Ruben Fixed Gear

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 10:42

Tjena,

Ny här på forumet och detta blir mitt första inlägg.

Jag har under många år funderat på att starta lite verksamhet och starta upp lite cykelförsäljning.

Har fått en liten förfrågan om att kränga Ruben Fixed Gear hojar men har inte så mycket kött på benen gällande detta märke.

Har någon av er något att dela med er av gällande Ruben och deras cyklar? Estetiskt ser dem klockrena ut och jag tänker mig att det inte bör vara jätte svår sålt mot rätt målgrupp till rätt pris.

Exempel:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Spec:
•Frames- Cr-mo 4130 double butted
•Front Forks- Cr-mo 4130
•Cranks-Rubenset Aluminum Alloy 44T
•Chainwheel- Fixed:18T Free: 18T
•BB set-FSA
•Hubs-Ruben sealed Bearings
•Rim-700C:43mm deep 32H Aluminum Alloy double Wall
•Tires-700X25C Head Set: Neco Bearings
•Chain-KMC 1/2"x 1/8"
•Spokes-Stainless Handlebar- Rubne Alloy
•styrstam: Ruben CNC Alloy
•Pedal-VP aluminum Saddle-Ruben Chammy Leather
•Seat Posts-Ruben alloy 27.2 X 300mm
•Weight: 9,5kg

Fixed Gear Bikes For Everyone.

Tack på förhand.

//Daniel
Last edited by donkii on 07 Sep 2011 12:19, edited 2 times in total.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Bratt » 07 Sep 2011 11:36

Stylish with colorful design by your self....
<- Var det första jag hittade. Inget om några komponenter. Att dom inte nämner något om detta tolkar jag som att deras målgrupp inte bryr sig om vad som sitter på. Cro-mo stål och gjorda i taiwan.

Jag skulle säga att du kommer att ha konkurrens från IDbike, mybike och create. Alla gör cyklar för dom som i första hand vill ha cyklar som matchar handväskan... eller dom nya skorna. Eller nått annat.

Går säkert att cykla på men så gör även en cykel för 500 från biltema.

donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Re: Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 12:24

Bratt wrote:
Stylish with colorful design by your self....
<- Var det första jag hittade. Inget om några komponenter. Att dom inte nämner något om detta tolkar jag som att deras målgrupp inte bryr sig om vad som sitter på. Cro-mo stål och gjorda i taiwan.

Jag skulle säga att du kommer att ha konkurrens från IDbike, mybike och create. Alla gör cyklar för dom som i första hand vill ha cyklar som matchar handväskan... eller dom nya skorna. Eller nått annat.

Går säkert att cykla på men så gör även en cykel för 500 från biltema.
Visst är det som du säger, målgruppen är dem som mer bryr sig om utseendet på hojen än själva komponenterna. Men det är också därför jag tror att det kan lyckas bra. För att bygga en stabil verksamhet måste jag rikta mig mot en större målgrupp och rent instinktivt är det fler som köper en cykel efter utseende än pga. komponenterna som sitter på, rätta mig gärna om jag har fel.

En prisbild på 3500kr för en sådan hoj känns rätt i kurs, för en 500:- på Biltema får du inte en speciellt vacker hoj. Dessa ser coola ut och kommer att dra ett par blickar till sig, och det är väl vad det handlar om för dem som köper en sådan hoj?!

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Viggen » 07 Sep 2011 12:53

Är detta dinscooter/cykel by me 2.0? Läs den här tråden först och om du tror att din idé kommer slå, kör i vind:
viewtopic.php?f=1&t=5630&

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Bratt » 07 Sep 2011 13:34

3500... det låter helt okej om cykeln håller och inte börjar rosta. Men jag skulle rikta dig till något prylforum om du vill ha respons från din målgrupp för här är den inte som du kanske märkt.

Så nu räcker det tycker jag. Smygreklam är inte uppskattat här och den här tråden håller på att passera den gränsen. Om du vill visa vad du har att sälja så skapa en tråd i köp och sälj.

donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Re: Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 13:45

Viggen wrote:Är detta dinscooter/cykel by me 2.0? Läs den här tråden först och om du tror att din idé kommer slå, kör i vind:
viewtopic.php?f=1&t=5630&
Jag fick en förfrågan, ställde frågan på det enda fixieforumet jag kände till eftersom jag inte själv har någon erfarenhet av dessa cyklar.

Jag tycker personer på ett forum likt detta borde vara positiva till att fixiekulturen kan nå fler till ett rimligt pris än att slå ned på idéer och försök till att breda ut den.

Jag ser inte RUBEN som något high-end märke, utan som ett insteg att få äga en cool instegsmodell på fixiefronten. Blir man hooked så säljer man den och blir komponentnörd som de andra på detta forum.

Allt handlar om cash och kostar det mindre blir det tillgängligt för fler.

Bike by me, där väljer man färger själv? Det har man inte möjlighet via det jag fått förfrågan om. Där finns det ca. 25 olika färgkombinationer att välja mellan och 5st olika modeller och priset kommer att vara ca. 3500-4000kr. Inte 6000kr som på bike by me.

Tack för tråd tipset!

//D

donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Re: Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 13:50

Bratt wrote:3500... det låter helt okej om cykeln håller och inte börjar rosta. Men jag skulle rikta dig till något prylforum om du vill ha respons från din målgrupp för här är den inte som du kanske märkt.

Så nu räcker det tycker jag. Smygreklam är inte uppskattat här och den här tråden håller på att passera den gränsen. Om du vill visa vad du har att sälja så skapa en tråd i köp och sälj.

Du får ursäkta att jag vänder mig till ett Fixieforum med en Fixieaffärsidé. Men visste jag att det bara fanns komponentnördar som kollar vem som kan lägga mest pengar och vara otrevligast så hade jag aldrig vänt mig hit.

Sen vet jag inte riktigt hur jag skulle ha märkt att målgruppen inte finns här i och med att ni är hela två stycken som skrivit till mig, men du kanske är representant för alla här?

Hur kan något vara smygreklam när jag varken har ett företag startat ännu, ingen webbsida att presentera eller ens ett produktblad? Jag har inte ens något att sälja.

Det står inte någonstans när man registrerar sig att man ska vara mycket insatt och ha stor kunskap och dyra grejer att diskutera om man ska registrera sig här.

Den gräns som är passerad är ditt sätt att bemöta nya medlemmar, jag hoppas verkligen att du inte företräder resten av de registrerade på detta forum, för då finns ett problem.

Jag ber om ursäkt för att jag ställde en fråga på detta forum om något som jag inte vet så mycket om men vill lära mig mer om. Sorry!
Last edited by donkii on 07 Sep 2011 14:16, edited 1 time in total.

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Hampan » 07 Sep 2011 14:15

donkii wrote:
Viggen wrote:Är detta dinscooter/cykel by me 2.0? Läs den här tråden först och om du tror att din idé kommer slå, kör i vind:
viewtopic.php?f=1&t=5630&
Jag tycker personer på ett forum likt detta borde vara positiva till att fixiekulturen kan nå fler till ett rimligt pris än att slå ned på idéer och försök till att breda ut den.

Jag ser inte RUBEN som något high-end märke, utan som ett insteg att få äga en cool instegsmodell på fixiefronten. Blir man hooked så säljer man den och blir komponentnörd som de andra på detta forum.

Allt handlar om cash och kostar det mindre blir det tillgängligt för fler.
Vill hiphopare att alla ska börja rappa? Vill frimärkssamlaren att hela världen ska börja samla på frimärken? Vill H.A. att alla ska köra mc och skjuta raketgevär? Vill... o.s.v.
Jag tror inte att så många här på forumet är speciellt intresserade av att precis alla ska börja cykla fastnav. Dom flesta som köper dessa billiga clown-cyklar är oftast inte dom som hänger eller kommer hänga här. Merparten av forumets medlemmar byggde nog sin första fastnavshoj själv av en gammal Peugeot-räser och en budget på tusen spänn, delvis för att just skruvandet och letandet är nästan en lika stor del av grejen som färden från punkt A till B. Är man bara intresserad av looken köper man en bikebyme, gömmer sig bakom ett par raybans och är lite för cool/nervös för att morsa på andra cyklister man möter på stan, och man hänger definitivt inte här, för kullager och kedjelinjer är skittrist.
Nu hårddrar jag det såklart, jag har både färgglada grips och solglasögon, men jag tror ändå att det här är helt fel forum för dessa cyklar.
Är man seriöst intresserad så är man såklart väldigt välkommen här hur lite eller mycket man än kan eller äger, men vill man bara kränga grejer man inte vet nåt om får man nog vänta sig att det blir lite kärva kommentarer.
_____________
Fista STHLM

User avatar
boffe
Posts: 672
Joined: 11 Oct 2010 18:12
Location: Stockholm

Re: Ruben Fixed Gear

Post by boffe » 07 Sep 2011 14:36

Håller med Hampan. Vi är inte riktigt rätt målgrupp för en färdigbyggd fixie. Här kan man knappt sälja en komplett cykel till någon (har någon någonsin lyckats?). Folk sliter den i bitar. Det du kan sälja här är färdiga hjulpar för runt 1000-1500 och då skulle de nog gå eller varför inte bara bakhjul i glada färger. Men att sälja kompletta cyklar till oss är nog hopplöst.

Om jag var du skulle jag dels vänta till våren och sedan köra en blocketshop och enkel websida. Det finns en marknad för den typen av cyklar speciellt om du kan få ner det till 3500kr men hamnar du högre så finns det konkurrenter som har mer pengar i sin marknadsföringspåse.

Lycka till och hata oss inte.

donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Re: Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 14:47

Hampan wrote:
donkii wrote:
Viggen wrote:Är detta dinscooter/cykel by me 2.0? Läs den här tråden först och om du tror att din idé kommer slå, kör i vind:
viewtopic.php?f=1&t=5630&
Jag tycker personer på ett forum likt detta borde vara positiva till att fixiekulturen kan nå fler till ett rimligt pris än att slå ned på idéer och försök till att breda ut den.

Jag ser inte RUBEN som något high-end märke, utan som ett insteg att få äga en cool instegsmodell på fixiefronten. Blir man hooked så säljer man den och blir komponentnörd som de andra på detta forum.

Allt handlar om cash och kostar det mindre blir det tillgängligt för fler.
Vill hiphopare att alla ska börja rappa? Vill frimärkssamlaren att hela världen ska börja samla på frimärken? Vill H.A. att alla ska köra mc och skjuta raketgevär? Vill... o.s.v.
Jag tror inte att så många här på forumet är speciellt intresserade av att precis alla ska börja cykla fastnav. Dom flesta som köper dessa billiga clown-cyklar är oftast inte dom som hänger eller kommer hänga här. Merparten av forumets medlemmar byggde nog sin första fastnavshoj själv av en gammal Peugeot-räser och en budget på tusen spänn, delvis för att just skruvandet och letandet är nästan en lika stor del av grejen som färden från punkt A till B. Är man bara intresserad av looken köper man en bikebyme, gömmer sig bakom ett par raybans och är lite för cool/nervös för att morsa på andra cyklister man möter på stan, och man hänger definitivt inte här, för kullager och kedjelinjer är skittrist.
Nu hårddrar jag det såklart, jag har både färgglada grips och solglasögon, men jag tror ändå att det här är helt fel forum för dessa cyklar.
Är man seriöst intresserad så är man såklart väldigt välkommen här hur lite eller mycket man än kan eller äger, men vill man bara kränga grejer man inte vet nåt om får man nog vänta sig att det blir lite kärva kommentarer.
Jag ska vara ärlig och säga att jag inte visste vad för sorts människor som hängde här. Men hade jag vetat att det skulle bli "kärva" kommentarer för att man frågar om ett specifikt märke som jag själv inte har koll på, så skulle jag med facit i hand låtit bli.

Jag vände mig hit för att få lite information och kanske konstruktiv kritik från några som lever för detta. Jag hade dock inte förberett mig på att jag ska behöva sitta och försvara mig själv och produkten som jag frågade kring.

Kolla på alla kids som idag glider runt på bakhjulet med BMX:er och färgglada mountianbikes. Visa dem en fixie hoj och det blir det nya coola och efterfrågan ökar tillsammans med att priserna sjunker. Det är också ifrån den yngre generationen som en tillväxt kan komma, jag har svårt att tro att en 40åring helt plötsligt kommer på att han ska börja med fixie?! När kidsen blir äldre tar dem Fixie med sig och kanske börjar dem hänga här för att dem blivit hooked. Tiden lär väl visa det.

Men som sagt, jag följer ert råd, mod kan låsa och stänga tråden och jag avreggar mig.

"Trevliga" människor som hängde här.

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Alex » 07 Sep 2011 14:51

Är man seriöst intresserad så är man såklart väldigt välkommen här hur lite eller mycket man än kan eller äger, men vill man bara kränga grejer man inte vet nåt om får man nog vänta sig att det blir lite kärva kommentarer.
+1!
donkii: om du hade tagit dig lite tid att kolla runt på forumet så skulle du inte komma med kommentarer som att det här skulle handla om att ha dyrast grejer. Nyfikna noviser är lika varmt välkomna som allehanda cykel och temponördar som inte ens är speciellt intresserade av någon "fastnavskultur".
och tillslut så tror jag att de kommentarer du fått hittills faktiskt speglar åsikterna av en stor del av forumets regelbundna användare då du inte är den första som kommit med affärsidén att kränga fräsha fixies..

edit: det är ju tråkigt att du känner dig ovälkommen och jag hoppas verkligen att du känner dig mer välkommen en annan gång om du kommer tillbaks och är nyfiken på cyklar... och som sagt, det handlar verkligen inte om att spendera mycket pengar (även om vissa gör det..).
Last edited by Alex on 07 Sep 2011 14:58, edited 2 times in total.

donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Re: Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 14:52

boffe wrote:Håller med Hampan. Vi är inte riktigt rätt målgrupp för en färdigbyggd fixie. Här kan man knappt sälja en komplett cykel till någon (har någon någonsin lyckats?). Folk sliter den i bitar. Det du kan sälja här är färdiga hjulpar för runt 1000-1500 och då skulle de nog gå eller varför inte bara bakhjul i glada färger. Men att sälja kompletta cyklar till oss är nog hopplöst.

Om jag var du skulle jag dels vänta till våren och sedan köra en blocketshop och enkel websida. Det finns en marknad för den typen av cyklar speciellt om du kan få ner det till 3500kr men hamnar du högre så finns det konkurrenter som har mer pengar i sin marknadsföringspåse.

Lycka till och hata oss inte.
Det handlar inte om att jag ska sälja kompletta cyklar till er, utan jag ställde frågan om någon hade någon kännedom om själva tillverkaren Ruben och jag förklarade varför jag undrade.

Det tar tid att starta en verksamhet och gör jag slag i saken kommer det att lanseras mot våren. Men innan det kan göras måste det planeras, köpas in, marknadsplan, lanseras osv osv.. och startar jag nu är jag inte klar förrän till våren.

I affärsverksamheten skulle inte bara kompletta cyklar säljas utan också fälgar, styren, sadlar osv.. men som sagt, till ett lägre pris än vad de flesta här inne betalar.

Äntligen ett vettigt inlägg!

donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Re: Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 15:00

Alex wrote: Är man seriöst intresserad så är man såklart väldigt välkommen här hur lite eller mycket man än kan eller äger, men vill man bara kränga grejer man inte vet nåt om får man nog vänta sig att det blir lite kärva kommentarer.
+1!
donkii: om du hade tagit dig lite tid att kolla runt på forumet så skulle du inte komma med kommentarer som att det här skulle handla om att ha dyrast grejer. Nyfikna noviser är lika varmt välkomna som allehanda cykel och temponördar som inte ens är speciellt intresserade av någon "fastnavskultur".
och tillslut så tror jag att de kommentarer du fått hittills faktiskt speglar åsikterna av en stor del av forumets regelbundna användare då du inte är den första som kommit med affärsidén att kränga fräsha fixies..
Att säga att jag kommit på någon affärsidé är att ta i. Jag fick en förfrågan från en stor importör om att göra detta och vände mig hit. Men vill ni fortsätta att sitta här och hålla varandra i händerna så fort någon ställer frågor som inte överensstämmer med de regelbundna användarnas åsikter så kan ni lika gärna göra detta till ett stängt forum där admin ska godkänna alla inlägg innan de publiceras.

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Hampan » 07 Sep 2011 15:05

Jag håller med Boffe, det gör jag alltid, det är en trevlig typ det :)

Eller så gör du såhär. Bygg dig en egen hoj själv, häng på rundor som annordnas lite här och var, drick några öl och snacka cykel, fortsätt hänga på forumet och snacka om ditten och datten. Sen kommer du säkert själv kunna avgöra huruvida Ruben-hojarna är något att satsa på eller inte. Då kommer du dessutom ha lite mer på fötterna när/om du väl startar upp försäljningen. Det finns liksom inga genvägar eller snabba cash här...
_____________
Fista STHLM

donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Re: Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 15:13

Hampan wrote:Jag håller med Boffe, det gör jag alltid, det är en trevlig typ det :)

Eller så gör du såhär. Bygg dig en egen hoj själv, häng på rundor som annordnas lite här och var, drick några öl och snacka cykel, fortsätt hänga på forumet och snacka om ditten och datten. Sen kommer du säkert själv kunna avgöra huruvida Ruben-hojarna är något att satsa på eller inte. Då kommer du dessutom ha lite mer på fötterna när/om du väl startar upp försäljningen. Det finns liksom inga genvägar eller snabba cash här...
Ännu ett bra inlägg. Det handlar inte om snabba cash utan om att en importör av grejerna vill in på marknaden och den information jag har just nu är knapphändig. Är det bara skit så kommer det inte heller att sälja bra och då är det ingen idé att jag hoppar på och kör racet. Men är det grejer som håller och motsvarar det man kan förvänta sig för 3500kr ser jag inget problem med att det inte skulle funka. Bara fantasin som sätter gränserna.

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Hampan » 07 Sep 2011 15:20

donkii wrote:
Hampan wrote:Jag håller med Boffe, det gör jag alltid, det är en trevlig typ det :)

Eller så gör du såhär. Bygg dig en egen hoj själv, häng på rundor som annordnas lite här och var, drick några öl och snacka cykel, fortsätt hänga på forumet och snacka om ditten och datten. Sen kommer du säkert själv kunna avgöra huruvida Ruben-hojarna är något att satsa på eller inte. Då kommer du dessutom ha lite mer på fötterna när/om du väl startar upp försäljningen. Det finns liksom inga genvägar eller snabba cash här...
Ännu ett bra inlägg. Det handlar inte om snabba cash utan om att en importör av grejerna vill in på marknaden och den information jag har just nu är knapphändig. Är det bara skit så kommer det inte heller att sälja bra och då är det ingen idé att jag hoppar på och kör racet. Men är det grejer som håller och motsvarar det man kan förvänta sig för 3500kr ser jag inget problem med att det inte skulle funka. Bara fantasin som sätter gränserna.
Nu tycker jag allt att du var taskig, det var ett seriöst vänskapligt tips och så kommer du här och är sur, butter och otacksam va, onödigt... :cry:
_____________
Fista STHLM

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Alex » 07 Sep 2011 15:23

donkii wrote:
Alex wrote: Är man seriöst intresserad så är man såklart väldigt välkommen här hur lite eller mycket man än kan eller äger, men vill man bara kränga grejer man inte vet nåt om får man nog vänta sig att det blir lite kärva kommentarer.
+1!
donkii: om du hade tagit dig lite tid att kolla runt på forumet så skulle du inte komma med kommentarer som att det här skulle handla om att ha dyrast grejer. Nyfikna noviser är lika varmt välkomna som allehanda cykel och temponördar som inte ens är speciellt intresserade av någon "fastnavskultur".
och tillslut så tror jag att de kommentarer du fått hittills faktiskt speglar åsikterna av en stor del av forumets regelbundna användare då du inte är den första som kommit med affärsidén att kränga fräsha fixies..
Att säga att jag kommit på någon affärsidé är att ta i. Jag fick en förfrågan från en stor importör om att göra detta och vände mig hit. Men vill ni fortsätta att sitta här och hålla varandra i händerna så fort någon ställer frågor som inte överensstämmer med de regelbundna användarnas åsikter så kan ni lika gärna göra detta till ett stängt forum där admin ska godkänna alla inlägg innan de publiceras.
nu får du ge dig.
visst finns det en hel del inbördes beundran men det här forumet är långt ifrån så exkluderande som du vill få det till.
och hur skulle du definiera en affärsidé om det inte är att ha en idé om att tjäna lite pengar på att förse en målgrupp med en produkt? och som det har poängterats innan så är det väl inget fel i det, men det är ganska uppenbart att det för dig lika gärna hade kunnat vara fräsha billiga longboards eller något annat som det hade funnits en marknad för och skulle kunna sälja bra. du verkar ju inte ha något intresse av cyklar i sig och det är det jag tror irriterar folk här..

tropfrog
Posts: 212
Joined: 02 Sep 2009 15:17

Re: Ruben Fixed Gear

Post by tropfrog » 07 Sep 2011 15:38

Fixie??? Var inte det inne 2009?

Allvarligt så tror jag att hypen har lagt sig och de flesta hipster har lagt om till longboarding och fågelskådning. Kundkategorin du specat blir bara mindre och mindre för att vara helt utdöd lagom till du kan sälja första cykeln. Kvar kommer bara att finnas seriösa cykelintresserade och "komponentnerdar", sådanna som dissar ditt projekt direkt.

Jag vill varken dissa dig eller produkten, men om du är rädd om plånboken skulle jag avråda dig för denna satsning.

MVH
Magnus

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Ruben Fixed Gear

Post by Fredde » 07 Sep 2011 15:44

Morsning!

Det som är problemet med att tjäna pengar på billiga kina-fynd är att: det går inte.

Tull, skatt och moms kommer göra att även om du får mängdrabatt så kommer det vara billigare för dina kunder att köpa direkt från tillverkaren.

Detta vågar jag påstå utan att ha sett din kalkyl med tanke på att du siktar på att kunna sälja kompletta cyklar för 3500:-

EDIT: Skrivet i all välmening! :)
Last edited by Fredde on 07 Sep 2011 15:48, edited 1 time in total.

donkii
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2011 10:38

Re: Ruben Fixed Gear

Post by donkii » 07 Sep 2011 15:47

Alex wrote:
donkii wrote:
Alex wrote: Är man seriöst intresserad så är man såklart väldigt välkommen här hur lite eller mycket man än kan eller äger, men vill man bara kränga grejer man inte vet nåt om får man nog vänta sig att det blir lite kärva kommentarer.
+1!
donkii: om du hade tagit dig lite tid att kolla runt på forumet så skulle du inte komma med kommentarer som att det här skulle handla om att ha dyrast grejer. Nyfikna noviser är lika varmt välkomna som allehanda cykel och temponördar som inte ens är speciellt intresserade av någon "fastnavskultur".
och tillslut så tror jag att de kommentarer du fått hittills faktiskt speglar åsikterna av en stor del av forumets regelbundna användare då du inte är den första som kommit med affärsidén att kränga fräsha fixies..
Att säga att jag kommit på någon affärsidé är att ta i. Jag fick en förfrågan från en stor importör om att göra detta och vände mig hit. Men vill ni fortsätta att sitta här och hålla varandra i händerna så fort någon ställer frågor som inte överensstämmer med de regelbundna användarnas åsikter så kan ni lika gärna göra detta till ett stängt forum där admin ska godkänna alla inlägg innan de publiceras.
nu får du ge dig.
visst finns det en hel del inbördes beundran men det här forumet är långt ifrån så exkluderande som du vill få det till.
och hur skulle du definiera en affärsidé om det inte är att ha en idé om att tjäna lite pengar på att förse en målgrupp med en produkt? och som det har poängterats innan så är det väl inget fel i det, men det är ganska uppenbart att det för dig lika gärna hade kunnat vara fräsha billiga longboards eller något annat som det hade funnits en marknad för och skulle kunna sälja bra. du verkar ju inte ha något intresse av cyklar i sig och det är det jag tror irriterar folk här..
Läs igenom tråden och kolla hur många inlägg från er som är relevanta till mitt första inlägg!

Jag har ett stort intresse kring cyklar men är inte speciellt insatt i fixie genren. Av det jag skrivit, hur kan man utläsa att jag saknar intresse för cyklar? Jag har fått suttit och försvara mig sedan jag skrev mitt första inlägg så det har inte direkt funnits någon större möjlighet till att berätta om mitt intresse för cykling. Jag äger själv idag 4st cyklar. En gammal dam cykel, en GT MTB som jag kör med längs cykelleder i skogen, en landsvägs hoj av märket Fuji och en hopfällbar camping cykel. Ingen av dessa är original utan har sina speciella kännetecken och färgkombinationer.

Det är inte av en händelse som jag helt plötsligt blivit tillfrågad att lansera ett för er okänt cykelmärke. Och om du läser vad jag skrev tidigare så är det inte jag som haft någon affärsidé, någon annan har presenterat sin affärsidé för mig och jag ska landsätta den, jag sa aldrig att det inte var en affärsidé..

Ni kan forsätta att inbilla er om hur trevliga ni är, kanske mot varandra men inte mot mig.

Post Reply