Ny avdelning i forumet för byggen?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by limitedlizard » 25 Oct 2011 09:39

Är det bara jag som saknar en kategori i forumet där man kan samla trådarna för byggen och pågående projekt. Som det är upplagt nu tycker jag att övriga trådar i "forumet" kväver dessa trådar och gör dem svåra att hitta om man inte besökt forumet på ett tag.

Mailade admin om detta men de var rädda att det skulle bli allt för dött, men jag tror snarare tvärt om att det kan bli en liten boost för att visa upp sitt eget bygge.

Vad tycker ni?

chrobin

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by chrobin » 25 Oct 2011 09:47

typ som "current projects" på lfss
Tycker personligen att tex lfss har lite för många undermenyer och kategorier.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Bratt » 25 Oct 2011 10:05

Vi är ju inte så många här i jämförelse med lfgss. Behövs det verkligen?

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by euskadi » 25 Oct 2011 10:15

nej det behövs ej.

User avatar
RZ-1
Posts: 1498
Joined: 27 Jul 2011 01:45
Location: Uppsala

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by RZ-1 » 25 Oct 2011 11:17

Jag tycker nästan det saknas en underrubrik för växlat.

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by limitedlizard » 25 Oct 2011 11:24

Bratt wrote:Vi är ju inte så många här i jämförelse med lfgss. Behövs det verkligen?
Jag tycker man kan döda "resor" lägga de inläggen i "forum" och sedan skapa "projekt" ...

User avatar
RZ-1
Posts: 1498
Joined: 27 Jul 2011 01:45
Location: Uppsala

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by RZ-1 » 25 Oct 2011 11:27

Ja! Projekt/Inre resor!

Perris
Posts: 117
Joined: 28 Jun 2010 21:33

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Perris » 25 Oct 2011 11:30

Är väl på gränsen att det är för få användare för ett underforum för byggen, men jag kan inte låta bli att gilla idén. Tror också att det kan öka lusten att skapa sin egen byggtråd, och det är ju alltid mysigt! Men det kanske bara är min lätt autistiska sida som talar, samma jag som ställde upp de hundratals leksaksbilarna i perfekt ordning och avstånd till varandra på furuhyllplanen från IKEA.

Koyo
Posts: 829
Joined: 23 Oct 2011 19:50
Location: Sthlm

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Koyo » 25 Oct 2011 11:50

Jag tycker att byggtrådar är bland det roligaste att läsa och om det underlättar att hitta dem så tycker jag också att det är en bra idé. Sedan har jag kanske inte hängt här så länge att jag vet hur många det finns etc så om det blir glest ska jag nog inte uttala mig om.

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by limitedlizard » 25 Oct 2011 12:34

Koyo wrote:Jag tycker att byggtrådar är bland det roligaste att läsa och om det underlättar att hitta dem så tycker jag också att det är en bra idé. Sedan har jag kanske inte hängt här så länge att jag vet hur många det finns etc så om det blir glest ska jag nog inte uttala mig om.
Det finns just nu ganska få projekttrådar de flesta ligger i en stor tråd som är omöjlig att hitta i... Det har dock skapats lite trådar under den senaste tiden och jag hoppas på att kunna få läsa fler därför hoppas jag på en sådan kategori...

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by carlhenrik » 26 Oct 2011 15:18

I dagsläget tycker jag inte det behövs fler under-forum. Blir det svinstökigt framöver kan vi fixa det. Tycker ni det är svårt att följa med i de trådar ni gillar du finns det ju två bra funktioner här:

Image

Ang. en samlad byggtråd kontra solo, så är det väl bara att starta nya egna byggrådar om det är bättre? Eller i alla fall uppmuntra andra att göra det. Det är ju ganska kul att få positiv feedback på något man pillar med.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by ArvidSvensson » 26 Oct 2011 16:22

^ Slå ihop "köpes" och "säljes" till "Köp & sälj". Den splitten var onödig. Ta bort "resor" när du ändå håller på.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by svennelainen » 26 Oct 2011 16:50

ArvidSvensson wrote:^ Slå ihop "köpes" och "säljes" till "Köp & sälj". Den splitten var onödig. Ta bort "resor" när du ändå håller på.
Och sen slår ni ihop allt i forumet FORUM så är allt klart!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Ronny » 26 Oct 2011 17:10

Tycker som Arvid att dela upp "Köp & sälj" var olyckligt speciellt för köpare.
Finns många inkl. mig som kan spontansälja en pryl till en behövande. En sådan säljare sitter inte och kollar köpsektionen.
Мясо это убийство

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Fredde » 26 Oct 2011 18:39

Jepp slå ihop köp och sälj igen.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Jonatan F » 26 Oct 2011 18:52

Tycker inte heller det är någon vidare idé. Själv kör jag "active topics" rakt över. Sjukt bra! Missar inga sköna dealar (köper iof ändå aldrig något spontant men känns bättre) Missar inget i säljes och ser alla rese-trådar. Allt utan att behöva klicka fram och tillbaka mellan underrubriker.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by limitedlizard » 26 Oct 2011 21:59

Jonatan F wrote:Tycker inte heller det är någon vidare idé. Själv kör jag "active topics" rakt över. Sjukt bra! Missar inga sköna dealar (köper iof ändå aldrig något spontant men känns bättre) Missar inget i säljes och ser alla rese-trådar. Allt utan att behöva klicka fram och tillbaka mellan underrubriker.
Det funkar ju bara om tråden du vill kika i är aktuell för tillfället, om jag t.ex. vill se när du renoverade ditt hjullager så är det inte lika lätt att hitta.

Jag gillar när det är lite struktur, att ha ett flöde för alla trådar kanske funkar om man är intresserad av allt. Men eftersom jag inte läser allt är det inget för mig.

Projekt är ju ändå en väldigt stor del av vårt gemensamma intresse till skillnad från t.ex. resor som jag absolut inte tycker förtjänar en egen kategori.

Sedan är det synd när utmärkta byggtrådar som t.ex. Obree-bygget försvinner i mängden och att de nykomligar som kommer till sidan aldrig kommer att få läsa den tråden. Det kanske inte är bästa exemplet eftersom den tråden fortfarande är aktiv och poppar upp på förstasidan lite då och då. Men på sikt så...

chrobin

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by chrobin » 26 Oct 2011 22:31

Happymtb kör ju en flik som heter "läsvärt"
Det tycker jag är en ganska bra lösning

http://happymtb.org/forum/lasvart/

Bas
Posts: 27
Joined: 04 Oct 2011 17:20
Location: Eslöv

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Bas » 26 Oct 2011 22:32

Jag håller med om att byggen borde ha en egen avdelning

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Otto » 27 Oct 2011 15:07

Eller så slår vi het sonika ihop forumet med Happy.

Post Reply