Fixed i Göteborg

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 20 Sep 2011 14:40

Mitt herrskap.

Jag bor i Göteborg och jag cyklar ofta. Jag gillar att pressa järnet genom Nordstan och skidda i parkeringshus. Jag älskar att köra turer ut mot havet och jag hatar att stå med fötterna i backen. Jag cyklar gärna inne i stan men jag gillar också att ligga och glida på småvägar. När jag kör är jag oftast ute i 3-4 timmar, ibland mer. Merparten av tiden kör jag med en polare men ibland är det även soft att glida runt själv och fundera på livets stora gåta eller varför jag inte fick pizzasallad sist jag åt deg.

Sedan April 2011 är jag inflyttad till innerstaden och jag har sedan den dagen cyklat fixed ungefär 3-4 gånger i veckan. När jag inte kör fixed borrar jag landsväg tillsammans med cykelklubben.

Men...! Min fråga är vart håller ni andra hus, vart är alla marodörer och crews? Det enda jag känner till är torsdagstur.

Lay it out så man får lite bättre koll :)



(Ja jag är ny på forumet)
Last edited by Xorgproirl on 20 Sep 2011 16:18, edited 1 time in total.
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Fixed i Göteborg

Post by Bompet » 20 Sep 2011 15:03

Jag tror problemet är att du cyklar i Nordstan...
Image

toothkillah
Posts: 18
Joined: 20 Sep 2011 15:18
Location: Göteborg

Re: Fixed i Göteborg

Post by toothkillah » 20 Sep 2011 15:25

Jag är i samma situation. Jag cyklar själv så ofta jag kommer ifrån tjejen och alla andra måsten. Vore kul att haka på då det kan bli lite segt att hojja själv i längden!
Bor uppe på Guldheden och cyklar rätt mycket centralt.

Såg något om eventet Svart katt som är först i Oktober...

(Ja, jag är också ny på forumet)

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Fixed i Göteborg

Post by Otto » 20 Sep 2011 15:37

Vet inte vilka du letar efter? De flesta cyklister jag känner använder sin cykel som transportmedel inne i stan eller som träning/tävlingsredskap utanför stan. Ingen av dom håller på att "kötta" inne i stan och framför allt inte inne i Nordstan, då det låter urbota dumt.

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 20 Sep 2011 15:42

Bompet wrote:Jag tror problemet är att du cyklar i Nordstan...
Jag ogillar sådana här kommentarer... Vad jag försöker säga är att jag cyklar överallt och det är lite konstigt att man knappt ser någon. Det hade helt enkelt varit kul att köra med annat folk ibland.
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Fixed i Göteborg

Post by Otto » 20 Sep 2011 15:49

Xorgproirl wrote:
Bompet wrote:Jag tror problemet är att du cyklar i Nordstan...
Jag ogillar sådana här kommentarer... Vad jag försöker säga är att jag cyklar överallt och det är lite konstigt att man knappt ser någon. Det hade helt enkelt varit kul att köra med annat folk ibland.
Då är det ju ganska dumt att framställa sig som en "marodör" som du själv beskriver det. Man vinner ju inge sympatipoäng där. Varför testar du inte helt enkelt Torsdagsrundorna som du nämner.

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Fixed i Göteborg

Post by Bompet » 20 Sep 2011 16:03

Xorgproirl wrote:
Bompet wrote:Jag tror problemet är att du cyklar i Nordstan...
Jag ogillar sådana här kommentarer... Vad jag försöker säga är att jag cyklar överallt och det är lite konstigt att man knappt ser någon. Det hade helt enkelt varit kul att köra med annat folk ibland.
Det var inte meningen att vara tyken. Men jag tror (som jag kanske något klumpigt antydde) att du får leta på andra ställen än mitt i centrum. Själv tycker jag att gbg fullkomligt dräller av cyklister, men du ser dem inte mitt i stan därför att det är inte speciellt festligt att cykla där. Jag vet. Jag jobbar i Nordstads-komplexet och det är inte de sista minuterna av min morgonpendling som är njutbara. Och som Otto sa så har du ju redan svaret. Häng med på en Torsdagsunda!

Och kanske bör du också fundera på det här med skinn på näsan. Det här är inte happy, men du får nog vara beredd på lite mothugg...
Image

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 20 Sep 2011 16:16

Bompet wrote:
Xorgproirl wrote:
Bompet wrote:Jag tror problemet är att du cyklar i Nordstan...
Jag ogillar sådana här kommentarer... Vad jag försöker säga är att jag cyklar överallt och det är lite konstigt att man knappt ser någon. Det hade helt enkelt varit kul att köra med annat folk ibland.
Det var inte meningen att vara tyken. Men jag tror (som jag kanske något klumpigt antydde) att du får leta på andra ställen än mitt i centrum. Det är inte speciellt festligt att cykla där. Jag vet. Jag jobbar i Nordstads-komplexet och det är inte de sista minuterna av min morgonpendling som är njutbara. Och som Otto sa så har du ju redan svaret. Häng med på en Torsdagsunda!
Som sagt, jag cyklar verkligen överallt. Ibland inne i stan och ibland långt utanför. Ni hakar upper för mycket på att jag gör som jag vill och ibland genar genom nordstan. Varför inte liksom, så lever och tänker jag. Men ta det lugnt, jag är inte ute efter att bråka! Sen hur ni tycker att jag framställer mig det bryr jag mig inte om.

Får se om jag vågar hakar på en torsdagstur då, nu blir man väl halshuggen.
West Coast Ridaz #babfcgfta

Livsfarlig Ledning
Posts: 159
Joined: 09 Nov 2009 05:51
Location: Stockholm, Solna

Re: Fixed i Göteborg

Post by Livsfarlig Ledning » 20 Sep 2011 16:38

Välkommen hit och till stan! Du kommer inte att bli halshuggen och det är helt rätt tänkt att kasta ut en krok för att se om folk är sugna på att kötta eller vad man nu vill.
Jag tycker du helt klart ska dyka upp på Svart Katt 2011. Där kommer du garanterat träffa en hel drös fixedmänniskor. Har du inte kört innan kan jag lova att det är det roligaste som händer på fixieåret.

Vilken klubb kör du lvg med?

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by TJ Mackey » 20 Sep 2011 17:47

Malmö revisited? 60%?

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 20 Sep 2011 19:01

Otto wrote:
Xorgproirl wrote:
Bompet wrote:Jag tror problemet är att du cyklar i Nordstan...
Jag ogillar sådana här kommentarer... Vad jag försöker säga är att jag cyklar överallt och det är lite konstigt att man knappt ser någon. Det hade helt enkelt varit kul att köra med annat folk ibland.
Då är det ju ganska dumt att framställa sig som en "marodör" som du själv beskriver det. Man vinner ju inge sympatipoäng där. Varför testar du inte helt enkelt Torsdagsrundorna som du nämner.
Jag har aldrig sagt att jag är en marodör. Däremot ställde jag en fråga, där jag krast fråga vart alla som kör fixie håller hus och där jag valde orden "marodör" och "crew". Måste vi bjäbba som två små flickor om det?
toothkillah wrote:Jag är i samma situation. Jag cyklar själv så ofta jag kommer ifrån tjejen och alla andra måsten. Vore kul att haka på då det kan bli lite segt att hojja själv i längden!
Bor uppe på Guldheden och cyklar rätt mycket centralt.

Såg något om eventet Svart katt som är först i Oktober...

(Ja, jag är också ny på forumet)
Det finns alltså fler, gött!
Livsfarlig Ledning wrote:Välkommen hit och till stan! Du kommer inte att bli halshuggen och det är helt rätt tänkt att kasta ut en krok för att se om folk är sugna på att kötta eller vad man nu vill.
Jag tycker du helt klart ska dyka upp på Svart Katt 2011. Där kommer du garanterat träffa en hel drös fixedmänniskor. Har du inte kört innan kan jag lova att det är det roligaste som händer på fixieåret.

Vilken klubb kör du lvg med?
Skönt svar! Jag planerar att köra Svart Katt, det är bokat sedan en lång tid tillbaka. Jobbar stenhårt på lokalkännedom, med andra ord Nordstan med omnejd :)

Skall som jag sade innan försöka komma med på någon torsdagstur. F.ö. kör jag med HCK.

peace
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 20 Sep 2011 19:09

toothkillah wrote:Jag är i samma situation. Jag cyklar själv så ofta jag kommer ifrån tjejen och alla andra måsten. Vore kul att haka på då det kan bli lite segt att hojja själv i längden!
Bor uppe på Guldheden och cyklar rätt mycket centralt.

Såg något om eventet Svart katt som är först i Oktober...

(Ja, jag är också ny på forumet)
Du får haka på mig och polaren eller vice versa. Vi kör verkligen överallt. Ibland står vi stilla och övar barspin och ibland är vi ute på tour. Det blir var det blir liksom, vi möts upp, bestämmer vilket håll vi ska köra sen kör vi. Enkelt, kul och jäkligt roligt! Mycket skitsnack blir det iaf, det kan jag lova!
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
adamj5
Posts: 53
Joined: 18 Nov 2010 19:15
Location: 412 (benmuskler)

Re: Fixed i Göteborg

Post by adamj5 » 20 Sep 2011 19:32

Vart i innerstan bor du? Jag är också sugen på att dra ut en sväng någon dag.

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 20 Sep 2011 19:35

adamj5 wrote:Vart i innerstan bor du? Jag är också sugen på att dra ut en sväng någon dag.
Linné och du är absolut välkommen. Har ingen bra jacka för "cykelglid" i regn och rusk ännu, men när vädret håller upp är jag ute.
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Fixed i Göteborg

Post by Otto » 21 Sep 2011 08:07

Xorgproirl wrote:
Otto wrote:
Xorgproirl wrote:
Bompet wrote:Jag tror problemet är att du cyklar i Nordstan...
Jag ogillar sådana här kommentarer... Vad jag försöker säga är att jag cyklar överallt och det är lite konstigt att man knappt ser någon. Det hade helt enkelt varit kul att köra med annat folk ibland.
Då är det ju ganska dumt att framställa sig som en "marodör" som du själv beskriver det. Man vinner ju inge sympatipoäng där. Varför testar du inte helt enkelt Torsdagsrundorna som du nämner.
Jag har aldrig sagt att jag är en marodör. Däremot ställde jag en fråga, där jag krast fråga vart alla som kör fixie håller hus och där jag valde orden "marodör" och "crew". Måste vi bjäbba som två små flickor om det?
Nä, det tycker jag inte att vi behöver. Det är kanske bara jag som är en gubbe som inte riktigt identifierar mig med "marodör" eller känner att jag tillhör ett "crew".
Däremot så tillhör jag en klubb (KCR) som anordnar många cykelrelaterade grejer. Nu senast hade vi yard sale i våran klubblokal på tredje lång. Vi anordnar även roller race och om du var i stan då, cykelfestival på Lagerhuset. Där har du några exempel på ställen där man kan träffa likasinnade på. Det kommer säkert att dyka upp fler grejer nu i höst och vinter som kommer annonseras här. Kom gärna på dom.

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 21 Sep 2011 08:44

Otto wrote:
Xorgproirl wrote:
Otto wrote:
Xorgproirl wrote:
Bompet wrote:Jag tror problemet är att du cyklar i Nordstan...
Jag ogillar sådana här kommentarer... Vad jag försöker säga är att jag cyklar överallt och det är lite konstigt att man knappt ser någon. Det hade helt enkelt varit kul att köra med annat folk ibland.
Då är det ju ganska dumt att framställa sig som en "marodör" som du själv beskriver det. Man vinner ju inge sympatipoäng där. Varför testar du inte helt enkelt Torsdagsrundorna som du nämner.
Jag har aldrig sagt att jag är en marodör. Däremot ställde jag en fråga, där jag krast fråga vart alla som kör fixie håller hus och där jag valde orden "marodör" och "crew". Måste vi bjäbba som två små flickor om det?
Nä, det tycker jag inte att vi behöver. Det är kanske bara jag som är en gubbe som inte riktigt identifierar mig med "marodör" eller känner att jag tillhör ett "crew".
Däremot så tillhör jag en klubb (KCR) som anordnar många cykelrelaterade grejer. Nu senast hade vi yard sale i våran klubblokal på tredje lång. Vi anordnar även roller race och om du var i stan då, cykelfestival på Lagerhuset. Där har du några exempel på ställen där man kan träffa likasinnade på. Det kommer säkert att dyka upp fler grejer nu i höst och vinter som kommer annonseras här. Kom gärna på dom.
Ett crew behöver inte ha en negativ klang, tvärt om, det är skönt att hänga med folk som har samma förkärlek som en själv. Det låter absolut som att det händer en del saker i stan och jag skall vara mer uppmärksam framöver. Antar att ni postar de flesta eventen här på FG.se?

Sen börjar jag förstå varför jag uppfattas som en ligist (kom inte på ett bättre ord). Jag är nog mer för det här att vara ute och 'leka' med min fixie. Riktig träning får jag med racerhojen och det medför såklart att jag istället ränner runt i stan och våra kära förorter för att leta spots.

Då gräver vi ner stridsyxan med andra ord :lol: ;)
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: Fixed i Göteborg

Post by Jonas414 » 21 Sep 2011 12:35

jag har kört, anordnat och deltagit i massa "event"...jag lessnade och köpte bil...så alla ni fixie-lycra-pendlarcyklister, game on! :twisted:

toothkillah
Posts: 18
Joined: 20 Sep 2011 15:18
Location: Göteborg

Re: Fixed i Göteborg

Post by toothkillah » 21 Sep 2011 15:53

Xorgproirl wrote:
toothkillah wrote:Jag är i samma situation. Jag cyklar själv så ofta jag kommer ifrån tjejen och alla andra måsten. Vore kul att haka på då det kan bli lite segt att hojja själv i längden!
Bor uppe på Guldheden och cyklar rätt mycket centralt.

Såg något om eventet Svart katt som är först i Oktober...

(Ja, jag är också ny på forumet)
Du får haka på mig och polaren eller vice versa. Vi kör verkligen överallt. Ibland står vi stilla och övar barspin och ibland är vi ute på tour. Det blir var det blir liksom, vi möts upp, bestämmer vilket håll vi ska köra sen kör vi. Enkelt, kul och jäkligt roligt! Mycket skitsnack blir det iaf, det kan jag lova!
Det låter grymt! Vi får styra upp nått innan det värsta höstrusket nu då.

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Fixed i Göteborg

Post by Indurain » 21 Sep 2011 15:56

Xorgproirl wrote:men när vädret håller upp är jag ute.
Då blir det väl inte bli alltför många cykeldagar/år i den regnhålan ? :wink:
Last edited by Indurain on 21 Sep 2011 16:36, edited 1 time in total.
Rule #242 - More is good ... all is better.

Perris
Posts: 117
Joined: 28 Jun 2010 21:33

Re: Fixed i Göteborg

Post by Perris » 21 Sep 2011 16:35

Hata Göteborg, här flyttar man precis hit med oväxlad cykel i hopp om många härliga cykelturer i lagomt höstiga dagar gärna med lätt havsutsikt och lagom bris men det är ju bara tre tillstånd att välja på, spöregn, orkanblåst eller uppförsbacke a.k.a. vägg.

//Djupt besviken Örebroare.


Nåja. :) För övrigt ger jag mig också gärna ut och cyklar någon dag, min cykel fungerar dock varken som något jätteseriöst träningsredskap eller någon slags mortel för tanter i innerstan. Men jag älskar att cykla och gör det så ofta jag kan. Har dock enbart hunnit med en tur ut mot havet, men det var fantastiskt! Ska försöka mig på någon torsdagsrunda kanske.

Post Reply