Jacka som håller?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Jacka som håller?

Post by Bompet » 20 Sep 2011 08:05

Nils wrote:Men jag hade nog kört denna: http://www.endura.co.uk/Product.aspx?de ... rod_id=141
Jepp, that's one horny jacket. men dubbelt så dyr.
Image

User avatar
Aera
Posts: 79
Joined: 01 Jul 2010 22:18
Location: Stockholm

Re: Jacka som håller?

Post by Aera » 20 Sep 2011 08:24

snarkus wrote:
Aera wrote:...
Jag köpte en Norrøna för några år sedan men har inte varit supernöjd med kvalitén. Någon söm som gett sig, extremt känsligt "ytterskal", och den är numera inte riktigt vattentät kring axlel/skuldetpartiet trots omimpregnering.
Aha, vad är det för jacka? Jag har visserligen bara erfarenheter från deras nyare plagg, < 2 år gamla. Men de kanske ger ser efter ett tag? Inte som en fin Fjällräven med G1000 och Greenland wax som håller i 100 år.

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Jacka som håller?

Post by Xorgproirl » 20 Sep 2011 08:30

K-dregg wrote:
Bratt wrote:http://swrve.co.uk/hoodie.html

han kört med min i två år nu och inte en söm har gått. Är sugen på att skaffa en ny. Dom har gjort lite uppgraderingar sen jag fick min.
Lånar tråden lite grann.. Hur är ventilationen i swrve hoodien? Jag behöver något som inte blir en enmans bastu efter tjugo minuter..

Sen kan jag rekomendera Endura.. Har en anorak som jag haft i typ åtta år och den hänger fortfarande med. Väldigt bra kvalitet..

Intressant fråga, undrar också hur passformen är? Vad har du själv för storlek på jackan och hur stor 'kroppsmassa har du' - dåligt ordval :P

Jag är 180 cm och väger dryga 78 pannor. Skulle tippa att M är rätt storlek.
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Jacka som håller?

Post by snarkus » 20 Sep 2011 08:36

Aera wrote:
snarkus wrote:
Aera wrote:...
Jag köpte en Norrøna för några år sedan men har inte varit supernöjd med kvalitén. Någon söm som gett sig, extremt känsligt "ytterskal", och den är numera inte riktigt vattentät kring axlel/skuldetpartiet trots omimpregnering.
Aha, vad är det för jacka? Jag har visserligen bara erfarenheter från deras nyare plagg, < 2 år gamla. Men de kanske ger ser efter ett tag? Inte som en fin Fjällräven med G1000 och Greenland wax som håller i 100 år.
Lofoten tror jag den heter, med Primaloft-foder. Tror jag köpte den vinter 2008-2009.

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Re: Jacka som håller?

Post by euskadi » 21 Sep 2011 20:14

tack till alla er 8st som PM:ade och visade intresse. jackan är tyvärr skickad till, förmodligen, världens just nu lyckligaste man.

erikstraightup
Posts: 116
Joined: 13 Feb 2010 12:25
Location: Bagarmossen

Re: Jacka som håller?

Post by erikstraightup » 22 Sep 2011 00:23

Jonatan F wrote:under armour

Under Armour är typ amerikas svar på Craft, har funnits en massa år, men har först dom senaste 5 åren börjat komma mer till europa, helt ok saker.
Freedom will be defended...at the cost of civil liberties.




www.RUCKUS.se

Post Reply