte anger ifall de har en vara i lager eller inte, utan man får upptäcka det själv när man efter 3 veckors väntan ber om ett trackingnummer.
Själv fick jag efter nästan en månads väntan reda på att ramen som jag trott var i lager när jag beställde, nu var på lackning i fabriken + att styrstammen jag beställt hade utgått...
Kommer nog inte beställa från dom igen.
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Väntar otåligt på paket

Post by oskarwallin » 09 May 2011 21:09

Jag fick mitt paket idag, på den tredje arbetsdagen sen de skickade. Dock tog det en vecka för dem att få iväg paketet från sitt lager. Jag hade köpt en kedja som var restad, men det mailade de om redan någon timme efter att jag lagt beställningen, så där kan jag inte klaga.

Edit: Fast de hade missat att skriva mitt namn i adressen, så jag fick tjata på damen i postluckan ganska länge för att ge paketet till mig. Tur att jag hade koll på postens tracking-sida, eftersom de antagligen inte kunnat leverera någon avi. :(

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by pjocke » 12 May 2011 11:51

ImageImage
ImageImage

Dura Ace Track 7710 + silvriga Mavic Open Pro + DT Revolution. Radialekring fram, två-kors + radialekring bak. Kommer antagligen se knäppt ut på TK3:an, men skit-i-det.
Last edited by pjocke on 12 May 2011 16:12, edited 1 time in total.

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Väntar otåligt på paket

Post by fjonk » 12 May 2011 15:03

Väntar ännu otåligare på mitt paket från freshtripe som DHL fortfarande inte behagat skicka till mig efter att de skickat det till irland! Jag vill bygga porteur! D:

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by calavera » 12 May 2011 17:52

bizzarro wrote:Väntar jävligt otåligt på ett paket från Velodrome shop, som beställdes för 1 månad sedan. Har har mail kontakt med dem, i i tisdags förra vecka sa dem att jag skulle ja grejerna inom 48 Tim. Och har inte dykt upp något än!

Någon som har erfarenhet av dessa sega jäklarna?
Sjukt grinig och otålig nu när det är det sista för att få ihop mitt sjukt utdragna bygge
Jupp! -> viewtopic.php?p=72123#p72123

hygglolixom
Posts: 7
Joined: 26 Oct 2008 13:24
Location: 08

Re: Väntar otåligt på paket

Post by hygglolixom » 12 May 2011 18:37

Beställde en Cinelli Vigorelli komplett från velodromshop den 13e april,
Haft lite mailkontakt med dem, och 2 gånger har de lovat att den skulle levereras veckan därpå, men icket. Den skeppades den 3 maj till dpd i Birmingham, där den fortfarande ligger o vilar.... Så imorgon är det en månad jämnt man fått vänta, och det verkar inte enligt trackingen som om den kommer imorgon heller.
vroom

User avatar
linush
Posts: 111
Joined: 13 Apr 2010 16:28
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by linush » 12 May 2011 18:51

fjonk wrote:Väntar ännu otåligare på mitt paket från freshtripe som DHL fortfarande inte behagat skicka till mig efter att de skickat det till irland! Jag vill bygga porteur! D:
Härligt philip! Vad Bygger du på för ram?

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Väntar otåligt på paket

Post by fjonk » 12 May 2011 21:48

linush wrote:
fjonk wrote:Väntar ännu otåligare på mitt paket från freshtripe som DHL fortfarande inte behagat skicka till mig efter att de skickat det till irland! Jag vill bygga porteur! D:
Härligt philip! Vad Bygger du på för ram?
Det blir på en gammal Crescent värlsmästarcykel, 319 modellen så är reynolds 531 stål i den. Insåg att den har öron och plats för allt jag behöver till min vardagscykel. :) Förmodligen klar nästa vecka!

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by pjocke » 13 May 2011 10:18

pjocke wrote:Dura Ace Track 7710 + silvriga Mavic Open Pro + DT Revolution. Radialekring fram, två-kors + radialekring bak.
"Unfortunately the ordered Shimano Dura Ace Track Rear Hub HB-7710 is completely sold out at the moment, also with 36 holes. We do not have a firm date for a new delivery."

Suck :/

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by Viggen » 13 May 2011 11:05

pjocke wrote:
pjocke wrote:Dura Ace Track 7710 + silvriga Mavic Open Pro + DT Revolution. Radialekring fram, två-kors + radialekring bak.
"Unfortunately the ordered Shimano Dura Ace Track Rear Hub HB-7710 is completely sold out at the moment, also with 36 holes. We do not have a firm date for a new delivery."

Suck :/
kolla på Trackcorner.se, jag vet att Kim hade med sig några Dura Ace lågfläns nav ner till prisutdelningen på girot :)

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Väntar otåligt på paket

Post by pjocke » 13 May 2011 12:39

Viggen wrote:kolla på Trackcorner.se, jag vet att Kim hade med sig några Dura Ace lågfläns nav ner till prisutdelningen på girot :)
De som låg på bordet på girofesten var högfläns. Det finns lågfläns i shoppen men ej i lager och dessutom blir paret 600 spänn dyrare därifrån än från Bike24. Nu tappade jag sugen så jag slänger nog pengarna i kolfiberhögen istället så får TK3:an nöja sig med fabrikshjulen...

flyingfinn
Posts: 45
Joined: 14 Jul 2009 11:00

Re: Väntar otåligt på paket

Post by flyingfinn » 16 May 2011 10:32

Jag har beställt en Bianchi Pista Steel från Evans.
http://www.evanscycles.com/products/bia ... uery=pista

De körde en deal förra veckan, 20% rabatt på alla Single Speed cyklar som inte var på rea.

Cykeln gick på strax under 6500:- inkl frakt.

papplo
Posts: 373
Joined: 25 Feb 2010 10:29
Location: Stockholm/ Santiago
Contact:

Re: Väntar otåligt på paket

Post by papplo » 16 May 2011 11:19

Otåligt väntar jag på halvvätternprylar.
campa record pista 49, keirinbroms samt bromshandtag och 60mm ventilslangar.
gött/jobbigt liksom!

bygget pågår:
http://www.flickr.com/photos/papplo/

Post Reply