Page 2 of 33

Posted: 02 Oct 2008 11:43
by NKDMS
Vätternrundan 12-13 juni 2009
kostar 1150 före 12/1 sen 1400

mer info här:
http://www.cyklavaettern.com/

Det brukar fyllas upp ganska fort så det är nog en bra ide att anmäla sig snart.
Vill vi starta i samma grupp så är det bra att anmäla sig tillsammans.

Posted: 02 Oct 2008 12:46
by Gdago
låter intressant! Missade ju 10 milaren så varför inte hoppa på å köra 30 istället? Hinner kitta min nya ram å allt! med bromsar borde ju faktistk knäna hålla....48/15 kanske?

Posted: 02 Oct 2008 12:50
by Gdago
flummigt för övrigt att man inte får ha bullhorns...

"Thriathlon-", "Delta-" och "Tjurhorns-" eller liknande styren samt lösa styren sk. "Spinachi" eller liknande är ej tillåtna."

Posted: 02 Oct 2008 12:57
by olebole
NKDMS wrote:
Det brukar fyllas upp ganska fort så det är nog en bra ide att anmäla sig snart.
Vill vi starta i samma grupp så är det bra att anmäla sig tillsammans.
Ska vi sätta nån slags provisorisk deadline för fixedgear.se-klungan då så det blir lite uppstyrt?

Posted: 02 Oct 2008 12:59
by Hiwatt
NKDMS wrote: Hoppas vi blir ett gäng, det är mycket lättare då, jag har kört med dåligt sammanhållna grupper och det är väldigt slitigt då man får hitta nya klungor hela tiden.
Men om vi har en egen klunga och håller ihop så kommer det bli tokbra även om det skulle dra ut på tiden.
Woooorrrrd! det är det här jag menar. Om vi är en ball fixed klunga som stångar oss förbi och håler oss borta från utväxlade svetton och kör i en SUB 11 eller SUB 12 agenda kommer det att vara en picknick (nåja).

Busk - bromsar gör underverk i långa sammanhang. OCH man behöver inte vara stark, Jens Voigt eller Eddie Merckx stylee. Uthållighet och råg i ryggen och gärna en sådan där visions fylld blick (Soviet propaganda ni vet). Svagar man ihop får ngn annan dra...och pallar man inte då bryter man eller blir avhängd och det e ju inget som tas upp vid en ev löneförhandling.

(För min del går detta i släkten då farfar var en finsk hardcore cyklist, med mustacsh och tweed kavaj, på 20-30 talet. Körde Touren och allt. Med Fixed.)

Posted: 02 Oct 2008 13:11
by 0range
Jag kan nog tänka mig att åka runt vättern på fixien.

Fram tills nu har jag inte velat pga. att inte inte vill åka ensam eller i klunga med växlade hojar. Men med fler fixies i klungan så skulle det vara roligt att testa.

Sub10 hade nog passat mig rätt bra

Posted: 02 Oct 2008 13:14
by Hiwatt
0range wrote:Jag kan nog tänka mig att åka runt vättern på fixien.

Fram tills nu har jag inte velat pga. att inte inte vill åka ensam eller i klunga med växlade hojar. Men med fler fixies i klungan så skulle det vara roligt att testa.

Sub10 hade nog passat mig rätt bra
blir vi många kan man ju dela upp klungorna under resans gång kanske.

Re: Vätternrundan 2009

Posted: 02 Oct 2008 13:15
by NKDMS
fredde.se wrote:Tja som topic lyder, vilka ska med?


1. Fredde.se
2...?
You have created a monster.... :twisted:

Posted: 02 Oct 2008 13:16
by Nibbe
Är sugen på att köra vätternrundan 2009, men om jag ska köra på fixed tål att tänkas på.

Posted: 02 Oct 2008 13:21
by PerFavore
Vore kul som f*n, skulle va på utan tvekan om det inte vore för värnplikten :(

Posted: 02 Oct 2008 15:10
by Håkan
ju mer jag läser i denna tråd desto mer sugen blir jag.
52/18 = 2,88 är kanske lagom?

Posted: 02 Oct 2008 15:27
by Hiwatt
ohm wrote:ju mer jag läser i denna tråd desto mer sugen blir jag.
52/18 = 2,88 är kanske lagom?
Blir nog perfekt. Det där är inte hela världen. en utväxling som man har fixat ca 100 mil på är att föredra. Vad jag försöker subtila in här är att många mil i sadlen nog går före rätt utväxling. det händer lite konstiga grejjer med en när man kört ett tag. Är man inte riktigt van händer det snabbare. Har man övat sig på att köra 53/13 och orkar smälla ett gäng mil på en sådan utan överdriven hunger, kramp, vätskebist och whtvr är man antagligen en hejjare på den utväxlingen...

Posted: 02 Oct 2008 16:36
by 0range
ohm wrote:ju mer jag läser i denna tråd desto mer sugen blir jag.
52/18 = 2,88 är kanske lagom?
Tycker nog att det är i lättaste laget för att köra 30 mil.
Själv föredrar jag 46/15 = 3.06.

Posted: 02 Oct 2008 17:52
by Håkan
jag tror iofs att utväxlingen är det minsta problemet just nu. måste fixa ihop rätt hoj också.

Posted: 02 Oct 2008 18:19
by diskonto
Jag tänker åka VR nästa år, och med fixklunga får jag svårt att motivera växlar. Jag tror dock sub 10 är på tok för hårt för mig. Kanske tom sub 11.

Posted: 02 Oct 2008 19:38
by NKDMS
diskonto wrote:Jag tänker åka VR nästa år, och med fixklunga får jag svårt att motivera växlar. Jag tror dock sub 10 är på tok för hårt för mig. Kanske tom sub 11.
Jag tror att tiden Sub ??, kommer att lösa sig, det måste tränas en del i vår, gärna klungkörning, då kommer det att ge sig vilken tid man själv pallar.
Men för att ha nåt att sikta på så är väl under 11 en hedervärd tid på fixed.

Posted: 02 Oct 2008 21:04
by Hiwatt
NKDMS wrote:
diskonto wrote:Jag tänker åka VR nästa år, och med fixklunga får jag svårt att motivera växlar. Jag tror dock sub 10 är på tok för hårt för mig. Kanske tom sub 11.
Jag tror att tiden Sub ??, kommer att lösa sig, det måste tränas en del i vår, gärna klungkörning, då kommer det att ge sig vilken tid man själv pallar.
Men för att ha nåt att sikta på så är väl under 11 en hedervärd tid på fixed.
låter mkt vettigt. Det e nog ganska bra om folk har ngt hum om klungkörning och sin egna dampftrampf-gefuhl innan det bär av.

Posted: 02 Oct 2008 21:09
by Fredde
Jag kommer ha 3.0 i utväxling att träna med, jag gillar det och det har vettig toppfart (60,9 :) )

/fredde

Posted: 02 Oct 2008 21:11
by Fredde
ohm wrote:jag tror iofs att utväxlingen är det minsta problemet just nu. måste fixa ihop rätt hoj också.
Jag kör på denna:
Image

:D

/Fredde

Såja, upp men namnen på listan:

1. Fredde
2. ???

Posted: 02 Oct 2008 22:14
by olebole
fredde.se wrote:
ohm wrote:jag tror iofs att utväxlingen är det minsta problemet just nu. måste fixa ihop rätt hoj också.


Såja, upp men namnen på listan:

1. Fredde
2. ???

1. Fredde
2. Olebole