Ny avdelning i forumet för byggen?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by carlhenrik » 27 Oct 2011 16:16

chrobin wrote:Happymtb kör ju en flik som heter "läsvärt"
Det tycker jag är en ganska bra lösning

http://happymtb.org/forum/lasvart/
Vem bestämmer vad som är läsvärt?

hycken
Posts: 358
Joined: 02 Oct 2010 16:07
Location: Göteborg 414

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by hycken » 27 Oct 2011 17:12

Ronny wrote:Tycker som Arvid att dela upp "Köp & sälj" var olyckligt speciellt för köpare.
Finns många inkl. mig som kan spontansälja en pryl till en behövande.
+1 på den, slå ihop dem igen..

User avatar
RZ-1
Posts: 1498
Joined: 27 Jul 2011 01:45
Location: Uppsala

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by RZ-1 » 27 Oct 2011 17:54

Så här tycker jag.

Resor: Bort. Det är helt enkelt för lite rörelse och ämnen där.

Köp & Sälj: Slå ihop dessa igen, för köparnas skull.

Ny kategori: Projekt/Bygg. En stor del av kulturen, och väldigt inspirerande att läsa och få feedback. De redan existerande trådarna är bara de värda att samlas in och ges ut i bokform :)

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by Jonatan F » 27 Oct 2011 18:05

Tycker visserligen happy är oläsligt ostrukturerat men det här var en skön vinkel:

"Målgruppen för happy är inte i första hand personer som bara använder forum när dom vill veta hur man justerar en bakväxel eller renoverar sin framgaffel med billiga delar och sedan skiter i forumet tills nästa gång grejorna krånglar. Den kategorin användare är oftast de som blir frustrerade för att de inte hittar. Tack fan för det. Happy har mer karaktären av ett socialt nätverk, som råkar vara i forumformat, där man träffas och diskuterar cykel, livet, universum och allting. Det är ett livfullt och intensivt nätverk. Då funkar inte en kategorisering. Det blir lite som att dela upp en Pub i olika bord där man bara får diskutera ett ämne åt gången. Sitter du vid musikbordet får du inte diskutera bilar eller brudar. Så, när man slutar betrakta happy som ett vanligt forum så inser man att uppdelning är som att svära i kyrkan."
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by limitedlizard » 28 Oct 2011 01:07

Jonatan F wrote:Tycker visserligen happy är oläsligt ostrukturerat men det här var en skön vinkel:

"Målgruppen för happy är inte i första hand personer som bara använder forum när dom vill veta hur man justerar en bakväxel eller renoverar sin framgaffel med billiga delar och sedan skiter i forumet tills nästa gång grejorna krånglar. Den kategorin användare är oftast de som blir frustrerade för att de inte hittar. Tack fan för det. Happy har mer karaktären av ett socialt nätverk, som råkar vara i forumformat, där man träffas och diskuterar cykel, livet, universum och allting. Det är ett livfullt och intensivt nätverk. Då funkar inte en kategorisering. Det blir lite som att dela upp en Pub i olika bord där man bara får diskutera ett ämne åt gången. Sitter du vid musikbordet får du inte diskutera bilar eller brudar. Så, när man slutar betrakta happy som ett vanligt forum så inser man att uppdelning är som att svära i kyrkan."
Detta är en dålig bortförklaring, de har enligt mig gjort bort sig från eftersom de inte strukturerade upp det från början och nu är det kört. :wink:

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Ny avdelning i forumet för byggen?

Post by svennelainen » 30 Oct 2011 08:59

David_gbg wrote:
Detta är en dålig bortförklaring, de har enligt mig gjort bort sig från eftersom de inte strukturerade upp det från början och nu är det kört. :wink:
Att bara ha en kategori är också en struktur. Och om du frågar mig är det genialiskt.

Post Reply