någon som köpt Bagaboos väskor?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
elin
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2010 18:50

någon som köpt Bagaboos väskor?

Post by elin » 04 Oct 2011 09:09

hallå gänget! jag heter elin och jag ska jobba på bagaboo (www.bagaboo.hu) här i ungern i dryga tre månader. min huvudsakliga uppgift är att förbättra de redan befintliga väskorna och kanske utveckla något nytt.

jag skulle blir så jevvla gla om några skulle kunna tänka sig att svara på ett frågeformulär (som helt är i mellanstadie-anda) så jag får ett hum om vad folk tycker och tänker.

jag är helt jävla lost när det gäller forum och sånt skit. så jag vet inte om man kan svara på det här? annars kan man väl skicka ett meddelande om det inte känns allt för jobbigt? typ klippa och klistra in..?

well. såhär tänker jag:

-Model och hur länge du haft det
-användningsområde (budar du? (troligast inte för det gör väl ingen eg.) bara cyklar runt och ser snygg ut?)
-hur nöjd är du? 1-10
-negativa grejer?
-positiva?
-önskemål på förbättring/förändring? (tex, tjockare paddning, annan lösning för låshållare, vattentäta dragkedjor etc.
-övrigt?

må fridens liljor kanta era cykelvägar och använd hjälm. amen.

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: någon som köpt Bagaboos väskor?

Post by ana » 04 Oct 2011 11:11

Vad roligt! Gillar ju min Bagaboo så jag svarar gärna!

-Model och hur länge du haft det
Workhorse small (troor jag), tillräckligt stor för att få plats med det mesta. Haft den i 1.5 år ca. Använt den varje dag, sommar som vinter, -25C till +35C...


-användningsområde (budar du? (troligast inte för det gör väl ingen eg.) bara cyklar runt och ser snygg ut?)
ca 1 mil varje dag i sthlm city. Har laptop och träningskläder i väskan.

-hur nöjd är du? 1-10
8

-negativa grejer?
Väskan åker lätt "runt" på sidan och in över magen, speciellt om man packat lite dåligt. Särskilt om man har en tröja/jacka av det lite glattare slaget. Kan dock inte komma på någon väska som är bättre...

Huvudremmen har en klämma som man ska sätta fast på "huvudremmen", det som blir över liksom. Denna klämma sitter på tok för löst och lossnar ofta för mig. Speciellt när man har tom väska och det blir som en ögla av hela skiten som drar ur klämman titt som tätt.

-positiva?
Snygg och slittålig. Haft sjuukt tunga grejer i väskan och den har aldrig knorrat. :) Cyklat mycket i regn och innehållet har aldrig blivit blött, trots avsaknad av skärmar.

-önskemål på förbättring/förändring? (tex, tjockare paddning, annan lösning för låshållare, vattentäta dragkedjor etc.
Det ska inte vara för mycket lull lull som inte går att ta bort/välja bort.

pettermagnus
Posts: 205
Joined: 05 Oct 2009 09:24
Location: Stockholm

Re: någon som köpt Bagaboos väskor?

Post by pettermagnus » 04 Oct 2011 12:06

-Model och hur länge du haft det
Workhorse medium, har haft den ett halvår

-användningsområde (budar du? (troligast inte för det gör väl ingen eg.) bara cyklar runt och ser snygg ut?)
jag brukar cykla till jobbet med den 15km enkel resa, med blandat innehåll. ser mest ful ut när jag cyklar dock

-hur nöjd är du? 1-10
7

-negativa grejer?
I början när jag använde väskan gillade jag dne inte alls, det "undre" hörnet skavde i ryggen och jag tyckte inte jag kunde ställa in den bra.

Kan fortfarande ibland beroende på packning ha lite problem att ställa in väskan.

-positiva?
Jag gillar väskan för det mesta nu, känns bra att den har en extra stödrem.

Annars håller jag med ana

-önskemål på förbättring/förändring? (tex, tjockare paddning, annan lösning för låshållare, vattentäta dragkedjor etc.
Jag tror jag skulle vilja kunna förflytta "spännet" i förhållande till remmen den sitter fast på, nu känns det som att jag ofta tycker att det hamnar för högt upp mot halsen..

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: någon som köpt Bagaboos väskor?

Post by Hampan » 04 Oct 2011 12:38

-Model och hur länge du haft det
Standard messenger XL, 1år.
-användningsområde (budar du? (troligast inte för det gör väl ingen eg.) bara cyklar runt och ser snygg ut?)
Budar inte, pendel/fritidshojar.
-hur nöjd är du? 1-10
8
-negativa grejer?
Shoulderpaden glider ner allt som oftast, eftersom väskan är stor och kan packas tungt hade det varit kanon med samma pading som på workhorsen. Någon ny och lite smidigare/enklare lösning på att korta-förlänga axelremmen snabbt med en hand hade varit bra.
Leveranstiden, men det kanske ni har sett över redan.
-positiva?
Den gör vad den ska, snygg är den med!

Tar mig friheten att ta bort bom två sista frågorna eftersom jag redan klämt in allt :)
_____________
Fista STHLM

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Re: någon som köpt Bagaboos väskor?

Post by bruse » 04 Oct 2011 12:43

-Model och hur länge du haft det
* Workhorse medium 3-4 år tror jag

-användningsområde (budar du? (troligast inte för det gör väl ingen eg.) bara cyklar runt och ser snygg ut?)
* Klart det finns bud! Men inte jag, har när jag pendlar åker å handlar eller reser.

-hur nöjd är du? 1-10
* 8

-negativa grejer?
* kardborren för att hålla locket stängt tog slut förra året, hade då en sömmerska i huset
* bakljusöglan sitter för långt ned, ställer jag väskan på marken kommer den under hela väskans tyngd och blir krossad

-positiva?
* resten! rymlig, tillräckligt stor, större så hade jag bara fyllt med mer
* sitter bekvämt på ryggen, särskilt när den är fullpackad 8tom hänger den som en fånig påse och är obekväm)
* tog med laptophållare, helt suveränt å få med sig datorn

-önskemål på förbättring/förändring? (tex, tjockare paddning, annan lösning för låshållare, vattentäta dragkedjor etc.
* låshållarbygeln för stor, fick tajta med silvertejp
* fler fästen för baklampa som inte hamnar under väskan
* hållbarare kardborrband eller placerade så de är lätta att byta ut för sykunnig

-övrigt?
* schysst att få n personlig med egen design och färg

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: någon som köpt Bagaboos väskor?

Post by Jonis! » 04 Oct 2011 14:24

-Model och hur länge du haft det
Workhorse, den som är strax under 40L, medium? haft den sen modellen kom.. typ 5år i vår/vinter?
-användningsområde (budar du? (troligast inte för det gör väl ingen eg.) bara cyklar runt och ser snygg ut?)
har den till allt typ. pendlar, handlar, reser. man får ner rätt många bärs i den ;)
-hur nöjd är du? 1-10
typ 8, om man inte jämför med ryggsäck..
-negativa grejer?
kardborrebandet äter tofsen till dragkedjan, bygelhållaren, kläder när man öppnar den etc.
bakljusöglan är typ kass.
känns som rem-låsnings beslaget glider upp rätt ofta, jag är rätt smal, kanske inte är helt optimalt.
bygellåshållaren passar inte så bra med ett mini ulock.
får skav av nedersta hörnet av ryggstoppningen om jag packar den dumt och går med den.
-positiva?
allmänt trevlig och prisvärd, tål massor med stryk. bekväm även smockfull med tunga prylar så länge man sitter på cykeln.
-önskemål på förbättring/förändring? (tex, tjockare paddning, annan lösning för låshållare, vattentäta dragkedjor etc.
annan lösning än kardborreband hade varit nice..
öglor för att fästa typ spännband på ett vettigt sätt, nu använder jag helst min boblbee när jag ska ta något stort på ryggen.
förlängningsband till locket skulle vara trevligt
-övrigt?
sökes: nervex bangaffel.

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: någon som köpt Bagaboos väskor?

Post by pjocke » 04 Oct 2011 14:27

-Model och hur länge du haft det Workhorse M, svart med röd insida som är snyggast i EU. Beställde en L men fick en M och är rätt glad för det, för den är precis lagom stor. Har haft den sedan mars 2010.

-användningsområde Transportera saker, typ kläder och skor till och från jobbet, gymmet, etc, men främst att se ball ut så klart.

-hur nöjd är du? 1-10 9

-negativa grejer? X-strappen stryper mig, spännet på axelremmen glider upp lite om man går med väskan istället för cyklar.

-positiva? Hög kvalitet, snygg design, luktar gott. Remmen under armhålan är guld.

-önskemål på förbättring/förändring? Nej

-övrigt? Jag vill ha ett fodral till min Macbook Air, typ som iPad sleeven.

Lycka till och ha så kul!

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: någon som köpt Bagaboos väskor?

Post by abacaxi » 04 Oct 2011 15:38

-Model och hur länge du haft det
standard medium enligt butiken men jag tror det är en small jag fått, två veckor
-användningsområde (budar du? (troligast inte för det gör väl ingen eg.) bara cyklar runt och ser snygg ut?)
12km x 2 pendling. budar inte men "privatbudar" många ärenden dagligen i city, inga tunga grejer.
-hur nöjd är du? 1-10
8
-negativa grejer?
lite jobbigt att den är så stor i botten eventuellt, svårt att få böcker och laptops att stå upp, lägger sig gärna och petar mig i ryggen. (jo jag vet att det finns extra fack och sånt att beställa men jag köpte över disk)
-positiva?
-önskemål på förbättring/förändring?
pettermagnus wrote:Jag tror jag skulle vilja kunna förflytta "spännet" i förhållande till remmen den sitter fast på, nu känns det som att jag ofta tycker att det hamnar för högt upp mot halsen..
+1 på den, eller att låta remmen gå bakom på något sätt så det inte trycker och gör ont i nyckelbenet när det glider upp.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Post Reply