180 Skid

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
Eric W
Posts: 1
Joined: 05 Sep 2008 14:53
Location: Lerum, Göteborg

180 Skid

Post by Eric W » 30 Sep 2008 21:34

Någon som kan och har några tips?
Jag provade första gången i kväll på slätt betonggolv.
Efter en nära-döden-upplevelse med fötterna i korgarna och ett framhjul som var på väg att glida allvärdens väg började jag fundera lite mer på tekniken.
Kommer liksom runt lite mer än 90 grader, men framhjulet vill gärna sticka i sidled.
Känns som att om man får till balansen så att inte framhjulet sticker så kommer de sista graderna av sig självt.. Är jag helt ute ock cyklar?

Så vad göra, mer tyngd framåt och riskera tokkrash om man missar eller använda höfter och ben mer och trycka i sidled?
Söker Deep V-fälgar!

eugard
Posts: 9
Joined: 27 Aug 2008 18:01

Post by eugard » 04 Oct 2008 19:32

Mer vikt fram.

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: 180 Skid

Post by 48/16 magnus » 05 Oct 2008 09:24

Eric W wrote:Någon som kan och har några tips?
Jag provade första gången i kväll på slätt betonggolv.
Efter en nära-döden-upplevelse med fötterna i korgarna och ett framhjul som var på väg att glida allvärdens väg började jag fundera lite mer på tekniken.
Kommer liksom runt lite mer än 90 grader, men framhjulet vill gärna sticka i sidled.
Känns som att om man får till balansen så att inte framhjulet sticker så kommer de sista graderna av sig självt.. Är jag helt ute ock cyklar?

Så vad göra, mer tyngd framåt och riskera tokkrash om man missar eller använda höfter och ben mer och trycka i sidled?

Börja sladda lite åt ena hållet vrid sedan om styret åt andra hållet så får du fart att skida runt.
solklart eller? :wink:

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 05 Oct 2008 10:24

jag har märkt att om man försöker använda benen och tycka till efter 90 grader så blir de lite lättare att få snärt på den så man slipper flyga över styret hela tiden.

Post Reply