Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 18 Jul 2012 16:46
Sönke wrote:Vad är detta för sticker? Satt den på en viss byggares ramar, eller?
Är inte bekant och svårt att se vad som står skrivet. Dåligt foto sitter med iphonen. Annars finns det flera berömda
hantverksmässiga rambyggare i Padova
men denna dekal känns inte som komma från en sådan. Ska kolla åt dig.
Мясо это убийство
-
Sönke
- Posts: 1330
- Joined: 07 Nov 2007 20:19
Post
by Sönke » 18 Jul 2012 17:08
Ronny wrote:Sönke wrote:Vad är detta för sticker? Satt den på en viss byggares ramar, eller?
Är inte bekant och svårt att se vad som står skrivet. Dåligt foto sitter med iphonen. Annars finns det flera berömda
hantverksmässiga rambyggare i Padova
men denna dekal känns inte som komma från en sådan. Ska kolla åt dig.
Den sitter på en ram med Koga Miyata-stickers?!?! Jag mailar över lite bilder till dig.
-
perkabrod
- Posts: 87
- Joined: 06 Jun 2012 21:40
Post
by perkabrod » 23 Jul 2012 15:51
Har sett dina inlägg angående fetter och då jag behöver rengöra och fetta in naven på min mustang aero 600ax åkte jag på mekonomen för att leta skf lgmt2, de hade dom tyvärr inte. De hade bara en sorts fett från SKF, nämligen detta:
Tror du jag ska låta det stå i garderoben eller tycker du jag ska använda det?
Hittade en butik online som sålde lgmt2 så i värsta fall får jag beställa där och vänta några dagar...
Tack
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 23 Jul 2012 21:50
Det är lugnt det ä bar å fetta på. Skf
produkter är kvalite som deras lager.
Мясо это убийство
-
d'epoca
- Posts: 344
- Joined: 29 Dec 2011 16:48
Post
by d'epoca » 23 Jul 2012 22:00
Yesterday's Technology Today
-
Rokkoko
- Posts: 897
- Joined: 21 Sep 2008 19:27
- Location: Stockholm
Post
by Rokkoko » 24 Jul 2012 06:45
perkabrod wrote:Hittade en butik online som sålde lgmt2 så i värsta fall får jag beställa där och vänta några dagar...
Vart då?
-
atomlab
- Posts: 1840
- Joined: 30 Jul 2010 23:26
Post
by atomlab » 24 Jul 2012 07:01
Kan även starkt rekommendera CRC´s produkt sortiment. Och speciellt Grease CRC MoS2 3010 till alla lager.
-
perkabrod
- Posts: 87
- Joined: 06 Jun 2012 21:40
Post
by perkabrod » 24 Jul 2012 09:30
Rokkoko wrote:
Vart då?
www.kullager.se
Man måste registrera ett användarnamn för att kunna lägga saker i kundvagnen
-
d'epoca
- Posts: 344
- Joined: 29 Dec 2011 16:48
Post
by d'epoca » 24 Jul 2012 09:48
SKFs egna butiker heter Momentum.
http://www.toolsmomentum.com
Och Mekonomen är också värt ett besök. Om de inte har SKFs fett så vet jag att de har CRCs produkter och även Sonax.
Yesterday's Technology Today
-
scarboni
- Posts: 159
- Joined: 25 Apr 2012 13:42
Post
by scarboni » 24 Jul 2012 12:36
Toolsmomentum finns i Solna bredvid det gamla LSF huset.
-
perkabrod
- Posts: 87
- Joined: 06 Jun 2012 21:40
Post
by perkabrod » 24 Jul 2012 14:36
Mekonomen i Skellefteå hade enbart fettet jag postade bild på ovan (VKG 1/0.2)
Däremot var jag på vår lokala Momentum-butik och där fanns ALLT.
Köpte LGMT2 och passade även på att köpa lagerkulor, lika bra att byta istället för att rengöra 600ax-navkulorna från 1982
Köpte 1/4" och 3/16", får hoppas det passar. Har inte verktygen för att öppna upp navet än, det är på väg med posten... men enligt sheldon brown verkar det vara vanligt med dom måtten så jag håller tummarna. 1/4" bak och 3/16" fram
-
Ladde
- Posts: 90
- Joined: 30 Jul 2009 19:52
- Location: STHLM
Post
by Ladde » 09 Oct 2012 12:42
Hej Ronny! Jag har en fråga som både kan vara enkel och komplex på samma gång: Hur kan en Cinelli Laser kosta så mycket? Det finns säkert folk där ute som kan svara på frågan lika bra som du, därför välkomnar jag alla med sitt inlägg!
Tack på förhand!
-
wastegård
- Posts: 874
- Joined: 29 Aug 2011 14:53
- Location: Stockholm, SOS
-
Contact:
Post
by wastegård » 09 Oct 2012 23:44
"The Laser was the pinnacle of the Cinelli product line in the 1980s. The Laser represented everything that the organization stood for at that point-innovation and style. The bikes have been recognized as modern works of art and may be one of the most recognizable high-end bikes from that era. It was the 288 GTO of the bike world. As a result, there are many that view the Laser as THE bike to have-the crown of their collection."
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 10 Oct 2012 15:38
Ladde wrote:Hej Ronny! Jag har en fråga som både kan vara enkel och komplex på samma gång: Hur kan en Cinelli Laser kosta så mycket? Det finns säkert folk där ute som kan svara på frågan lika bra som du, därför välkomnar jag alla med sitt inlägg!
Tack på förhand!
Det Wastergård citerar sammanfattar väl vad som gör dem dyra.
Under 80-talet var de hysterisk dyra cyklar och vi vet inte vad de mest unika som tillverkades ett fåtal av vad för prislapp det satt på dem. Som jag tidigare berättat gick flertalet av dess direkt till de Asiatiska kunderna. Dessa Lasers säljs nu för riktigt höga priser och en laserägare i Hong Kong, berättade att en var såld för $65.000. Han själv äger en Cinelli Laser Evolution som också närmar sig de priserna. Så få ramar och det sista budet är att de ska ha varit ca:250 tillverkade som du kan se på länken här under. Bör vara Pesenti själv som är källan när det är hans Laser som visas i artikeln.
Tillverkad 1981 så bland de allra första Laser som blev till. Framgaffeln är inte original på cykeln.
Vad som även gör Laser unik är hantverket och varje ram är unik. Ingen är lik någon annan i samma modell. Kan finnas imperfektioner hos en del Laser som syns i dess rustika hantverk i all banbrytande design. En cykel som definitivt mer är ett konstverk än någon annan cykel vilket gör dem till så intressanta studieobjekt.
http://giroditaliadepoca.eu/index.php/2 ... laser-1981
Мясо это убийство
-
laban
- Posts: 286
- Joined: 29 Apr 2009 23:52
- Location: Vasastan / stockholm
Post
by laban » 10 Oct 2012 15:42
Finns en på bukten nu om man är intresserad av prisbild eller köp..
-
Indurain
- Posts: 3297
- Joined: 23 Aug 2008 12:11
- Location: Västerås
Post
by Indurain » 10 Oct 2012 17:11
+2 faktorer som höjer priset på laser ytterligare: platsbrist + mycket $
dom japanska cykelsamlarna har begränsat med utrymme, därför köper dom endast prylar med stort samlarvärde som Laser & NOS campagnolo verktygslådor, guldbelagda ICS campagnolo 50´th anniversary komponenter och liknande.
Rule #242 - More is good ... all is better.
-
Tjejn
- Posts: 95
- Joined: 29 Mar 2011 14:29
- Location: Nacka
Post
by Tjejn » 27 Oct 2012 10:25
Hej Ronny eller någon annan som kan besvara min fråga.
Jag har ett Campagnolo Khamsin som är konventerat från road till track, dock så sitter road axeln kvar med snabbkoppling och jag vill ha en track axel.
http://www.ebay.com/itm/360497269216?redirect=mobile
Kommer denna att funka?
-
Indurain
- Posts: 3297
- Joined: 23 Aug 2008 12:11
- Location: Västerås
Post
by Indurain » 27 Oct 2012 10:53
Rule #242 - More is good ... all is better.
-
Tjejn
- Posts: 95
- Joined: 29 Mar 2011 14:29
- Location: Nacka
Post
by Tjejn » 27 Oct 2012 15:19
Tack för svaret! Adaptern och muttrar har jag. Är ganska ny på ebay och förstår inte hur man kontaktar säljaren för att ta reda på vad frakten kostar till Sverige, de verkar ju skicka till England och Tyskland iallfall.
Men när jag klickar på contact the seller och sen väljer shipping som topic så kommer det upp någon blå jobbig ruta som säger
" We're sorry we couldn't find an answer for you. Unfortunately, this seller is not able to respond to your question. We suggest reviewing the item again to see if your answer is in the seller's listing."
Är det bara glömma den säljaren och hitta någon annan?
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 27 Oct 2012 18:45
^En del säljare avsäger sig kontaktformuläret på enskilda auktioner men det går fortfarande komma i kontakt med säljaren. Klicka på profilen där det finns kontaktformulär. Man kan välja antingen auktionsnr eller ej angående en auktion. Välj det senare när du annars hamnar på samma ruta igen.
Мясо это убийство