Vätternrundan 2009

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
happybruce
Posts: 7
Joined: 14 Jun 2009 11:55

Post by happybruce » 14 Jun 2009 15:09

cactuz wrote:happybruce:

Mange 48/16, Fredde och Orange kom i mål kl 15:36
Telefonplan och Lelle var i mål kl 15:53
Jalle kl 15:57
Andye kl 16:41.
Pavoni (var det väl?), ArvidSvensson, Bubblan, NKDMS och cactuz: kl 19:02


Även om vi alla kanske inte gick in på lika bra tid som vissa andra så tog sig iaf ALLA runt, och det räcker för min del.
Imponerande!

adrian
Posts: 74
Joined: 26 Dec 2007 23:22

Post by adrian » 14 Jun 2009 15:15

Starkt jobbat!

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 14 Jun 2009 15:20

Finns ju minst en till fixerad cyklist härifrån om cyklade runt sjön igår också .
Hur gick det för dig Jectjonas ?
Samt hur mår zigenaren ?
--------->>><<<<--------------

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Post by jalle » 14 Jun 2009 15:22

Andye wrote:Tack för en grym helg allihopa!!!!

Synd att jag dock inte kunde hålla snabbgruppens tempo , fick släppa strax efter fagerhult och köra solo resten av rundan. Fick knäproblem med 10 mil kvar och
fick vila lite extra i Karlsborg där jag fick en hemma rullad cigarett av en tysk och
en kaffe i depån. GRYMT!! Kände mig som en kung efter det och kunde skita i knät
dom sista milen, bara harva på.

Blev för det mesta solokörning då jag inte hittade folk som låg i min fart , det var antingen långsamma cyklister eller några få snabbklungor med klubb-dräkter som
susade förbi.

Men tack vare Bubblan så hade jag Kenta i skallen och nynnade på "Just idag är jag stark" och med det ledmotivet så tog jag mig in under 12 timmar som var satt som ett litet löst mål.

Tack än en gång. :D
Härlig helg!
Palten flöt fram mest hela tiden och i slakmotorna på bortsidan av sjön var det en ren njutning att trampa. Jag hängde ju med fartdårarna så länge det gick och tror att jag sprängde 11 timmarsvallen med några snöpliga minuter men är otroligt nöjd.
Hiwatts flapjacks ver suveräna - tuggade i mig kanske 5 såna och det höll gott och väl ända in i kaklet.
Vinterturerna var till stor hjälp, både träningsmässigt, mentalt och när det gäller klungkörning (speciellt för en cykelnovis som jag). Tack för hjälpen runt allihopa, och för en kanonhelg.

/Jalle

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 14 Jun 2009 16:56

Hittade den här länken på happymtb.
http://resultatjakt.se/

Skitkul info .. Bla så passerade jag visst 1881 cyklister och blev bara passerad av 481 samt kom på plats 5625 och var 23bäst av 95hägerstens cyklister .. WOHOO !!! :D
--------->>><<<<--------------

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Post by jalle » 14 Jun 2009 17:22

Andye wrote:Finns ju minst en till fixerad cyklist härifrån om cyklade runt sjön igår också .
Hur gick det för dig Jectjonas ?
Samt hur mår zigenaren ?
Är det den Jonas som kom i mål i samma veva som mig, på fixie? I så fall gick det nog fint!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 14 Jun 2009 17:59

Jag imponeras men mest av att bubblan som med sina ¨ångest¨ lyckades! Sen undrar jag varför pekar Arvid på kuken? :)
Мясо это убийство

User avatar
cactuz
Posts: 91
Joined: 18 Oct 2008 15:18
Location: GBG

Post by cactuz » 14 Jun 2009 18:50

Ronny wrote:Sen undrar jag varför pekar Arvid på kuken? :)
Arvid försöker nog visa att han precis som riktiga superhjältar har fillingarna utanpå allt annat. Det syns dock dåligt på den bilden.

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 14 Jun 2009 18:51

Tack ska ni ha alla för en grym helg. Kul att läsa i tråden att ni har följt oss på nätet.
Vilka ska med nästa år? sub 10 fixie grupp? :wink:

Färdkost. 20st skivor lingongrova. lleverpastej/ Jordnötssmör och sylt.
Image

Jag hade förberätt mig för en randonneur runda i 22,5 km/t. Men jag kunde omöjligt låta bli att haka på dom som ville racea :wink:
Image

Trötta cykelkläder.
Image

våra sponsorer: Sidi och pripps
Image

Fredde efter 10.45 tim i grym fartvind.
Image

Så har stolt blir man efter att man har fullkontaktcyklat 300km.
Image

Jag har ingen bild på det men sverker(?) körde på träfälgar och knallgröna Vittoria Pave.
Stilpoäng från mig!

/M

Pavoni
Posts: 42
Joined: 20 Jul 2008 22:37

Post by Pavoni » 14 Jun 2009 18:56

Andye wrote:Hittade den här länken på happymtb.
http://resultatjakt.se/
Kul för oss siffernördar. Men man fick inte veta att det gick åt 6855 kcal, snitthastighet cyklad tid 27,6 km/h och snittkadensen var 84 vilket ger 54684 pedalvarv...

Jag är grymt impad av snabba gruppens tid, speciellt jämfört med min cyklade tid 10:51:34.

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 14 Jun 2009 19:42

Vi hade en liten hejarklack vid start som bestog av min flickvän och hennes kompis.
Starkt jobbat tjejer som gick upp tidigt (eller kom ni precis från krogen) för att vinka av oss. Det blev några suddiga bilder.

Image
Andye, Jonhja , Telefonplan och arvid

Image
Ryggen på Cactuz och 48/16 mitt i bild

Image
Nkdms längst till vänster och cactuz som tittar fram bakom flaggan!

Image
Bubblan och hans skägg!

Image
Lelle (coola killen i svart)

Image
Fredde(ännu en cool kille i svart)

Image
Den lyckliga ensamseglaren , faan vad fint det satt med öl och en cigg efter
300km!!!!
--------->>><<<<--------------

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 14 Jun 2009 21:10

Jävligt bra jobbat! Skön bild på fredde, körde ni alla jazz tobak inför sista sträckan eller?

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 14 Jun 2009 21:15

Puh, nu har jag landat i soffan. Tusen tack för en grymt trevlig runda! Extra tack till Cactuz som plockade upp mig när jag krampade strax efter Jönköping.

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 14 Jun 2009 21:18

ArvidSvensson wrote:Puh, nu har jag landat i soffan. Tusen tack för en grymt trevlig runda! Extra tack till Cactuz som plockade upp mig när jag krampade strax efter Jönköping.
Berätta.. låg du i diket?

Lelle
Posts: 113
Joined: 04 Jun 2008 14:27
Location: Stockholm

Post by Lelle » 14 Jun 2009 21:24

Tack allihop för det fantastiska äventyret!
Det här måste vi göra om...

/Janne

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 14 Jun 2009 21:44

Tack allihopa för sällskapet runt den där enorma sjön. Jag är mäkta imponerad av alla er som cyklade runt på 11-12 timmar! Cactuz, Arvid, NKDMS och Pavoni, det var en ära och ett sant nöje att cykla runt med er! Våra depåstopp var inte bara behagliga utan även mycket trevliga.

Jag kan rekommendera VR för alla, 1000 kr för all massage som erbjuds runt sjön är värt det. Jag passade på att ta massage av ländryggen på tre av stoppen och lite knämassage efter målgång. Fint fint! Dock skulle det nog inte skada om jag ökade mina 65 träningskilometer lite inför nästa år.

Till er hos Sönke som tvivlade på min styrkombo med barends i mitten vill jag bara säga att dessa användes flitigt under de första 10 milen. Just det!

Fredde, Orange, NKDMS, Arvid, 48/16 magnus, Pavoni, Andye, Lelle, Telefonplan, Jonhja, Cactuz: TACK!
Cogs 'n Kegs

User avatar
0range
Posts: 162
Joined: 29 May 2008 08:35
Location: Bagaregården

Post by 0range » 14 Jun 2009 21:47

Sådärja...
Nu har man landat ordentligt i soffan efter en grym helg :D

Kan nog lugnt säga att det var den grymaste cykelturen jag kört.
Turens höjdpunkter (ej rangordnat)
*Det där motlutet på 2.5km efter 150 km som jag låg å drog uppför
*Kryssningen mellan billarna i 40+ ner mot Medevi.
*De konstanta nerförsbackarna efter Karsborg.
*När man låg konstant 2dm bakom Lelles bakhjul i flera km.
*Magnus stressade min när jag förklarade att vi hade chans på 10:30 vid Hammarsundet. Det visade sig vara en ganska grov felräkning :D
*Ljudet av 15 danskar som växlar ner till lägsta växeln och tvärnitar i uppförsbacken efter Karlsborg.
*Nerräkningen av km-skyltarna och de sista 10km.
*spurtpriset vid Karlsborg som jag tog med nån meters marginal ;)
*Klungan som var helt otrolig skön att cykla med.. tack för att ni stod ut med mina tokryck.

Sub10 nästa år eller?
Asfalt: Orange Goblin
Stig: biffen
City: Peugeot

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 14 Jun 2009 21:54

Nej nej Bubblan, det är JAG som ska tacka.
Jag är fortfarande helt slutkörd i pekfingret efter alla F5-tryckningar på tidtagningen och alla minuter-per-kilometer-medelberäkningar för att veta när det var dags att börja peppra F5:an igen - så att jag fick veta först när ni hade kommit till nästa tidtagning.

Fantastiskt äventyr!

Det här är helt sjukt, antingen sitter jag hemma i Sverige och kollar på cykelrejs 350 mil bort, eller så sitter jag 350 mil bort och kollar på cykellopp i Sverige...

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 14 Jun 2009 22:10

Bubblan wrote:Till er hos Sönke som tvivlade på min styrkombo med barends i mitten vill jag bara säga att dessa användes flitigt under de första 10 milen. Just det!
Bubblan, är det den här du har kollat på: http://i149.photobucket.com/albums/s53/ ... rdbars.jpg eller är det tillfälligheter som gjort att dom liknar varandra?
Macbastard, IFBMAs president kör med en liknande setup på sin budhoj som agerar touringhoj när det behövs så det verkar vara ett koncept som funkar.

Sen alla som kört Vättern, starkt jobbat och grattis till fullföljt varv! Själv såg jag bara alla bilar med cyklar på väg till och sen på väg hem, när jag själv åkte till Munkedal t o r för en helg helt utan cyklar.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 14 Jun 2009 22:46

calavera wrote:
Bubblan wrote:Till er hos Sönke som tvivlade på min styrkombo med barends i mitten vill jag bara säga att dessa användes flitigt under de första 10 milen. Just det!
Bubblan, är det den här du har kollat på: http://i149.photobucket.com/albums/s53/ ... rdbars.jpg eller är det tillfälligheter som gjort att dom liknar varandra?
Macbastard, IFBMAs president kör med en liknande setup på sin budhoj som agerar touringhoj när det behövs så det verkar vara ett koncept som funkar.
...
Japp, det är korrekt! Det var Andye som tipsade mig om det från början, under Bud-SM. Hade nog varit perfekt om jag kört in mig själv på den kombon istället för att kränga på det i sista minuten, men det får helt klart godkänt!
Cogs 'n Kegs

Post Reply