Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Post by limitedlizard » 22 Oct 2011 21:25

Jag tycker det verkar som om vissa cykelwebshops främst i UK ibland skickar fel prylar medvetet och hoppas att man inte ska orka retunera dem.

- Jag beställde en Thomson Elite Inline (rak) från Wiggle och fick en Setback (böjd).

- Beställde två Pearl 9 styrstammar från Tokyofixed, fick en silver och en svart?!

- Har varit med om detta ett par gånger tidigare, då var det däck. Beställde ett par men fick en annan modell men de var ganska likvärdiga så då sket jag i att retunera.

Antingen är de bara sjukt slarviga eller så har de missat att de inte har delen i lager och bestämmer sig för att skicka en annan variant av samma pryl...?!

Är det bara jag som har otur, eller är det ngn annan som varit med om samma sak?

User avatar
Pirre The Trucker
Posts: 618
Joined: 17 Oct 2010 20:26
Location: Sthlm

Re: Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Post by Pirre The Trucker » 23 Oct 2011 08:39

Beställde två Knoglampor från England. En för fram en för bak. Fick två bak och orkade inte returnera..... :|
Bicicletta ogni giorno toglie il medico di torno
------------------------------------------------------------

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Post by Bratt » 23 Oct 2011 11:31

Det har ofta lönat sig att höra av sig för min del då dom sällan vill ha tillbaka varan dom skickat fel och skickar istället en ny. Har en vän som fick hem en dämpad MTB-gaffel som låg på runt 5000:- i butiken då han hade beställt en lvg-gaffel.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Post by jon » 23 Oct 2011 21:53

Wiggle skickade två stycken höger Time-attac pedaler till mig, nerslängda i lådan utan orginalförpackning...
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Post by merkur » 26 Oct 2011 21:12

Håller just precis nu på och dividerar med evans om varför de skickat två olika bromshandtag till mig.

Det ena är lackat i läcker rosa, och det andra är tattigt eloxerat i nåt som ska föreställa rosa, tydligen är den ena en gammal modell. som dessutom är shimmad kring styret då det är gjort för BMX eller nåt liknande, är nog närmare 22,2 idiameter och de sa 25,4.

Han som packade det måste ju ändå ha tänkt fyfan va illa det här ska se ut, jag har inte rört cykeln på en vecka nu.

Beställde även ett styre, och det såg inte heller ut som det på bilden, och är även det shimmat vilket inte framgick på sidan.

Jag är ingen cykelfetischist men man vill ju inte att det ska se ut som om man rullar runt på en "scraperbike"=)
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Re: Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Post by euskadi » 26 Oct 2011 22:34

det kan ju också vara så att killarna på lagret har det jävligt stressigt och är underbemannade?
att hålla på att tricks'a medvetet håller inte i längden och slår tillbaka förr eller senare.
...men vad vet jag

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Post by oskarwallin » 26 Oct 2011 22:51

euskadi wrote:det kan ju också vara så att killarna på lagret har det jävligt stressigt och är underbemannade?
att hålla på att tricks'a medvetet håller inte i längden och slår tillbaka förr eller senare.
...men vad vet jag
Eller tjejerna, men att hålla lagret så underbemannat att det sker misstag hela tiden vore väl ungefär lika dumt som att skicka fel grejer kan man tycka. Kanske lägger de det enstaka rosa eloxerade bromshandtaget i högen med de andra och hoppas att den som får det bara köper ett?

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: Skickar vissa cykelwebshops fel delar medvetet?

Post by limitedlizard » 27 Oct 2011 10:58

Anledningen till att jag skapade tråden är att jag fått några felaktiga prylar levererade när jag beställt cykeldelar. Handlar en del på nätet och jag har inte fått en enda felaktig pryl när jag beställt andra saker.

Post Reply