Nu är de på krigsstigen...

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Nu är de på krigsstigen...

Post by ravelax » 18 Nov 2011 09:15

Även som cyklist är det besvärligt med andra cyklister som inte har lysen. Själv har jag både lysen och ringklocka (tycker det är trevligare än att hålla på och ropa på folk) Brukar också köra reflexväst, men den döljs nästan helt av min väska så bakifrån hjälper den ju inte mycket...

Jag kör Blackburn Flea-lysen, tycker de är smidiga och bra. Fästes med kardborremmar, lätt att plocka av och montera igen. Ljusstarka, och kan laddas upp med ett vanligt AA-batteri. Lite pricey kanske... Fast det är väl i stort sett alla vettiga cykellysen verkar det som.

User avatar
johan e
Posts: 330
Joined: 01 Jun 2008 13:23
Location: Malmö

Re: Nu är de på krigsstigen...

Post by johan e » 18 Nov 2011 11:42

Jag köpte de här Knogkopiorna på Kjell och de fungerar bra tycker jag, snorbilliga är de också! http://bit.ly/uG94VC

Thomas Gervard
Posts: 64
Joined: 15 Nov 2009 21:11
Location: Malmö

Re: Nu är de på krigsstigen...

Post by Thomas Gervard » 21 Nov 2011 21:45

Reflexer fram och bak på cykeln har jag svårt att se poängen med, men reflexer i hjulen (eller reflexsidor på däcken) gör sjukt stor skillnad, och ett par reflexband runt fotleden funkar ju bra åt alla håll. Just reflexer som faktiskt rör sig syns ju mångdubbelt mer.
Fast rent bötesmässigt tror jag att de skall vara fast monterade på cykeln, och inte på dig, men skit samma så länge man syns bra.

Post Reply